היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השר ארדן: "עד סוף העשור לא יישארו אתרי הטמנה במדינה"

עוד אמר השר להגנת הסביבה "ניתן להקים את מתקני המיון והמחזור בשלבים מבלי להפריע לפעולות החציבה"

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר במהלך סיור שקיים עם יו"ר איגוד ערים לפסולת מוצקה גליל מזרחי וגולן אביהוד רסקי ומנכ"ל האיגוד אביהו ביאלי, כי העלאת מחירי ההטמנה היא המניע היחיד שיניע את הרשויות המקומיות לקדם את הפעילות להפרדת פסולת ולמציאת פתרונות מחזור. ארדן, "אינני מכיר דרכים אחרות להניע ראשי ערים לביצוע הפרדה מיון ומחזור של פסולת. הקמת מתקן מיון ומחזור בגליל המזרחי הכרחית ומהווה פתרון נכון לאשפת הרשויות המקומיות".

 

מנהלת מחוז הצפון של המשרד להגנת הסביבה, דורית זיס הביעה אף היא תמיכה בהקמת המתקן בשטח המחצבה "האיגוד מקדם במרץ רב תכניות לטיפול מתקדם בפסולת. מצאנו שהקמת מתקן מיון ומחזור בשטח המחצבה נכון גם סביבתית וגם כלכלית. הרשויות המקומיות בצפון לא יוכלו לעמוד כלכלית בשינוע פסולת לאתרי הטמנה בדרום הארץ. הקיבולת של אתר ההטמנה בתאנים יתמלא בתוך שבע שנים וחייבים לקדם במהירות את הקמת מתקן ההפרדה והמיון".

נציג משרד התשתיות האחראי לפעילות המחצבה הסביר לשר ארדן כי מחצבת עמיעד יכולה לפעול עוד חמש שנים לפחות עד למיצוי החומרים המצויים בה, אך הסכים כי ניתן יהיה לשלב את מתקן המיון והמחזור בתנאי שזה יוקם בשלבים.

יו"ר האיגוד אביהוד רסקי, ביקש את הסיוע של השר ארדן בזירוז ההליכים לאישור פארק המיון והמחזור במחצבת עמיעד. לדבריו "במידה ומשרדי הממשלה יתגייסו להעברת התכנית ניתן יהיה להקימו בפרק זמן קצר יחסית". 

לאחרונה יזם רסקי סיור של ראשי מנהל מקרקעי ישראל במצבת עמיעד ואף הם הביעו תמיכה בהקמת פארק המיון והמחזור במקום.

בהמשך הסיור ביקר השר באתר תאנים וחזה מקרוב בפעילות ההטמנה הטיפול בתשטיפים והגז. מנכ"ל האיגוד אביהו ביאלי עדכן את השר כי בקרוב גז המטמנות יועבר אל מפעל פרי גליל כתחליף לסולר המזהם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad