היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אני מרגיש בשל לראשות העיר

השבוע אנחנו מארחים את המועמד לראשות העיר אופיר יחזקאלי, בן 44 נשוי לשני ואב לשלושה מכהן כיום כמ"מ וסגן ראש העיר ויו"ר הועדה לתכנון ובנייה בקריית שמונה.

 

אופיר נולד וגדל בקריית שמונה כבן למשפחת יחזקאלי השורשית שהגיעה לעיר עוד בתקופת המעברה בשנת 1952. כילד מגיל צעיר היה מעורב חברתית ושימש כיו"ר מועצת תלמידים ואחראי מתנדבים נוער במד"א. שירת כ-8.5 שנים בצה"ל במציאות מורכבת בחברון, יריחו ורמאללה ואף לחם בחומת מגן.  בתפקידו האחרון היה עוזרו האישי של ראש המנהל האזרחי באיו"ש וניהל גוף מורכב של כ-600 איש חלקם אזרחים ממשרדי הממשלה השונים וחלקם לובשי מדים וכיום רס"ן במילואים.

למד באוניברסיטת רייכמן בהרצליה והוא בוגר שני תארים ראשונים במשפטים ובממשל דיפלומטיה ואסטרטגיה ותואר שני במדיניות ציבורית ונבחר כיו"ר אגודת הסטודנטים במשך שנתיים.

לפני 9 שנים החליט יחד עם אשתו שני לחזור לעיר והקים את מרכז הצעירים בעיר לצד שיווק יובלים ופיתוח כלכלי.

ב-2018 התמודד למועצת העיר ברשימת עצמאית, "דרך חדשה" וזכה בשני מנדטים. בהסכם מול ראש העיר הנבחר אביחי שטרן, הוא סוכם שישמש כמ"מ וסגן ראש העיר, ממונה על ההנדסה ויו"ר הועדה לתכנון ובנייה וממונה על החינוך בעיר יחד עם מס' 2 שלו חן אדלר.

 

הפיצוץ בין השניים התרחש לפני כשנה וחצי כאשר שטרן שם קץ לשותפות ביניהם, לדבריו, ונטל את מהם את סמכויות כמחזיקי תיק החינוך. בתגובה, ויתר יחזקאלי על שכרו ויצא לאופוזיציה. בבחירות הקרובות החליט להתמודד לראשות העיר.

 

אופיר, כאשר יצאת לאופוזיציה רבים ניחשו שזה לקראת ההתמודדות לראשות העיר, וזה מה שקרה.

אופיר: "אפתיע אותך. לקחתי בחשבון שיכול להיות שלא אתמודד לראשות העיר בקדנציה הנוכחית. אבל מה שקרה מהרגע שראש העיר נטל את הסמכויות הביצועיות בתיק החינוך הבנתי שכוונותיו לא ככוונותיי. לצערי היה גם מי שסכסך ביננו וגרם לו לדחוק אותי החוצה כמו שקרה עם כל מקורביו. לקחתי בחשבון שפוליטיקה היא עולם של פשרות ובמהלך הקדנציה בלעתי לא מעט צפרדעים אבל היה לי חשוב תמיד לפעול ולעבוד לטובת התושבים בשני התיקים המאוד חשובים ומורכבים שניהלתי חינוך והנדסה".

 

  • אז מה קרה?

אופיר: "הקש ששבר את גב הגמל היה כאשר אביחי העדיף להקצות 200,000 שקלים ל'בית קברות לכלבים' בעדיפות על טיפול בחצרות גני ילדים וכאשר חן ואני השמענו ביקורת הוא בחר ליטול מאיתנו את הסמכויות שעה לפני כניסת שבת. מבייש".

  • ממילא אתה עושה את העבודה, מדוע ויתרת על השכר?

אופיר: "החלטתי לוותר על שכרי, לשמור על עקרונותיי ולצאת לאופוזיציה. אנשים אמרו לי איך אתה עושה את זה? ממה תתפרנס? מעולם לא היה פה פוליטיקאי שוויתר על משכורת, אבל אני מכיר את עצמי אני לא יכול לעבוד בסביבה רעילה וברוך השם אני יכול להתפרנס בכבוד בשוק הפרטי ואף יותר".

 

  • ומדוע החלטתה כן להתמודד בסופו של יום?

אופיר: "התלבטתי רבות ולאחר שראיתי את כל המתמודדים החלטתי להתמודד אני מביא איתי את היכולות, הניסיון ובעיקר את הלב שלי. אני מאמין בעבודת צוות ושיתופיות וחשוב לי לשים סביבי מעטפת של אנשים שמלאים בחזון לעשייה חיובית, מכבדת ואהבת האדם דוגמת דוד כהן וחן אדלר ושהציבור יחליט".

מה קורה היום, כולם רוצים. מה תעשה אחרת?

אופיר: "אני בחרתי לחזור עם משפחתי לעיר יכולתי להמשיך לגור במרכז או לגור בקיבוץ אבל אני מאמין גדול בעיר הזאת ובפוטנציאל הגדול שלה. החלטה של משפחה לגור בעיר מורכבת מהרבה מרכיבים: דיור, חינוך, תעסוקה, ניקיון, תרבות, קהילה, רווחה ועוד. אין פעולה אחת ויחידה שתשנה את העיר אלו חייבות להיות פעולות משולבות בניהול חזק בכל התחומים. ניהול חייב לכלול דוגמא אישית. מתי קמים בבוקר ומתי הולכים לישון שיח מכבד כלפי עובדים ותושבים, יכולת הקשבה והכלה מחד ומאידך יכולת לקבל החלטות ולחתוך כשדברים לא זזים. יכולת לגייס שותפים ממשרדי ממשלה, מתורמים בארץ ובחו"ל ומקרנות וגופים שונים לדעת להביא כסף אבל גם לדעת לנהל אותו ולהשקיע אותו במקומות הנכונים שיניבו צמיחה".

 

  • בכל זאת מה הניסיון שאתה מביא?

אופיר: "ניהלתי 3 אגפים מרכזיים בעירייה שנחשבים לאגפים מורכבים. מרכז צעירים (בקדנציה הקודמת) דאגה לחיילים, חיילים משוחררים, סטודנטים, מלגות, אירועי תרבות ועוד. אגף החינוך: מעונות יום, גני ילדים, בתי ספר יסודיים, תיכוניים, חינוך מיוחד קידום נוער, מועדוניות לילדים ונוער בסיכון, גננות, סייעות מנהלות ומנהלים, חינוך ממלכתי דתי וחרדי, חיזוקי בתי ספר ועוד.

אגף הנדסה והועדה לתכנון ובנייה- רה ארגון שלם באגף שהיה מפורק לאחר מאבק קשה בבחירות הקודמות. כיום קיימת ועדת תכנון ובנייה מתפקדת שמוציאה היתרים על בסיס קבוע. עסקתי בשחרור הקרקע ופיתוח שכונות יובלים ובימת תל חי, הכנתי את התוכניות האסטרטגיות של העיר קדימה, קידמתי משמעותית את התוכניות בתחום של התחדשות עירונית ופיילוט מתחם יעקב מלול, גייסתי מאות מיליוני שקלים לעיר לפרויקטים שונים ועוד. אני מגיע מוכן ומשופשף לתפקיד. יש עוד המון עבודה, ואני מוכן למשימה.

 

בהזדמנות הזאת אני רוצה לאחל לכל תושבי קריית שמונה והסביבה שנה טובה ומתוקה שנה של התחלות חדשות עם תקווה ואמונה שנכונו לנו ימים טובים".

מי שמכיר את המערכת יודע שהמאבק לניצחון הוא של יותר ממועמד אחד, כך שהשבועות הקרובים יספקו לנו עוד סיפורים, דרמות, חיבורים, נסיגות, בקיצור יש למה לצפות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad