היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הלך לעולמו יעקב נדב

יעקב נדב, בן קריית-שמונה, היה גרפיקאי בחסד. איש מקצוע מהמעלה הראשונה. דייקן, קפדן, משקיען, לא עושה חשבון, העיקר שהעבודה שתצא תחת ידיו תהיה מושלמת. הוא ייסד את המקומון "מידע 8", ואחר כך את ה"מידעפון", ואחר כך פרש כנפיים ועשה "מידעפונים" משוכללים ומושקעים גם בכרמיאל ובאילת, ועדיין לא מיצה את כל פלאיו. את כל שאיפותיו. אחת מהן הייתה עיתון אינטרנטי.

ובאמת, לפני כשלוש שנים הוא עמד להגשים גם את החלום הזה. לפני כשלוש שנים הקמנו יחד – היינו חמישה – עיתון אינטרנטי בשם "על השבוע". גייסנו כותבים מהאזור ומחוצה לו, ערכנו תוכניות מכאן ועד קצה האופק, והגדרנו יעדים שנגעו בשמים. המטרה הייתה – היום כבר מותר לגלות – להיות ה-YNET של הגליל העליון, ובהמשך גם של הגליל המערבי והתחתון, ועמק יזרעאל ועמק המעיינות, ובקיצור, של כל צפון הארץ. להיות אתר אינטרנטי, שכל גולש שמצפון לחדרה וליוקנעם יפתח אותו – בבוקר ובערב, בשדה ובמפעל, בבית הפרטי ובבית הקפה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה – ויראה מה חדש באזורנו. מה הממזרים האלה כתבו הפעם. נגד מי הם יצאו. מה יש להם להגיד.

היה צריך לבנות את האתר. להריץ אותו. לשפר אותו תוך כדי תנועה. לערוך השלמות על הדרך. כבר עלינו לאוויר, כבר העלינו חומרים, כבר התחלנו לגייס מודעות, כבר הרגשנו את משק כנפי ההצלחה, ואז נתקענו. כי יעקב, שהיה המפעיל של האתר, נקודת המשען שלו, הציר שלו, חלה. זו לא הייתה גריפּה. גם לא כאב ראש חולף. זו הייתה מחלה, ה"מחלה", והאתר התחיל להתנדנד. כאשר חלה הטבה במצבו – העלינו חומרים. וכשחלה הרעה – האתר קפא על מקומו. בימים שבהם דיברנו בטלפון, כאשר הוא יכול היה לענות לי, הוא נשמע בהיר ואיתן ושׂשׂ אלי עבודה – וכבר התפתיתי לחשוב שהוא חוזר, שהוא מחלים, אבל יעקב מיהר להעמיד אותי על מקומי. לשפוך עליי מים צוננים: "אני על מורפיום, אל תיקח את זה רחוק מדי".

שנתיים וחצי יעקב נאבק במחלה הקשה. הוא ניסה את הכול. את כל הטיפולים. את כל מה שיש לרפואה המודרנית להציע, בארץ וגם מחוצה לה. לשווא. לצערנו הגדול, מה שהיה לה להציע לא הספיק. יעקב לא נושע. יעקב לא החלים. יעקב, שהיה איש כלבבי – פרפקציוניסט חסר פשרות וחותר אלי שלמות חסר-מנוחה – הלך לעולמו, והוא רק בן 71. הוא נקבר אתמול (יום חמישי), בבית העלמין בקריית-שמונה. יהא זכרו ברוך.

איצי ברתנא

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad