היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הפיץ לשון הרע נגד ראש העיר בפייסבוק וישלם 5,500

בית המשפט לתביעות קטנות בטבריה פסק כי ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה יפוצה על ידי אזרח, תושב העיר לשעבר, בסכום של 5,500 שקלים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "את התביעה הגשתי נגד אותו אזרח בשל הפצת לשון הרע ברשתות החברתיות. האזרח כתב בדפי הפייסבוק של מספר קבוצות בעיר דברי שקר ולשון הרע נגדי".

הן התובע והן הנתבע הסכימו לאפשר לבית המשפט לפסוק עפ"י סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט והשבוע כתב הרשם הבכיר מוהנד חליאלה את החלטתו. "לאחר שבחנתי את כתבי הטענות, את החומר שהוצג בפני וטענות הצדדים, אני מחייב את הנתבע לשלם לתובע סך של 5,500 שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום עד לתשלום המלא בפועל", כתב השופט בהחלטתו.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אני שמח שבית המשפט אמר את דברו. לצערי העד שהביא הנתבע לטעמי לא אמר אמת בבית המשפט וגם לא עמד במילתו כשהתחייב לבדוק אם אכן הפוסט השקרי שנכתב נגדי פורסם בקבוצת הפייסבוק אותה הוא מנהל ולמסור את תוצאות בדיקתו לבית המשפט. אז תשובה עד היום הוא לא נתן ופסק הדין כבר ניתן. אנשים צריכים להבין שמאחורי כל אדם, גם אם הוא נבחר ציבור, עומדת משפחה, אישה, ילדים ונכדים. חבל כשהאצבע קלה על המקלדת ואנשים מנצלים את הרשתות החברתיות ובעיקר את הפייסבוק כדי להפיץ לשון הרע. מי שעושה זאת צריך לדעת שיש מחיר לכל הטלת רפש וכתיבת שקרים ודברים פוגעניים. אני שמח על החלטת בית במשפט ומקווה שהמסר יעבור".

בעקבות פסיקת בית המשפט החלטתי לתרום את סכום הכסף שנפסק לי לפעילות צדקה בקריית שמונה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad