היום ה-04 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כסף לפארק הזהב

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן קיים השבוע פגישת עבודה בעירייה והבטיח להקצות מיליון שקלים לטיפול בפארק הזהב בעיר.

ראש העיר, סגני ראש העיר יגאל בוזגלו ובוריס סידליקובסקי, מנכ"ל העירייה אלי כהן ואנשי הרשות קיבלו את השר ופמלייתו בחווה החקלאית שם התרשם השר מהפעילות החינוכית הענפה במקום ושמע סקירה ממנהל החווה ויקטור חן.

השר נפגש עם תלמידי קריית שמונה וראה מקרוב את הפעילות, וראש העיר הציג לשר את תוכנית "שומרי הנחל" אשר מתקיימת בקריית שמונה מזה מספר שנים במטרה להקנות לילדי העיר ערכי סביבה ואחריות קהילתית. במסגרת הפרויקט כל קבוצת ילדים מאמצת קטע נחל אותו היא מנקה, חוקרת, מבצעת יצירה סביבתית והסברה לקהילה. מטרת התוכנית הינה בין השאר הטמעת הצורך בשמירה על הפארק הייחודי הקיים בעיר.

השר נענה בחיוב לבקשה ומסר כי משרדו הקצה מיליון שקלים לטובת שיקום הנחל וטיפול מאסיבי בפארק הזהב.

בנוסף התחייב השר לפעול מול חברת מקורות בהזרמת המים לנחל עין זהב.

ראש העיר ביקש עוד את סיוע השר במתן כניסה חופשית לתושבי קריית שמונה באתרים של רשות שמורת הטבע והגנים. "לפני כשנתיים חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם המועצה האזורית גליל עליון", אמר ראש העיר לשר. "לא יכול להיות מצב שבו תושבי המועצה האזורית גליל עליון נכנסים לאתרי הרשות ללא תשלום בעוד תושבי קריית שמונה צריכים לשלם כסף על כך. אני דורש לאפשר כניסה ללא תשלום לתושבי קריית שמונה לכל האתרים בדיוק כפי שזכאים חברינו הטובים מהקיבוצים".

השר ארדן אמר כי הוא מודע למצב האבסורדי בו תושב אחד משלם ואחד לא והבטיח לעשות הכל כדי לתקן את המעוות.

בפני השר ארדן הוצגו בחווה החקלאית היבטים בנושא איכות הסביבה: אתר המדמה בעיות אקולוגיות של הכנרת, מתקן לשימוש באנרגיות חלופיות, מתקן המדגים

בעיות של מטרדים סביבתיים, השר פגש בתלמידים והתרשם משביעות רצונם מהפעילויות בחווה. הוגשה בקשה לשר לרכוש לחווה בועה אקולוגית.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad