היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

זלץ לשר האוצר כחלון: "עזור לנו לפתח את הצפון"

הקשיים עימם מתמודדים קיבוצי הגליל העליון הגיעו ביום שני לאוזניו וכנראה גם אל ליבו של שר האוצר משה כחלון. ביום שני נפגש ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ עם שר האוצר משה כחלון, ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, וח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון תושבת קריית שמונה, והעלה בפני השר שורת נושאים, ביניהם חסמים ביורוקראטיים המעכבים קידום בנייה למגורים, ובניית מבני ציבור וחינוך בשכונות החדשות, והתערבות להקטנת השמאות החדשה בקיבוצי דרום המועצה, שהאמירה במאות אחוזים ומאיימת על קליטת זוגות צעירים ביישובים. בנושא זה, ציין זלץ, אני מקווה לבשורות טובות כבר בזמן הקרוב.

נושאים נוספים שהניח ראש המועצה על השולחן, הם קידום התכנית הגדולה לפיתוח הצפון וחיזוק הגליל שאושרה בממשלה, וצורך בהחלטה על תקצובה בתקציב המדינה 2017 – 2018, שתתקן עשרות שנים של זניחת הפיתוח האסטרטגי של צפון המדינה.

בפגישה נדונו נושאי חקלאות ומשמעותם ליישובים ולפרנסת התושבים בקיבוצים במושבים ובערי הצפון, והצורך ליישם תוכנית לעשר השנים הבאות, במרכזה חקלאות מתקדמת, היודעת לנצל את היתרונות הקיימים בגליל. "אמרתי לשר האוצר כי אני מאמין בהתיישבות ובחשיבותה למדינת ישראל. ביטאתי ציפייה, המשותפת לי ולעמיתיי לתכנון ממשלתי ארוך-טווח, שיוציא לפועל תכניות פיתוח, הנעצרות כל אימת שמתחלפת ממשלה, מתחלף שר, או מורגש חוסר יציבות פוליטית".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad