היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כל הכבוד לד"ר יפעת שאשא-ביטון שרת הבינוי והשיכון

הזינוק המטאורי של ד"ר יפעת שאשא-ביטון מחברת מועצה לתפקיד שרת הבינוי והשיכון של מדינת ישראל

הרצל בן אשר

בעבודה הציבורית, יש זמן ומקום לעצור את שעון האינטרסנטי-פוליטי ולהחליפו בשעון אחר, שעון האדם שבנו. לפרגן, לאהוב ולהעריך חבר, קולגה בן המקום שנולד לשתי משפחות וותיקות ושורשיות בעיר: משפחות שאשא רחל ומשה ומשפחת גבאי הענפה.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון החלה את פעילותה הציבורית בדיוק לפני עשור, בשנת 2008 כאשר נבחרה לראשונה למועצת העיר וכיהנה כסגנית רה"ע וממונה על תיק החינוך.

יפעת שבה והתמודדה שנית בשנת 2013 ברשימתו של בנצי, בן ציון יעקב כמספר 2.

לקראת הבחירות לכנסת בשנת 2015 פנה אליה משה כחלון והציעה לה להשתלב ברשימת 'כולנו'.

יפעת הבינה בחושיה שעל ההזדמנות הזאת אסור לוותר, על אף תפקידה הבכיר מאוד כסגנית נשיאת נשיא המכללה האקדמית אוהלו.

וההמשך היסטוריה.

נזכיר ונדגיש את חריצותה ומקצועיותה של יפעת בתפקידה כחברת כנסת ויו"ר הוועדה לזכויות הילד והעברת שני חוקים משמעותיים שיזמה בהגנה על ביטחונם האישי של תינוקות ופעוטות בגילאי לידה עד שלוש: חוק הפיקוח על מעונות היום והפעוטונים בישראל וחוק הצבת מצלמות במסגרות הללו.

רגע לפני שהמסך ירד על הכנסת ה-20.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון חתומה על שני תקדימים: הראשון חברת הכנסת הראשונה שהיא בת המקום (נולדה בקרית שמונה) והשני מינויה לשרה, שרת הבינוי והשיכון.

אם איני טועה, תקדים נוסף רשום על שמה, היותה סגנית ראש העיר הראשונה בעיריית קריית שמונה.

השר משה כחלון: "אנחנו זוכרים מאין באנו ואת מי אנו משרתים. המהפכה ממשיכה. לפני 50 שנה, המחשבה שיום אחד שר אוצר מגבעת אולגה ימנה שרת שיכון מקריית שמונה היה נחשב לחזון אחרית הימים. היום, זו מציאות. השרה שאשא ביטון עבדה קשה כל חייה, הגיעה להישגים אקדמיים וציבוריים מרשימים בזכות עצמה, ולא בזכות קשרים או המקום שהגיעה ממנו".

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "אני מודה לשר האוצר כחלון על האמון שהוא נותן ונתן בי לאורך כל הדרך. אני מודעת היטב לחשיבות התפקיד ואעשה ככל יכולתי על מנת למלא אותו על הצד הטוב ביותר, כפי שעשיתי בכל תפקיד שביצעתי בעבר".

השבוע, אישרה הכנסת, בהצבעה, את מיוניה לשרה כמתבקש על פי החוק, ועל אף שמדובר בממשלת מעבר, נאחל לד"ר יפעת שאשא-ביטון הצלחה. בעצם היא כבר הצליחה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad