היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מאות אלפי שקלים לשיפור הישגי הבגרות

גלית האריס טולדנו, מנכ"לית עמותת YRF: "אנחנו פונים לרשויות לאחר שנוכחנו כי ביכולתנו להביא לשינויים משמעותיים לאורך זמן, שיאפשרו ניידות חברתית לילדים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. אנחנו מצליחים לשנות את בתי הספר, להשפיע  על התנהלותם ולהגביר את רמת המסוגלות של התלמידים והישגיהם לאורך זמן. יש לנו את היכולת לחולל מהפיכה שקטה. ההישגים העיקריים שלנו הם: 80% מבוגרי תוכניותYRF  זכאים לתעודת בגרות (לעומת 45% בנתון הארצי). 60% מהבוגרים ממשיכים ללימודים אקדמיים (לעומת 17% בנתון הארצי)".

ראשי ערים ומקבלי החלטות בתחום החינוך ברשויות מקומיות, שמשתייכות לאשכולות החברתיים-כלכליים: 5 – 3, יקבלו פנייה מעמותת YRF (Youth Renewal Fund) להגיש בקשת הצטרפות לתכניות העמותה. ראשי רשויות, שיצטרפו לתכניות אלה וישקיעו מתקציביהם, יהנו גם מהשקעה של עמותת YRF בהפעלת התכניות בערך כספי של עד מאות אלפי שקלים לשנה בכל רשות. בין מקבלי הפנייה מהאזור, בנוסף לראש העיר הרב ניסים מלכה גם אילן שוחט מצפת, שמואל בר-לב מקצרין ושמעון סויסה מחצור.

מאז הקמתה ב-1989 השקיעה העמותה מאות מיליוני שקלים בתכניות שונות. כ-100 אלף תלמידים קיבלו סיוע ושיפרו את הישגיהם, השיגו תעודת בגרות איכותית וחלקם המשיכו ללימודים אקדמאים. בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ב, לומדים כ-5,900 תלמידים ב-26 פרויקטים בארץ, בהם מלמדים 98 מורים, בשיתוף כ-50 בתי ספר.

הפנייה לראשי הערים ולמנהלי מינהל החינוך מאפשרת להם להגיש מועמדות להשתלבות בתכניות המקיפות של YRF, או לבחור חלקים מבין היצע התכניות המוצעות.  סל התכניות כולל:

1. הנחייה אישית של מורים לטיפוח כישורי הוראה.

2. שיעורים פרטניים וקבוצתיים לתלמידים במקצועות הליבה: אנגלית, מתמטיקה ועברית 

3. הקמת מרכזי לימוד באנגלית ובמתמטיקה.                                                                                               

גובה השתתפות עמותת YRF בהפעלת תכניות ברשויות, שתצלחנה להתקבל לפרויקט, מגיע עד מאות אלפי שקלים לכל רשות. ראשי הקרן משוכנעים שהתכניות ישפיעו על תלמידים רבים בכל ישוב.

אולי יעניין אותך

Bottom ad