היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

העתק הדבק

אותו הרכב, אותה שיטה, אותה תוצאה,0:0 מאכזב ומשמים ,להוציא את כוח האנרציה שבחילופי מאמנים,(הקבוצה לא ספגה)הקבוצה מתרחקת כמעט סופית מהפלייאוף העליון ונשארת עמוק בתוך מאבקי התחתית.הוא שאמרנו, מוכשר ככל שיהיה שלומי דורה מאמנה החדש של הקבוצה ,נראה על פניו שהמהלך נעשה באיחור רב.הבכורה של שלומי דורה על הקווים הסתיימה ללא שערים באחד המשחקים החלשים שנראו בליגת העל,ברונו קוניה הורחק בדקה ה-77 לאחר שפגע ללא כדור בגידי קאניוק.שלוש פעמים נפגשו העונה בשלושתם גברה מכבי פתח תקוה על הקריה ,בשבת האחרונה נעצר הרצף.

שיפוט מהיר

היום קצר,והמלאכה מרובה,והפועלים עצלים….

לא יודע מי העביר לשלומי סקירה על שיטת המשחק שלא הצליחה לכל אורך העונה בקבוצה,לשחק באותו מערך ואותו הרכב ששיחקו נגד כפר סבא זה קצת יומרני מידיי,כי? בהרכב יש מספר שחקנים שצריכים לרדת לספסל ומהר,על אחמד עבד עוברת תקופה פחות טובה,אופיר מזרחי בנסיגה,והרענון של לפחות אחד מהם באור אוסטיינד מתבקש.לשחק עם שני קשרים אחורים ,וארבעה שחקנים אופנסיביים ,שמשוועים לפליימקר שיפעיל אותם, ולצערם מתחילת העונה כמעט כל הקשרים משחקים לרוחב ,ולא לעומק,מבליטה את האנמיה שבהתקפה,קווי ההגנה נחשפים כשהקבוצה משחקת עם שני קשרים אחוריים, במיוחד העונה כשקו ההגנה מחורר מאוד ,מכאן כשמשתמשים בכל הכלים ההתקפיים והכל  "עומד" ,אתה נאלץ כמאמן ,במקום לנסות ולהכריע משחק, לשמור איך לא סופגים .החלפת אחמד עבד בדקה-71 באור אוסטוינד,החלפת אופיר מזרחי בדקה-82 בעומר צלישר,ואוסטין אמוטו בתוספת הזמן בדין מיימוני ,זו בדיוק כוונת המשורר,לא נותרו בספסל אופציות התקפיות למקרה של פיגור ,אין ספק שמשהוא טוב קורה בקבוצה מאז מינויו של שלומי דורה,אימונים טקטיים הצבת שחקנים בעמדות מוצא,ואבירה של שינוי מרענן .מנסיון עבודה שלי במגזר הערבי אתן טיפ לשלומי ,כל זמן שסכנין היתה האנדרדוג, ולא היו ציפיות מהקבוצה ,הלחץ היה פחות ומשם גם באו התוצאות. עכשיו כשהם קרובים לכניסה לפלייאוף העליון, מפלס הלחץ עובד שם שעות נוספות ,נקודה זו מהווה יתרון משמעותי עבור הקריה,צריך לצופף במרכז שדה למנוע מסכנין לפתח את משחק המעבר המהיר.חצי שעה ראשונה שלא סופגים והקהל מתהפך על קבוצתו ,איך אמרו אבותינו זיכרונם לברכה "היום קצר,המלאכה מרובה,והפועלים עצלים,והשכר הרבה,ובעל הבית דוחק".מה זה דוחק "?…….

מעשה בוגרים סימן לנערים….

עוד זעזוע ,הפעם במחלקת הנוער,קובי רפואה עוזב את קבוצת הנוער להצעה מאוד מפתה מהגלקסיקו של ליגה א דרום ,מכבי שעריים, שרצקי לא עמד בדרכו ,ומינה את בני בן זקן למאמנה החדש של קבוצת הנוער ,כל זאת בא אחרי שקבוצת נערים א' מפטרת את המאמן מיקי ממן וממנה במקומו את אלי בטאן ,שמח באיתוראן השנה,שלושה מאמנים בשלושה חודשים מוחלפים.הוא שאמרנו מעשה בוגרים סימן לדור העתיד.

רק רגע אוהדי הקבוצה

  או צל"ש או טר"ש

השבת תתארח הקבוצה העירונית בסכנין למשחק שנחשב לגורלי מאוד,ניצחון ישאיר סיכוי להציל עונה זו ולהשתלב בפלייאוף העליון,הפסד ישלח את הקבוצה למאבקי תחתית ויציב אותה לטעמי יחד עם הפועל חיפה כמועמדת לירידת ליגה ,זה מסוג המשחקים או שאתה מקבל בו צל"ש או טר"ש.זה הזמן לקרוא למחלקת הנוער ולחוג אוהדי הקבוצה, לארגן הסעות ולצבוע  את דוחא בכחול לבן.זו לא חוכמה לארגן 20 אוטובוסים לגמר גביע המדינה,ולהתעטף באופוריה ,אוהדים נמדדים ברגעים קשים וכן זה רגע קריטי.הקריה לא בנויה למאבקי תחתית .חלילה מעידה במשחק הקרוב וכל תסריטי גוטיירס באותה עונה, חילופי המאמנים של אותה עונה בה ירדה הקבוצה לליגה הלאומית ,הופכים את הדימיון למציאות.

 

מחקר מעניין על נושאי גילאי השחקן הצעיר כמודל להצלחה – חומר למחשבה למאמן:

 

נושא הצלחה ברמה הבינלאומית של שחקני הכדורגל שלנו תמיד חוזר ועולה על הפרק. מדוע אנחנו בגילאים הצעירים מצמצמים פערים אבל שזה מגיע לנבחרות לאומיות עד גיל 21 ולאומית אנחנו עדיין למודי נסיון לא טוב.

הבלגים למשל שעכשיו כולם רוצים אולי ומנסים ללמוד את המודל שלהם להצלחות ברמות הגבוהות ביותר הבינו מזמן לפני כעשר שנים שעליהם לבנות תוכנית אב שתתעדכן מידי תקופה לאחר בקרה ושיתוף פעולה בין טובי המאמנים במקצוענים ובאקדמיות. ובתוכנית שלהם למדו דברים מענינים ביותר שהייתי רוצה להביא בפניכם כחומר למחשבה. ואני כמובן פונה למאמנים ומנהלים מקצועיים במחלקות הנוער שרוצים לטפח את השחקנים הצעירים במועדון.

בבלגיה כמובילת דרך הגיעו למסקנה שעליהם לבחור את השחקנים שתאריך הלידה שלהם באותו שנתון נתון ינוע בין ה1 לינואר של אותה שנה ועד ל1 ביולי של אותה השנה. כלומר באותו שנתון נתון הם יצרו מייד שתי קבוצות גיל אשר מיקד אותם לבנות את ההתקדמות של השחקן הן בהיבט התפתחותו הפיזית והמנטלית והמחקר שלהם הוכיח שעל ידי כך נוצרו להם באותו שנתון תמיד שתי נבחרות טובות האחת שבשלה יותר למאבקים ולהצלחות. והשנייה שבנויה על ילידים בחצי השני של השנתון והם למעשה החממה של הנבחרת הראשונה באותה קבוצת גיל.

מודל חשיבה זו התפתח בכמה וכמה מדינות באירופה ואצל כולן – אוסטריה. שוויץ. הולנד. קרואטיה יש התקדמות עצומה ברמה של הנבחרות הצעירות. מודל זה מאפשר למאמנים וצוות האימון הרחב לטפח גם את הצד הפיזי. המנטלי. ואת אינטלגנציית המשחק של אותה קבוצת גיל בתוך השנתון וכמו שנאמר בהרבה מקומות – נגד תוצאות קשה להתווכח. צריך ללמוד ולאמץ את הגישה. שיטה מחשבה

במחקר של פיפ"א שנערך  ובו בדקו את הגיל הממוצע של שחקני נבחרות לאומיות ובמחקר השתתפו לפחות 50 שחקנים – לא פחות מכל מדינה בנבחרות הלאומיות שלהם ומצאו שלמשל בבלגיה תאריך הלידה  הממוצע של כ104 שחקנים שנבדקו  הינו 27 ליוני באותו שנתון. ברזיל נבדקו 127 שחקנים והתאריך הממוצע הינו 8 ליוני. ארגנטינה נבדקו 122 שחקנים והתאריך הממוצע 27 למאי באותו שנתון. פרוטוגל לדוגמא נבדקו 107 שחקנים והתאריך הינו 1 ליולי באותו שנתון.

בישראל נבדקו על פי המחקר של פיפ"א  101 שחקנים והתאריך הינו 24 ליוני.כלומר אנחנו עומדים קרוב מאד לממוצע כמו בנבחרות בלגיה – אבל בכל זאת משהו נעשה שם שלא נעשה אצלנו.

ואם יש מקום שבו חלק מתוכנית החומש להבראת הכדורגל והבאת הישיגים שבו התוכנית חייבת להתמקד הוא הנושא שעליו בחרתי לספר לכם.

לבלגיה גרמניה הולנד דנמרק שבדיה ונורבגיה כולם מאמצים מודל זה ולכולם שתי נבחרות בכל קבוצות הגיל אחת היא הנבחרת הרשמית והשניה היא נבחרת הבת שמספקת את השחקנים המוכשרים להמשך הדרך.

כמו שנאמר אין קיצורי דרך בתהליך. חייבים להשקיע בצעירים ולבחון תמיד חשיבה יוצרת אשר תביא להשיגים.

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad