היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האדם שירה ללא הבחנה בפאב "ג'וליאן" קיבל 8 שנות מאסר בפועל

 

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בנצרת בראשות האב"ד סגן הנשיא יצחק כהן והשופטים אסתר הלמן ובנימין ארבל כיבד הסדר טיעון, הרשיע את הנאשם ולדימיר חבקין בן 28 מראש פינה, בהתאם לכתב אישום מתוקן בעבירת חבלה בכוונה מחמירה בבעלי פאב בראש פינה, כאשר כתב האישום המקורי ייחס לו עבירה של ניסיון ברצח בעזרת נשק חם, וגזר עליו 8 שנות מאסר לריצוי בפועל ומאסר על תנאי של שנתיים למשך 3 שנים.

רקע:
על פי עובדות כתב האישום המתוקן (הרצ"ב) , ביום 20.8.10 הגיע הנאשם לפאב ה"ג'וליאן" בראש פינה, לאחר ששתה כוס בירה בפאב ה"האנג אובר", ניגש לשרותי הפאב וניפץ את דלת הזכוכית שבמקום. לאחר מעשה הבריונות בפאב, ושלבים נוספים של שהות משותפת במשטרה עם בעל הפאב שניסה לסייע לו ולחובשו, חזר הנאשם לביתו, התחמש מכף רגל ועד ראש באקדח אותו הוא מחזיק ברשיון ומחסניות , סכין ועוד, וחזר לפאב, הבחין בבעל הפאב- המתלונן וירה לעברו 13 כדורים, כשהאחרון מנסה לברוח ממנו ואף נופל ממרפסת מגובה של 4 מטרים,  כאשר למרבה המזל הכדורים לא פגעו בו. הנאשם רוקן מחסנית מלאה התכוון להתחמש באחת נוספת ואז השתלטו עליו שוטרי היס"מ שנזעקו למקום לשמע היריות.

בא כוחו של הנאשם טען כי עד להסתבכותו המוזרה בתיק זה, ניהל הנאשם אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, עלה ארצה, השתלב יפה, עבד כמאבטח ולמעשה עשה הכל כדי להשתלב בחיים בישראל. באותו לילה למעשה, הוא בילה באותו פאב, הפריז בשתייה,  ולמעשה הדבר הוביל לטשטוש שיקול דעתו, עת ביצע את העבירות המיוחסות לו.

הרכב השופטים ציין כי מחד, מדובר במעשה חמור ביותר, של שימוש בנשק, ירי לעבר אדם וסיכון חיי המתלונן וחיי האחרים. מנגד, מדובר בנאשם, ללא הרשעות קודמות מסוג כלשהו, אשר שירת שירות מלא בצבא ואף זכה לתעודות הוקרה הן בעת שירותו הצבאי והן בחייו האזרחיים ואף הוצגו בפני ביהמ"ש תעודות המעידות על פועלו הטוב של האב. מעבר לכך ציינו השופטים , יש לקחת בחשבון כמובן את הודאתו של הנאשם, אשר חסכה זמן שיפוטי יקר, ואת הבעת צערו אשר נראית כנה.

ממכלול האמור לעיל, ולאחר ששקלו את כל האמור לחומרא ולקולא, קבעו השופטים כי אכן הסדר הטיעון נשוא הרשעת הנאשם בכתב האישום המתוקן, הראוי ומאוזן, עונה על האינטרס הציבורי ומתחשב בנסיבות האישיות של הנאשם.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad