היום ה-04 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המכללה האקדמית תל-חי, בשיתוף עם אשכול רשויות גליל מזרחי, מציעה קורס מרתק על מדפסות התלת-מימד המתקדמות

מדפסות התל-מימד הן פיתוח טכנולוגיה חדשנית שהבשילה מאוד בשנים האחרונות, המאפשרת להדפיס מגוון עצום של מוצרים, על-פי תוכנות מחשב מיוחדות. מדפסות מתקדמות אלה הן חלק מתחנת החקר שהקימו תל-חי ואשכול הרשויות בבית הספר התיכון הר וגיא, אשר תעסוק בנושאים של פיזיקה וטכנולוגיות מתקדמות. המדפסות ישמשו את, הסטודנטים  במכללה ואת תלמידי המרכז האקדמי לנוער בת-חי בתהליכי הניסוי והחקר השונים, במסגרת לימודיהם.

לדברי שי זוהר, מנהל תחנת החקר בהר וגיא: "הטכנולוגיה המתקדמת של מדפסות התל-מימד מוכיחה שהשמים הם לא הגבול. באמצעות המדפסות הללו ניתן להדפיס כל דבר העולה על הדעת: החל מצעצועי פלסטיק, דרך מוצרי מזון, טקסטיל בהתאמה אישית ומדויקת, בתים, כלי נשק, ואפילו וירוסים. שימוש במדפסות אלה נעשה, בין היתר, גם לצורכי רפואה, כשהיום ניתן, לדוגמא, לסרוק לפני ניתוח לב פתוח את ליבו של החולה, להדפיס במדפסת תלת-מימד לב זהה לחלוטין ללב המקורי וכך להתאים בדיוק רב את הניתוח ואת הטיפול הדרוש לאדם החולה. דוגמא מרתקת נוספת היא חברת נאס"א שהוציאה לאחרונה קול קורא בו היא מזמינה חוקרים להציע הצעות לפיתוח קפסולות המכילות אבקות מזון, אותן ייקחו איתם האסטרונומים לחלל ושם ידפיסו את המזון המבוקש, כמו למשל: פסטה, פיצה או כל מאכל אחר העולה על הדעת"

המכללה האקדמית תל-חי ואשכול הרשויות מזמינים גם אתכם ללמוד על עולם העתיד ולקחת חלק באחד משני הקורסים שיפתחו בשבוע הבא לקהל הרחב במחיר סמלי בלבד. הקורס הראשון מיועד להורים וילדים, והוא יעסוק בתכנון ובניית משחקים. הקורס ימשך על פני שלושה מפגשים, בימי ראשון  (החל מה-2/11) בין השעות 16:30-19:00 ומחירו 100 שקלים עבור הורה וילד. הקורס יכלול הרצאת מבוא על עולם התלת מימד,  מודליזציה של רעיון/משחק והדפסה של הרעיון.

 

הקורס השני הוא קורס יזמות, מרעיון למוצר והוא ימשך על-פני 10 מפגשים, בימי שלישי (החל מה 4/11 ) בין השעות 16:30-19:00 ומחירו יהיה 150 שקלים למשתתף. הקורס יכלול  הרצאה מקיפה על עולם התלת מימד והאפשרויות האינסופיות הטמונות בטכנולוגיה הזו,  עבודה על מודל יזמי או צורך שנוצר בסיעור מוחות, לימוד תוכנת תלת מימד ומידול המוצר, הדפסה של מוצר. להרשמה ניתן לפנות למרכז האקדמי לנוער בתל-חי  04-8181462  

אולי יעניין אותך

Bottom ad