היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המכללה הטכנולוגית הוחזרה לידיה של הסוכנות

לאחר כשנה וחצי של מאבק ציבורי ומשפטי, החליטה מועצת המנהלים של המכללה הטכנולוגית תל חי, לבטל את העברתה לידיים פרטיות & על הסוכנות היהודית מוטלת חובת ההוכחה שנכס מסוג זה מקומו רק במרחב הציבורי & עוד מהלך בזכות שיתוף פעולה של ראשי הרשויות

 

השבוע הסתיימה הסאגה, שלא לומר הטלנובלה בביטול העברת המכללה הטכנולוגית בתל חי חזרה לבעלותה של הסוכנות. כזכור ממש לפני שנה נודע באקראי שהבעלות על המכללה הועברה לידיים פרטיות באמצעות חברה, ללא ידוע חברי הדירקטוריון וללא שיצא מכרז פומפי.

נדלג על העובדות התמוהות כיצד קורה שהסוכנות עושה 'עסקים' עם אנשים פרטיים שהם גם נושאי תפקידים בדירקטוריון של המכללה (יו"ר מועצת המנהלים והיועץ המשפטי שלה) וזה לא נראה להם מעט מוזר? תמוה?

הסוכנות היהודית קיבלה החלטה אסטרטגית למכור נכסים ולהעבירם לידיי אחרות, וזאת זכותה. בסוכנות, לא גילו רגישות, בלשון המעטה, באשר לניואנסים הציבוריים באשר לחלק מהנכסים. כדי למקד נאמר שאין דינו של נכס נדל"ני נטו כנכס נדל"ני דוגמת המכללה הטכנולוגית תל חי.

המשמעויות הציבוריות במקרה של מכללה הן מכריעות ומכריעות את כף המכירה לפרוצדורה שונה, אחרת מאשר מכירת נכס דלא-ניידה.

ראשי הרשויות בגליל נחרדו לגלות את העובדה שקבעו לה הסוכנות והקונים, ויצאו למאבק משפטי.

תחילה ניסו ראשי הרשויות להגיע לביטול ההעברה בדרכי שלום, במשא ומתן שקט עם נציגי הסוכנות. בישיבה בהולה שהתקיימה הוטחו האשמות כבדות בפני נציגי הסוכנות על המהלך. לאחר שהתברר שהסוכנות נחושה לעמוד על החלטתה, פנו ראשי הרשויות לבית המשפט.

גם בתהליך המשפטי ניסה בית המשפט לסיים את הפרשה על ידי סימון הכיוון הראוי. אולם, היו מי שהתעקשו להמשיך ונסות לקבע את ההעברה, בגושפנקא של בית המשפט.

לבסוף, שלח השופט את המתדיינים לקבל החלטה חוזרת בדירקטוריון, מה שנעשה השבוע.

הצבעה סוחפת וברורה של כל החברים (להוציא חבר אחד שהייתה לו הישיבה הראשונה), שהחליטו לבטל את ההעברה.

נכון להיום, הנכס חזר לידיה של הסוכנות שתצטרך ללמוד את הלקחים מהמהלך האחרון שלה, ולעשות את שהיא מחויבת באופן שקוף, ציבורי וחוקי למהדרין. הראשויות המקומיות בגליל העליון, הן בהחלט אופציה ראויה.

 

תגובות

 

ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ: "אני מברך על החלטת דירקטוריון המכללה הטכנולוגית תל חי, שהתקבלה אמש (רביעי), ולפיה הוחלט לדחות את הסכם העברת הבעלות מהסוכנות היהודית ו'המגבית', לחברת "גליל טכנולוגיות".
אני חושב שההחלטה התקבלה לאחר בדיקה מעמיקה ושיקול דעת, והיא המשך לפסק דין בית המשפט המחוזי, שקיבל את עתירתנו והורה כבר לפני כשלושה חודשים על ביטול העברת הבעלות.
אני רואה בהחלטה אמש את פתיחת דרך לקיום הליך תקין, שקוף ומקצועי של העברת מניות הבעלות לגוף שתהיה לו היכולת להמשיך ולקדם את המכללה, להמשיך את תנופת הפיתוח והצמיחה לטובת הגליל העליון כולו".

 

ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה: "ראשי הרשויות ואנוכי עמדנו על רגלינו האחוריות כאיש אחד על מנת להחזיר לידיו של הציבור את הנכס שמזוהה הכי הרבה עם האזור והציבור – המכללה הטכנולוגית תל חי. אנחנו שמחים שלאחר שבית המשפט קבע באופן חד משמעי שאנחנו צודקים ושהמכללה תחזור לידיו של הציבור, התקיים דיון נוסף בדירקטוריון המכללה ובו חברי הדירקטוריון דחו פה אחד את הבקשה להעברת המכללה לידיים פרטיות. המכללה שייכת לציבור ונמשיך לעשות הכל כדי לטרפד כל ניסיון של העברת נכסי ציבור לידיים פרטיות. למרות הכל אנו ראשי הרשויות  שואפים לרתום כל יזם פרטי שיבקש לסייע בחינוך הטכנולוגי בגליל העליון ונעשה זאת תוך שמירה על נכסי הציבור".

 

יוסי שמעוני, יו"ר הדירקטוריון.מסר את הדברים הבאים.

"בישיבת דירקטוריון המכללה הטכנולוגית שהתקיימה השבוע, התקיים דיון לבקשת הבעלים, הסוכנות והמגבית, לאישור העברת המניות לחברת גליל טכנולוגי בע"מ בהתאם להסכם ביניהם מיום 25.9.2016.
לאחר דיון מעמיק, שבו ניתנה אפשרות לבעלים ולחברה להציג עמדתם התקיים דיון פנימי, שבסיומו על פי תוצאות ההצבעה בקרב חברי הדירקטוריון הוחלט להתנגד להסכם בדבר העברת המניות כאמור.
תוצאות ההצבעה היו 11 מתנגדים, וחבר דירקטוריון אחד נמנע בהצבעה".
אלי זפרני המשנה לראש העיר בקריית שמונה, שהיה מאלה שפוצץ את הנושא ציבורית: "היום אחרי ההצבעה שביטלה את ההעברה, אני שמח במיוחד. נלחמתי, ואף תבעו אותי על לשון הרע, למנוע את העברת המכללה לידיים פרטיות. מה שחשבנו מהתחלה, נסגר בהצבעה חד משמעית. עני מציע לסוכנות לבדוק את עצמה".

 

בס"ד

תגובת 'גליל חינוך' כפי שנמסרה על ידי עו"ד אודי רז: "חברת גליל חינוך טכנולוגי התקשרה עם הסוכנות בהסכם להעברת המניות והניהול של המכללה לידיה וזאת ללא תנאי. סוגיות הדירקטוריון והאישורים לצורך מימוש ההסכם, כלל אינן קשורות לחברת גליל חינוך והיא בטוחה כי הסוכנות תפעל לקיום ההסכם עמה ולטובת המכללה וציבור הסטודנטים".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad