היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האקדמית תל חי תפתח בשנת הלימודים הקרובה תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

מטרת התכנית להקנות לבוגריה ידע תיאורטי וניסיון מעשי שיאפשרו להם להתמודד בהצלחה עם התפקיד המורכב של פסיכולוג חינוכי בבית הספר.  בוגרי התוכנית יקבלו את ההכשרה הדרושה כדי להשתלב בהצלחה בתחום הפסיכולוגיה החינוכית כמקצוע ולהתחיל את מסלול ההכשרה הנדרש ע"י המדינה לצורך קבלת התעודה של פסיכולוג מומחה בתחום החינוכי. 

פסיכולוגים חינוכיים רוכשים ידע רב ומגוון כלים, הנדרשים לביצוע תפקידם. התכנית בתל-חי תכשיר את בוגריה להבין מעבר לכך, גם מהם הצרכים של בית הספר, מוריו ותלמידיו ולכן תכנית ההכשרה המוצעת הינה רחבה ובין-תחומית. התכנית תעניק לבוגריה כלים להחליט מתי זקוקה מערכת בית הספר לכישורי אבחון וטיפול פרטני בילד או בהורה, מתי עליהם להתמקד ביעוץ למורים ותמיכה בהם, ומתי עליהם לעסוק בתכנון, ייזום והפעלת תכניות שמתייחסות לבית הספר כמערכת.

 

רוב בוגרי התכנית ישתלבו במערך הפסיכולוגים החינוכיים במדינת ישראל לאחר השלמת פרק ההתמחות והסמכתם לפסיכולוגים חינוכיים מומחים. בוגרי מסלול התזה, אשר יהיו מעוניינים בכך יוכלו להמשיך בלימודי התואר השלישי, במגמה להשתלב בעתיד באקדמיה ו/או כפסיכולוגים חינוכיים במערכות חברתיות כמו מועצות, עיריות או גופים ממשלתיים.

מערכת החינוך בארץ הינה המעסיק הגדול ביותר של פסיכולוגים, וידרשו כשלוש מאות פסיכולוגים חינוכיים כדי לאייש את כל המשרות שעדיין לא נמצאו פסיכולוגים כדי למלא אותן. מחסור בפסיכולוגיים חינוכיים קיים ביחוד באזור הגליל.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad