היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חשוך בבית העלמין

השבוע התקיימה לוויה רבת משתתפים של רבי שמעון בן חיון ז"ל בשעה שבע בערב. בשעה זו כבר חשוך, כידוע. המשתתפים בלוויה כמו בלוויות אחרות, מגיעים לאזור החנייה כאשר יש תנועה צפופה ואינטנסיבית של מכוניות ותנועה של אנשים המלווים את הנפטר.

כאן המקום לציין שלאחרונה לוויות ליליות הפכו להיות תכופות ורבים הולכים על פי מצוות התורה ונמנעים מלהלין את הנפטר וקוברים אותו סמוך לפטירתו, גם בלילה.

עובדה זו הופכת את המצב במתחם בית העלמין לקשה וחושף את הבאים לפגיעות ופציעות כפי שקרה השבוע לאחת המלוות בהלוויה.

עוד נציין שקיימת שביעות רצון מהדרך בה מטפלת המועצה הדתית בראשותו של הרב יצחק קקון, טנראה שגודל הבעיה והיקפה אינם נתונים תחת סמכותה של המועצה בלבד.

כך אנו משערים וזה מה מה שקורה בפועל.

בית עלמין שלט

מסתבר, שחלק מהשטח המקיף את בית העלמין עצמו נמצא בחזקת חברת החשמל וכשטח מוניציפאלי של עיריית קריית שמונה.

עוד נציין שזה עשרות שנים (!) שהבעיה הזאת קיימת ובעבר הובטחו הבטחות לתיקון המצב שלא מוממשו, כמובן.

בגלל רגישות הבעיה ופניית תושבים שהשתתפו בלוויה האמורה השבוע, אנו נלווה את הנושא בדרך לפיתרון ונדווח לכם מעת לעת.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "ראש העיר הנחה את מנכ"ל העירייה לקיים בשבוע הבא ישיבה בנושא עם כל הגורמים הרלוונטיים כולל נציגי חברת חשמל והמועצה הדתי בכדי לפתור את הבעיה ולתת מענה ראוי כדי שבית העלמין יואר בשעות הלילה כשצריך".

 

תגובת הרב יצחק קקון יו"ר המועצה הדתית בקריית שמונה: "נושא חוסר התאורה בחניות בית העלמין לצערי נושא כאוב מזה שנים. התאורה החיצונית למתחם בית העלמין כמו גם תאורה היקפית ביטחונית שהייתה בעבר, נמצאות בתחום אחריות הרשויות עיריית קריית שמונה וחברת החשמל.

כידוע לפני שנים, הוספנו תאורה מעל המבנים הסמוכים לאזור החנייה בכדי להאיר את המקום .

בימים הקרובים, נוסיף תאורת פרוז'קטורים בעוצמה גדולה שיאפשרו גישה נוחה יותר מהחנייה לבית העלמין ויקלו במעט את הבעיה .במקביל, אני מתכוון לקיים פגישה מקצועית עם גורמי הרשויות המוסמכים לכך על מנת לקדם פתרון מהיר לבעיה הגדולה יותר שהיא הסדרת תאורה ראויה ברחבת חניות בית העלמין", אומר הרב יצחק קקון יו"ר/ממונה המועצה הדתית.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad