היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הביטוח הלאומי למשפחת דדון 'מקצצים ב70% את הקצבה'

נתנאל דדון בן העשר סובל מגיל שבעה חודשים ממחלת ריאות כרונית אשר הולכת ומחמירה עם השניים. הטיפול הרפואי המלווה את נתנאל, עד כמה שיהיה טוב, אין בו כדי להביאו לרמתם של ילדים בריאים אשר הוא גדל בתוכם.

עם השנים מצבו של החמיר בכיוונים נוספים כולל: בעיות רפואיות נוספות, אי שליטה בצרכיו, קושי נשמתי, ולאחרונה קושי לעשות פעילות גופנית כולל עליה במדרגות.

הוריו, לימור ויורם עוטפים אותו באהבה ומטפלים בו בכל אשר ניתן. נתנאל לומד בבית ספר יסודי בכיתה רגילה-קטנה ומערכת בית הספר, החל מהמנהלת, המחנכת וכל הצוות החינוכי ערוכים ומוכנים לסייע בכל דבר ועניין.

התמונה הפסטוראלית הזאת השתנתה לפני כשנה כאשר הגיעה אחות מטעם הביטוח הלאומי אל משפחת דדון הבית לבדיקה והערכת מצב.

לימור ויורם קיבלו את האחות במאור פנים, ולאחר סדרת בדיקות אמרה האחות בציצה שהיא הולכת להמליץ שאכן חוות דעתה תואמת את מצבו הקשה של נתנאל.

"עם כל הכאב והקושי שאנחנו חיים בהם, קיווינו שהמלצתה של האחות מטעם הביטוח הלאומי תשיב לנו את מה שהורידו", אומרת לימור אימו של נתנאל.

כדי לסבר את האוזן נאמר שהקצבה לה היה זכאי נתנאל בשל מצבו החמור עמדה על 3800 שקלים לחודש. הסכום הזה כלל הכל בכל בטיפול בילד. לפני שנה, כאמור, הביטוח הלאומי קיצץ את הקצבה ב-2800 שקלים וכעת מקבלת המשפחה רק 1000 שקלים לחודש. מה ההיגיון בקיצוץ לילד שמצבו החמיר עם השנים? לביטוח הלאומי הפתרונים.דדון

זה שבועיים שאנו בודקים את הנושא ואת אמיתות טענותיה של אימו של נתנאל, וכל מי ששוחחנו עימו אישר את הפרטים ואף הוסיף קשיים שאימו לא סיפרה לנו.

בתוך כך, פוטרה לימור ממקום עבודתה בשל ההיעדרויות הרבות. לימור: "לפעמים אני מקבלת טלפון לבוא מיד לבית הספר ולקחת את נתנאל בגל שלא שלט בצרכיו או כל סיבה אחרת. בית הספר נותן את הנשמה, מצד אחד אבל מקום העבודה שלי לא היה מוכן שאעדר מהעבודה בגלל הקריאות של נתנאל, ופיטר אותי. עכשיו בנוסף לבעיה עם הילד, אני מפוטרת", אומרת לימור בשיחה איתה ועם בעלה השבוע.

המשפחה נמצאת בחוסר אונים בשל המצב אליו נקלעו והשבוע ביום רביעי נאלצה לימור לקחת את נתנאל שוב לבית חולים רמב"ם לסדרת בדיקות וטיפולים אשר אמורים להיעשות בהרדמה כללית ובהשגחה מיוחדת בשל מצבו.

יורם ולימור חסרי אונים. "במקום שביטוח לאומי ישאיר את הקצבה, הוא קיצץ אותה ביותר משבעים אחוז. זה מצב לא נורמאלי. גם הורידו את הקצבה וגם פיטרו אותי ממקום העבודה. אנחנו המומים ממה שקורה לילד ולנו המשפחה", אומרת לימור, ובעלה יורם מוסיף "עכשיו חסר שגם אני לא אעבוד, והמשפחה תהיה בבעיה גדולה".

זו תגובת דוברות הביטוח הלאומי: "משפחת דדון מקבלת קצבה עבור הילד בהתאם למצבו הרפואי והתפקודי.

ככלל, הקצבה ניתנת בהתאם לגיל הילד, הטיפולים הרפואיים, ומצבו הרפואי והתפקודי.

לכן סכום הקצבה עשוי להשתנות בהתאם להתפתחות הילד ולשינויים בטיפול הרפואי.

במקרה זה הילד נבדק על ידי רופא מומחה ברפואת ילדים.

במידה וחל שינוי במצבו של הילד, באפשרות המשפחה להיבדק שנית".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad