היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יו"ר אשכול גליל מזרחי לקבינט הממשלה בצפון: "לא נחזור לישובים ללא רצועת בטחון של 10 ק"מ לפחות"

היום (ג') קיים ראש הממשלה מר בנימין נתניהו את ישיבת הקבינט הביטחוני עם ראשי רשויות קו העימות בצפון.
מטרת הישיבה הייתה הצגת הצרכים והאתגרים של יישובי הצפון באופן בלתי אמצעי בפני ראש הממשלה וחברי הקבינט.
בישיבה הוחלט כי צוות בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד האוצר יפעלו להעברת 3.5 מיליארד ₪ לטיפול וסיוע ליישובי הצפון.
לדברי יו"ר אשכול גליל מזרחי בני בן-מובחר ראשי הרשויות דיברו מדם ליבם ומעל לכל הבהירו כי ללא רצועת ביטחון של לפחות 10 ק"מ, תושבי הצפון לא יחזרו לישובים.
בן-מובחר הציג לקבינט אתגרים נוספים עמם מתמודדים יישובי קו העימות ובכלל זה הפגיעה בחוסן הקהילתי, והתפרקות של קהילות הישובים המפונים שתושביהם עייפו לחיות בבתי מלון. חלקם מסתכנים ושבים לבתיהם ורובם עוברים לגור בדירות שכורות ברחבי הארץ. לדבריו, יש למעשה נטישה של הצפון. בנוסף ציין בן מובחר את השיתוק המוחלט של בתי העסק הסמוכים לגבול ואשר רבים מהם לא ישרדו, את מוסדות החינוך הפועלים מאז תחילת המלחמה באופן חלקי, את הפגיעה האנושה בענפי החקלאות, את העובדה שתושבים רבים הוצאו לחל"ת ואת הפגיעה הקשה בחוסן האישי של התושבים.
בן-מובחר הגיש לראש הממשלה את ממצאי המחקר שנעשה ע"י מרכז הידע האזורי של אשכול גליל מזרחי והאקדמית תל-חי, שהתפרסם אתמול, המציג תמונה מדאיגה בנוגע לתושבי הצפון וממנו עולה בין השאר כי הגורם העיקרי אשר יתרום לתחושת הביטחון של התושבים הינו יישום החלטת 1701 – הרחקת החמושים בגבול הצפון, תוך וידוא שחיזבאללה לא יפעל באזור המפורז בלבנון, ופגיעה בתשתיות הטרור. עוד עולה מהמחקר כי רק כ-60% מהתושבים המפונים מתכננים לחזור להתגורר ביישובם.
"תוצאות המחקר ממחישות באופן ברור כי אין בכוונת תושבי הגליל המזרחי לשוב לבתיהם עד להשגת בטחון מוחלט באזור. חוסן קהילתי הינו הבסיס לחיים שלנו בגליל ובגולן ולצד האמון המלא שיש לנו בכוחות הביטחון – אנו דורשים פתרון צבאי – מדיני אחראי לתושבים, יש לנו אפס סובלנות לפתרונות ארעיים. עלינו הרשויות ועל גורמי הממשלה מוטלת האחריות לחזק את התושבים, לתמוך בהם ומעל לכל לשמור על חוסנם וביטחונם" לסיכום ציין: "הקבינט מבין את המצב הקשה של ישובי העוטף הצפוני ואת הדרישות שלנו. הפגישה הייתה חיובית, חברי הקבינט היו קשובים לדרישותינו וקיבלנו מהם הבטחה שלא תהיה דרישה להחזרת התושבים הביתה עד אשר יושג ביטחון מלא".

אולי יעניין אותך

Bottom ad