היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כנסת ישראל מקדישה יום לסטודנטית הדרוזית: "נילחם עד להשגת שוויון"

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מגלי והבה, אשר ביקר בחודש שעבר במכללה האקדמית תל-חי ונפגש עם הסטודנטים הדרוזים הלומדים במכללה, אירח השבוע את עשרות הסטודנטיות המצטיינות של המכללה, אשר נבחרו להשתתף ב"תוכנית שגרירי רוטשילד" שהוקמה בסיוע קרן רוטשילד וקרן קיסריה במטרה להכשיר דור חדש של מנהיגים צעירים ואיכותיים.

לביקור במשכן הכנסת התלוו חברי הסגל האקדמי שכללו את מנכ"ל המכללה יוסי מלכה, דיקן הסטודנטים ד"ר זאביק גרינברג ומנהלת היחידה למעורבות חברתית שולי ספיר. גם חברי הכנסת לא הדירו רגליהם מהמפגש, ונענו להזמנתו של ח"כ והבה לקחת חלק ברב השיח המרתק עם העלמות הצעירות אשר עומדות בתחילת דרכן. בשיחת פנים מול פנים עם יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, יו"ר סיעת קדימה ויו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני וחברות הכנסת מטעם סיעת קדימה: ח"כ אורית זוארץ, ח"כ נינו אבזדזה וח"כ מרינה סולודקין, נפתח בפני הבנות צוהר לעולם הפרלמנטארי בלב הדמוקרטיה הישראלית.

את תחילתו של מפגש ייחודי זה פתח ח"כ מגלי והבה ושוחח עם הסטודנטיות על האתגרים העומדים בפני החברה הדרוזית. במהלך דבריו, הציג ח"כ והבה בפני האורחות הצעירות את הבעיות המאפיינות את המגזר הדרוזי, החל מרמת השלטון המקומי, הגירעונות התקציביים של הרשויות המקומיות והעדרן של תוכניות מתאר מעודכנות ביישובים, דרך הפערים בתחום החינוך והשוויון בתעסוקה ולבסוף על תרומתו באמצעות העבודה הפרלמנטארית בתחומים החברתיים, מתוך דאגה להעלות את העיוותים הקיימים בחברה זו לסדר יומה של הכנסת. "כנציג הציבור הדרוזי אני נלחם עם חבריי בוועדות הכנסת השונות להשגת השוויון ולקידום האינטרסים של המגזר", הסביר ח"כ והבה, אשר ניסיונו האישי הוכיח כי על אף הדרך הקשה ניתן להגיע להישגים. "אני מברך את המכללה על הקמת התוכנית לקידום הסטודנטים המצטיינים, ומתחייב לסייע להנהלה להבטחת המשך קיומה של המסגרת גם בשנים הבאות, תוך הכפלת מספר הלומדות במסגרת התוכנית" הוסיף.

 

בסיום דבריו, נכנסה לאולם יו"ר סיעת קדימה ויו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני. ממקור ראשון שמעה מנהיגת הסיעה הגדולה בכנסת אודות תחושת הקיפוח אשר מלווה את הסטודנטיות ומקשה על התקדמותן בדרכן לרכישת ההשכלה הגבוהה, על רקע היותן נשים בנות מיעוטים שמתגוררות באזור הפריפריה בגליל. ח"כ לבני הבטיחה לעשות כל שביכולתה כדי להילחם ליישום השוויון והודתה לח"כ והבה על פעילותו למען המגזר הדרוזי. עוד הוסיפה, כי היא מקווה להישאר זמן מועט באופוזיציה והתחייבה להקדיש תקופה זו ללימוד הבעיות המלוות את הציבור הדרוזי ולכשתגיע מפלגתה לשלטון הבטיחה לפעול לשיפור המצב.

עם צאתה, הגיע יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין לברך את הצעירות על ביקורן במשכן ושוחח עימן כאל פוליטיקאיות וותיקות על הדמוקרטיה והתנהלות הכנסת בראשה הוא עומד. בדבריו, התייחס היו"ר לחוסר הדמוקרטיות של ממשלת ישראל כלפי העדה הדרוזית. לדבריו, הממשלה אינה מגלה מספיק רגישות לבעיות בקרב המגזר ויש לסיים מצב זה באמצעות קידום שוויון אמיתי.

בהמשך, שוחחו חברות הכנסת נינו אבזדזה, אורית זוארץ ומרינה סולודקין עם הבנות והציגו את השקפתן כנשים פורצות דרך בדמוקרטיה הישראלית.

בסיום המפגש יצאו חברי הכנסת עם מטען מחשבתי לאחר שהכירו את הבעיות שמלוות את נשות החברה הדרוזית. גם הסטודנטיות יצאו נשכרות, כשמאחוריהן אתגרים חדשים עם תובנות אודות הדרכים להתמודד ולהגיע רחוק בהמשך חייהן. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad