היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"הרכבת תגיע עד שכונת יובלים"

ראש העיר ניסים מלכה קיים היום ישיבת עבודה מוצלחת עם שר התחבורה ישראל כץ שביקר בקריית שמונה והתרשם מאוד מפיתוחה של העיר.

בתחילת הישיבה הודה ראש העיר לשר התחבורה על סיועו בהעברת תקציבים רבים לקריית שמונה ובעיקר על פעילותו הרבה לקיצור זמן הנסיעה מהגליל למרכז הארץ על ידי המהפכה שביצע בכבישי ישראל.

השר כץ שמיודד עם ראש העיר אישר את רוב בקשות העירייה.

בין השאר ניתן אור ירוק לבניית מעגל התנועה בכביש 99 בכניסה לשכונת יובלים. עבודות התכנון נמצאות בסיומן ולבקשת ראש העיר, חברת נתיבי ישראל יבצעו את העבודה בעלות של 8 מיליון שקלים.

גם כביש 99 מצומת המצודות ועד בית הלל יעבור שדרוג משמעותי. בשלב זה עבודות התכנון בסך מיליון שקלים ממומנות ממשרד התחבורה ועלות שלב הביצוע תמומן ממשרד האוצר. שדרוג הכביש נועד על מנת ליצור חיבור תנועתי רציף בין יובלים למרקם הוותיק של העיר מדרכות, שבילי אופניים, טיילת ועוד.

 

בהתאם להנחיית השר תחזוקת החשמל בכביש 90 תשולם על ידי חברת נתיבי ישראל ובכך הגיעה לסיומה מחלוקת של שנים רבות בנושא.

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון הציג לשר את רשימת הרחובות שאמורים להשתדרג  בקרוב: עליית הנוער (2,900,000 שקלים), המכבים (522,000 שקלים), הבנים (1,300,000 שקלים), הוורדים (8,200,000 שקלים).

 

פרויקטים עתידיים

שדרוג הרחובות: ששת הימים-קק"ל, ההסתדרות-סיני, יהודה הלוי- יקותיאל אדם, הרב קוק-ישראל ברזילאי, הלבנון-יעקב מלול, הרב משש יוסף-אורי אילן ודן דיין-טרומפלדור.  הבקשות לתקצוב פרויקטים אלו יישלחו בימים הקרובים למשרד התחבורה ושר התחבורה ינחה את אנשיו לסייע להוצאתם לפועל.

 

חידוש מרכז העיר

בנוסף לפרויקט כביש ארלוזורוב-הרצל שתוקצב על ידי משרד התחבורה בסכום של כ-8 מיליון שקלים ביקשה הרשות מהשר לבצע את החיבור של רחוב ארלוזורוב לכביש 90 בעלות של 2.4 מיליון שקלים נוספים. שר התחבורה הביע נכונות לסייע וביקש שהפרויקט יוגש למשרדו לאישור בהקדם האפשרי.

 

הסדרי בטיחות במוסדות חינוך

הרשות הכינה תכנית כוללת להסדרת מתחמי "נשק וסע" – להורדת ילדים, להסדרת מתחמים סטריליים לילדים המוסעים ברכבי הסעות ולמסלול הליכה בטוח לילדים המגיעים ברגל. ברשות מעוניינים לשדרג את בתי הספר רמב"ם, מצודות, ברנקו וייס, אולפנית דרכא, יסודי בנות "כה לחי" ותיכון דרכא המתמיד.

 

בנושא הרכבת אמר שר התחבורה כי "אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים של תכנון והרכבת תגיע מהר ממה שמצפים לשכונת יובלים בקריית שמונה". לבקשת ראש העיר, התחייב השר כי עבודות הרכבת יתחילו משלוש נקודות מרכזיות בו זמנית: קריית שמונה, עמיעד וכרמיאל.

השר כץ אמר עוד: "ראש העיר נמצא איתי בקשר מתמיד כל שבוע. אנחנו עובדים יחד על פרויקטים רבים לטובת תושבי קריית שמונה והגליל. עשינו מהפכה בכבישי ישראל ונמשיך לעשות את המהפכה גם בקריית שמונה".

ראש העיר ניסים מלכה הודה לשר התחבורה ישראל כץ וצוותו על הסיוע הרב שהם מעניקים לקריית שמונה בכל ימות השנה. "השר כץ הוא שר שאוהב את קריית שמונה ואני מודה לו על כל מה שהוא עושה בכדי לשפר את איכות החיים בקריית שמונה", אמר ראש העיר בסיום פגישתו עם השר כץ.

ראש העיר הוסיף: "שקדתי שנים על התוכניות שיצאו לפועל בשנתיים האחרונות ושייצאו לפועל גם בתקופה הקרובה. זמן רב של עבודה וחשיבה מושקעים בכל פרויקט בסדר גודל כזה ואני שמח שהשר כץ קשוב לצרכי העיר ומוכיח לנו כל פעם מחדש שיש עם מי לדבר. אני שמח שהחברות בינינו והערכה הדדית שאנו רוחשים אחד כלפי השני מסייעת לשיפור איכות החיים של תושבי קריית שמונה".

עוד בטרם החלה ישיבת העבודה העניק ראש העיר לשר התחבורה תמונה של קריית שמונה ובה פירט את כל השקעות משרד התחבורה בקריית שמונה בשנים האחרונות.

אל השר כץ נלווה מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ אשר ליווה את הביקור במקצועיות מרשימה, שלט בכל נתון ותרגם את חזונו ותכניותיו של השר לפרויקטים ותשתיות תחבורה מצוינות.

בעיריית קריית שמונה ביקשו להודות למנכ"ל נתיבי ישראל תא"ל במיל' ניסים פרץ על הסיוע הרב שהוא מעניק לקריית שמונה. פרץ נכנס לתפקידו בחודש אוקטובר 2015 ומרגישים את פועלו למען קריית שמונה כאילו הוא בתפקיד שנים רבות. "אנחנו רואים משב רוח רענן מאז נכנס פרץ לתפקידו. מדובר באדם מקצועי ויסודי עם רגישות גבוהה לסיוע לפריפריה בכלל ולצפון בפרט. כל בעיה וכל דרישה זוכה אצלו לאוזן קשבת ולתשובה מידית. במהלך ישיבת העבודה עם שר התחבורה היה פרץ דומיננטי מאוד והפגין ידע רב בכל נושא. אין ספק שהוא זוכה להערכה רבה מכולם. פרץ הוא האדם הנכון במקום הנכון", אמרו בעריית קריית שמונה.

המשנה לראש העיר אלי זפרני, סגני ראש העיר ד"ר בוריס סידליקובסקי ויגאל בוזגלו וחבר מועצת העיר הרצל בן אשר הודו לשר על כל פעילותו למען העיר ועל כל מה שהוא עושה למען קידומה של קריית שמונה לאורך כל השנים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad