היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השר כץ חנך נסיעת מבחן ראשונה ברכבת מכרמיאל לתל אביב בהמשך, מסילת רכבת לקריית שמונה

שר התחבורה ישראל כץ, חנך השבוע את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב, המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד. השר כץ: "מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסייע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום" אמר כץ.
השר כץ ציין, כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.
במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ- 23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קריית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad