היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חצור ראש פינה: מלחמת אזורי הרישום

מחלוקת בין ראש פינה וחצור על מימוש חוק אזורי הרישום עלול להבעיר את מערכת היחסים בין שני הישובים השוכנים על אותו 'מטר מרובע'. סלע המחלוקת הוא סביב השאלה, היכן ילמדו תלמידי ראש פינה? ראש מועצת חצור שמעון סויסה טוען שבית הספר האמור לקלוט את התלמידים מראש פינה הוא בית הספר 'אורט' הנמצא בחצור. "זה בית הספר הכי קרוב מבחינה גיאוגרפית לבתיהם של הילדים", אומר ראש מועצת חצור שמעון סויסה. בפועל, זה שנים ילדי ראש פינה לומדים בבתי הספר הנמצאים בקיבוצי הסביבה, להוציא מספר קטן יחסית של תלמידים שכן מגיעים ל'אורט' חצור.

במדינת ישראל נוהג חוק אזורי הרישום בחינוך הקובע שתלמיד ילמד במוסד חינוכי הנמצא במרחב הגיאוגרפי בו נמצא ביתו, באופן כללי. ראש מועצת חצור שמעון סויסה יצא בצורה נחרץ נגד כוונת מועצת ראש פינה להמשיך ולאפשר לתלמידים מהישוב ללמוד בבתי ספר אחרים באזור, במקום בחצור.

ממועצת חצור נמסר: "מועצת חצור הגלילית ובראשם ראש המועצה שמעון סויסה מתנגדים בתוקף לשינוי אזורי הרישום על ידי ראש פינה במטרה לפגוע במערכת החינוך בחצור. נעשתה פנייה למנהלת המחוז ולשר החינוך על מנת למנוע שינוי באזור הרישום. בית הספר אורט בחצור הגלילית נמצא במרחק קצר מאוד מראש פינה ותלמידי ראש פינה מגיעים בהליכה של 5 דקות לבית הספר לעומת מצב בו יצטרכו לנסוע 45 דקות ויותר על מנת להגיע לבית הספר הר וגיא. יחד עם זאת בית הספר אורט חצור הנו בית ספר קטן עם אווירה מיוחדת וכל הקטנה נוספת של מצבת התלמידים תפגע באפשרויות הבחירה של התלמידים וכן בניהול התקציבי של בית הספר מטעם משרד החינוך. לא יתכן מצב בו יש בית ספר איכותי עם אחוזי בגרויות גבוהים כמו בית הספר אורט הנמצא בקרבת מקום והורים עם אלמנט של יהירות ישלחו את ילדיהם לבתי ספר רחוקים ובלבד שלא יבואו במגע עם תלמידי חצור. חשוב לציין שלא כל ההורים בראש פינה נוהגים כך אלא קבוצה שחצנית החוששת ל'התבולל' עם תלמידי חצור. מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון הודיעה לראש המועצה שמעון סויסה שהיא לא תיתן את ידה למהלך זה של שינוי אזור רישום. אין הצדקה להסיע כל יום תלמידים לבתי ספר רחוקים בו בזמן שיש בית ספר מעולה בחצור הגלילית", הדברים הקשים הללו נאמרים על ידי ראש המועצה שמעון סויסה ומנהל אגף החינוך יוסי עמר. האווירה טעונה ותחושות הכעס התחלפו ברצון להילחם על מה שרואים בישוב, מלחמה על הכבוד ועל הצדק. "לא יתכן", אומרים השניים, "מצד אחד שני הישובים קרובים, והילדים גרים בשכנות קרובה, ומאידך יש ברשות ובישוב כאלה המובילים את הילדים ביד מכוונת אל מחוץ לחצור ואיזור הרישום של הילדים".

תמיכה בעמדה של חצור מביע לא אחר מאשר חיים שניידר טייס קרב והיום טייס באל על, בוגר בית הספר אורט בחצור ותושב ראש פינה. הוא מציין כי המסגרת החינוכית המשמעותית בחייו הייתה בית הספר אורט חצור. "שם למדתי המון דברים שספק אם הייתי לומד אותם במסגרת אחרת". חיים נשוי לתושבת חצור וגם על כך הוא גאה.

לסיפור הזה יש גם צד כספי. משרד החינוך מתקצב את מוסדות החינוך לפי מספר הילדים, ולא כבעבר לפי מספר הכיתות. על פי שיטת תקצוב יחידנית זו, יש משמעות גדולה לכל תלמיד ותלמיד. חוסר בתלמידים פירושו חוסר בתקציב, וחוסר בתקציב מגביל את יכולת בית הספר להשקיע ולטפח את החינוך.

מאידך, טוען ראש מועצת ראש פינה אביהוד רסקי ש"ההורים הם אלה שמחליטים עבור הילדים, ובעצם היום הילדים מחליטים בפועל היכן הם רוצים ללמוד. אני לא יכול לצאת נגד ההורים ובטח לא נגד הילדים. ביקשתי להיפגש עם שר החינוך גדעון סער ולדון איתו על שורה של נושאים הקשורים לחינוך ובהם גם נושא אזורי הרישום. אני מחכה לפגישה ושם אנחנו נדון בעניין", אומר אביהוד רסקי ראש מועצת ראש פינה בשיחה ל"חדשות הגליל". 

בתגובה נמסר ממשרד החינוך: "הנושא ידוע ונמצא בטיפול". 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad