היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חזר המיון לא ייסגר (בינתיים)

הסאגה סביב חדר המיון הקדמי מגיעה כנראה לסיומה, לפחות לעת עתה. עיתון "חדשות הגליל" ליווה ועקב בחודשים האחרונים אחר תהליך הנסיגה בשירותים הרפואיים והאחרים שעוברים על קריית שמונה, חלקם, לפחות, בגלל אי השתתפות העירייה בהעברת חלקה הכספי באחזקת חדר המיון.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הניף את חרב הסגירה מעל פעילותו של חדר המיון והבהיר באופן הברור ביותר לראש העירייה שאם עיריית קריית שמונה לא תעביר את חלקה התקציבי בהפעלת חדר המיון, ותשלים בכך את שני השלישים בעלות האחזקה ש'נופלים' על משרד הבריאות וקופות החולים, חדר המיון ייסגר.

מי שנחלצו כדי למנוע את רוע הגזרה היו סגן ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי שפנה לראשי מפלגתו "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן היו"ר והמנכ"לית פאינה קירשנבאום, וביקש את עזרתם. השניים הבטיחו את עזרתם והשבוע לאחר שההליכים החוקים הסתיימו, הועבר סכום של שבע מאות חמישים אלף שקלים מכספי ההסכמים הקואליציוניים למשרד הבריאות. העברת הכסף מ"ישראל ביתנו" אל משרד הבריאות סללה את הדרך לאור ירוק לחדר המיון הקדמי לשנת 2011.

כזכור, גם אחרי מלחמת לבנון השנייה נרתמה מפלגת "ישראל ביתנו" והעבירה מיליוני שקלים לטובת בתי החולים בפריפריה בהם בתי החולים בצפת ובנהרייה שבאזורנו.

– בשיחה ל"חדשות הגליל" עם מנכ"לית "ישראל ביתנו", פאינה קירשנבאום היא אמרה: "הנציג שלנו בעיריית קריית שמונה סגן רה"ע ד"ר בוריס סידלקובסקי, פנה אלינו ואמר שהוא מבקש בכל לשון שהמפלגה תרתם כדי למנוע את סגירתו של חדר המיון הקדמי בעיר. ד"ר סידלקובסקי הסביר לנו שהעניין חשוב ביותר לכלל התושבים. הבנו את חשיבות העניין ומפלגת "ישראל ביתנו", החליטה להעביר מהכספים הקואליציוניים סכום של שבע מאות וחמישים אלף שקלים למשרד הבריאות במקום מה שהעירייה הייתה צריכה להעביר. אנחנו שמחים שיכולנו לסייע לתושבי קריית שמונה בנושא כל כך חשוב", אמרה המנכ"לית קירשנבאום.

– תגובת העירייה לאי סגירת חדר המיון: "בחודש האחרון הפעיל ראש העיר ניסים מלכה שרים וחברי כנסת כדי למנוע את מימוש החלטתו של סגן שר הבריאות לסגור את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה. היום התבשר ראש העיר כי מאבקו נשא פרי. ראש העיר ניסים מלכה נפגש היום עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובתום שיחה בין השניים הודיע סגן השר לראש העיר כי הוא חזר בו מהחלטתו לסגור את חדר המיון בקריית שמונה ואף נענה בחיוב לבקשת ראש העיר לפטור את העירייה מהתשלום השנתי אותו הייתה אמורה להעביר מדי שנה  במסגרת השתתפות הרשות במימון המקום. מדובר בסכום העומד על כ-700 אלף שקלים בשנה. סגן השר אמר לראש העיר: "אני שמח להודיע לך כי שיניתי את התפיסה שלי בנוגע להפעלת חדר המיון בקריית שמונה. מהיום אין לך סיבות לדאוג. חדר המיון לא ייסגר. כל זמן שאני בתפקיד אני מתחייב לדאוג להעברת הכסף במקום עיריית קריית שמונה".

 

לפני כחודש, עת קיבל ראש העיר את ההודעה על הכוונה לסגור את חדר המיון הוא הגיב כך:  "במשך עשרות שנים מנסים גורמים שונים לסגור את חדר המיון ללא הצלחה. אני יכול להבטיח לתושבים שגם הפעם האיומים הללו לא יתממשו וחדר המיון ימשיך לפעול בקריית שמונה". לפני כשבועיים נפגש מלכה בכנסת עם חברי הכנסת פאינה קירשנבאום וציון פיניאן שהחלו להפעיל לחץ על לשכת סגן שר הבריאות כדי למנוע את סגירת חדר המיון. ואכן היום התבשר ראש העיר שאיום סגירת חדר המיון הוסר וחדר המיון ימשיך לפעול כרגיל. ראש העיר ניסים מלכה: "אני שמח שהמאבק שניהלתי נשא פרי. אני רוצה להודות לסגן שר הבריאות שגילה אומץ לב ושינה את החלטתו לחבר הכנסת ציון פיניאן, לסגני ד"ר בוריס סידליקובסקי ולחברת הכנסת ומזכ"לית תנועת ישראל ביתנו פאינה קירשנבאום שסייעה לי רבות במאבק זה".

מלשכת סגן שר הבריאות נמסרה התגובה הבאה ל"חדשות הגליל": סגן שר הבריאות בפגישותיו עם ראש עיריית קריית שמונה הבהיר כי הקריטריונים להשארת חדר המיון בקריית שמונה פעיל הוא כי המימון לכך יתחלק שליש משרד הבריאות, שליש העירייה ושליש המפעיל. ברגע שהעירייה אישרה שהתקבל סיוע ויש תקציב לעירייה, אין מניעה מהמשך הפעלת חדר המיון הקדמי".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad