היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא 'מוקד' לא 'חדר מיון' – מרכז רפואי 24/7 של 'ביקורופא'

ביום ראשון השבוע הגיעו לקיצם חודשים ושנים של חוסר וודאות ופתרונות זמניים לאחת העוולות שהביאה מדינת ישראל, בהתנהלותה הכושלת, על תושבי קריית שמונה והאזור. במילים אחרות, שרי הבריאות יעל גרמן ויעקב ליצמן מעלו בתפקידם, כאשר יעל גרמן הביאה לסגירתו של חדר המיון הקדמי ויעקב ליצמן באי עשייה במתן פתרון הולם בסוגיית הרפואה הדחופה פלוס.

על אף העובדה שמסיבת העיתונאים הייתה חגיגית ודמתה לסוג של חופה, עדיין העיקר לפנינו. צריך לראות שהחברה הזוכה 'ביקורופא' תעמוד בלוח הזמנים לפתיחת המרכז הרפואי, שתעמוד במילוי סעיפי המכרז בו זכתה ומעל הכל שהשירותים הרפואיים, הדחופים והמקצועיים יינתנו במיטביות ולאורך שנים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה שפתח את מסיבת העיתונאים אמר: "אני שמח וגם נרגש לבשר כי המרכז הרפואי האזורי לרפואת חירום שיוקם בקריית שמונה יפעל 24/7 כפי שאמרנו כל העת. השם של המרכז הרפואי ממש לא חשוב. גם לא חשוב מי יפעיל אותו. מה שחשוב מבחינתי הוא שתושבי קריית שמונה והאזור יקבלו שירות רפואי איכותי ומקצועי 24/7. לשם חתרתי כל העת ואני שמח שהצלחנו במשימה החשובה הזו. השירות שיינתן במרכז הרפואי האזורי הוא הרבה יותר טוב מאשר השירות שניתן בעבר בחדר המיון הקידמי".

 

 

במהלך מסיבת העיתונאים הציג מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון את המתווה ואת עיקרי המכרז להפעלת המרכז הרפואי:

"המרכז יכיל, בכל עת, ציוד ניטור ומדידה, ציוד רפואי בסיסי אמצעי טיפול מקיפים לרבות ערכות כירורגיה זעירה, ערכות אורתופדיה כולל גיבוס קל ועוד. בית המרקחת יכיל בכל עת תרופות החייאה, תרופות הורדת לחץ דם, תרופות לטיפול בתגובות אלרגיות, תרופות לטיפול באי ספיקת לב, תרופות לטיפול במצבים זיהומיים ועוד. במסגרת פעילות המרכז ובית המרקחת יסופקו תרופות להמשך טיפול ביתי ל-24 השעות הראשונות לאחר ביקור המטופל".

 

יו"ר אשכול גליל מזרחי, אלי מלכה, שהודיע על סיום תפקידו בסוף החודש, חיזק את דבריו של הרב מלכה ואמר: "מדובר בבשורה חשובה לקריית שמונה ולאזור כולו. אשכול גליל מזרחי יסייע במימון הפעלת המוקד הרפואי מ-19 שעות ל-24 שעות".

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון: "הפתרון בדמות מרכז בריאות אזורי הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה עד כה, וצריך לברך על כך. נכון, הוא עדיין לא שלם. אני גם מבין שיש חששות וחוסר אמונה, אולם יש לנו תקציב של המדינה ואנחנו, הרשויות, מתחייבים להשלים את החסר, על מנת שיהיו לתושבים שלנו שירותי בריאות טובים.
ככל שנמשיך לפעול ביחד הרשויות נצליח עם הגשמת המטרות שלנו".

את תהליך הכנת המכרז ובחירת הזוכה ליווה ד"ר בוריס סידלקובסקי, שהוא גם יו"ר וועדת המכרזים, שרכש ניסיון של שבע עשרה שנים כרופא בחדר המיון הקדמי: "אני חייב לומר כי השירות הרפואי שיינתן בעתיד על ידי חברת ביקורופא יהיה הרבה יותר טוב ואיכותי ואני אומר זאת באחריות מלאה כרופא".

בניגוד למוקדי רפואה דחופה  אחרים בארץ, המרכז הרפואי בעיר יפעל גם כאשר קופות החולים פתוחות. הכוונה שלנו היא להגיע לפעילות רצופה, באמצעות שיתוף פעולה אזורי. קריית שמונה היא העיר המרכזית באזור, והקמת המרכז בעיר, שומרת על המרכזיות שלה, לישובים בצפון הרמת הגולן, ובכל אצבע הגליל. אין עוד עיר או יישוב בישראל, בהם פועל מרכז רפואי, ביותר שעות, מאשר יפעל המרכז הרפואי בקריית שמונה.

 

המרכז יפעל בתיאום מול בית חולים צפת, וגם עניין זה הוא תוצאה של עבודה לאורך זמן. מנהל המרכז שנבחר, ד"ר ישי שחור, הוא רופא מומחה בעל ותק בבית חולים רמב"ם בחיפה.

שיתוף הפעולה, יבטיח שהמרכז הרפואי יפעל לפי הסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר.

הפעילות הרפואית תכלול גם רנטגן, מעבדה, גיבוס קל ויינתנו גם  טיפולים  גם לחיילים, אחרי שהעניין יוסדר מול משרד הביטחון וצה"ל.

הפעלת המרכז הרפואי בצמוד למד"א תאפשר איחוד כוחות, אשר ישרת את העיר גם בעת שגרה וגם בחירום.

סמנכ"ל חברת 'ביקורופא' רועי רותם: חברת 'ביקורופא' גאה על שנבחרה להפעיל את המרכז הרפואי בקריית שמונה לשנים הבאות. ביקורופא תעניק את מיטב הטיפול הרפואי לתושבי העיר ולצפון כולו".

תגובת משרד הבריאות לפנייתנו הייתה "משרד הבריאות יתמוך כספית בעיריית קריית שמונה, שתפעיל את המוקד בעיר באמצעות ספק שירות מטעמה. במכרז שפרסמה העירייה זכתה חברת "ביקור רופא".

במכרז לא פורסמה דרישה להפעלת המוקד במתכונת 24/7.

כל שינוי באופן הפעלת המוקד בקריית שמונה ובכלל זאת הרחבת שעות פעילותו מחייבים את אישור משרד הבריאות במקביל להצבעה על מקור תקציבי.

בקשה מעין זו לא הוגשה למשרד הבריאות עד כה ע"י עיריית קריית שמונה וממילא לא נדונה במשרד".

נציין, שכל ניסיונותינו לקבל תשובה ברורה לשאלה "האם משרד הבריאות יאשר את פתיחת המרכז הרפואי, כן או לא?

נענו בתשובה "משרד הבריאות תומך בהקמת המוקד בקריית שמונה, בהתאם לתנאים שפורסמו במרכז".

שכל אחד יפרש את התגובה של משרד הפנים על אחריותו.

נאמר רק שאם התנהלות משרד הבריאות, ובראשו סגן השר תמשיך להיות עוינת כפי שהייתה במהלך השנים האחרונות, רשות התגובה תצטרך לעבור לתושבים ולפסים משפטיים.

 

 

מה נקבל ומה נשלם?

מנהל המרפאה הינו רופא מומחה לרפואת ילדים.

שירות רנטגן  24/7. פיענוח התוצאות ע"י רופא/התורן/ית ורנטגנולוג/ית מומחה

שירותי גיבוס קל ניתנים במקום.

בדיקות דם ושתן כלליות, בדומה למיון ביה"ח.

בדיקת ספירת דם למבוגרים וילדים כאחד.

בדיקת משטח גרון במקום.

בדיקת טרופונין במקום, לזיהוי פגיעה בשרירי הלב.

תשלום אגרת כניסה לחדר מיון – עד 87 ש"ח בין השעות08:00-19:00   ללא התחייבות מטעם קופ"ח.

תשלום אגרת כניסה לחדר מיון  40-80 שקלים בין  19:00 ועד 07:00 שלמחרת, בהתאם לשיקול דעת קופ"ח.

ככל שמטופל יופנה למיון ביה"ח עפ"י החלטת הרופא במרכז הרפואי,  לא יידרש בתשלום אגרת כניסה לחדר המיון/בביה"ח 07:00 שלמחרת, בהתאם לשיקול דעת קופ"ח.

אולי יעניין אותך

Bottom ad