היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חידוש 'ברית בין הבתרים' בהר דב נערך על ידי תלמידי ישיבת ההסדר קריית שמונה

יום שישי האחרון ערב פרשת לך-לך יצאה קבוצה מתלמידי ישיבת ההסדר בקרית שמונה, להשתתף במעמד חידוש ברית בין הבתרים.

המעמד נערך ב"משהד אל טייר" (בערבית – מעוף הציפור), הנקרא גם "מקאם אברהים אל חליל" (בערבית – מקום אברהם ידיד האל), שנמצא בגזרת הר דב. על פי המסורות המוסלמיות, ועל פי חלק מהמסורות היהודיות שם נכרתה ברית בין הבתרים בין אברהם לקב"ה.

על פי מסורות מהמאה השש עשרה, נהגו חכמי צפת לשהות במקום במהלך שבת פרשת לך-לך. כשבבוקר השבת היו קוראים במקום את פרשת לך-לך בה מוזכר 'ברית בין הבתרים' בין אברהם לקב"ה, ובכך מעוררים רחמים על עם ישראל.

מכיון שהרב דב, נמצא באיזור רגיש מבחינה צבאית, לא הורשו לעלות למקום יותר משני אוטובוסים, וזאת רק לאחר אישור מיוחד שנתן אלוף פיקוד צפון, האלוף גדי אייזנקוט. התלמידים לוו ואובטחו על ידי חיילי גדוד 13 של חטיבת גולני, שתופסת כוננות בגזרה.

תלמידי הישיבה שמעו הסברים היסטוריים וגיאוגרפיים על המקום מירוחם קנטמן, תושב מושב קשת שברמת הגולן, שחידש את העליה להר לפני כ-15 שנה.

לאחר מכן נערך מעמד מיוחד של קריאה בתורה של פרשיית ברית בין הבתרים. המעמד נחתם בתפילה ובריקודים.

אחד המשתתפים במעמד מסר  "אני מתרגש לעמוד כאן. זה מאד סימלי שאנחנו קוראים את ההבטחה: 'לְזַרְעֲךָ, נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת' דווקא פהאני חושב שזה שצה"ל מאפשר להגיע למקום ולערוך את המעמד – מבסס את אמונתנו בקשר שלנו לארץ ישראל. יש פה אמירה חזקה על זכותנו בארץ, שמשמעותית במיוחד בימים האלה, כשאחמדינג'אד מבקר בדיוק מעבר לגבול ומאיים להשמיד את עם ישראל. זה המקום להודות לצה"ל, החל מאלוף הפיקוד ועד אחרון החיילים שליוו אותנו במעמד."

באדיבות אתר "סרוגים" (http://www.srugim.co.il/)

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad