היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מאות במרוץ אצבע הגליל הראשון

ביום שישי שעבר התקיים בכפר בלום מרוץ אצבע הגליל הראשון, הפקה משותפת של מחלקות הספורט של מבואות החרמון והגליל העליון. ההתכנסות למרוץ אקספו וההזנקה התבצעו ממרכז קלור, כאשר מסלול המרוץ עבר בשדות העמק, על גדת הירדן השוצף.
במרוץ השתתפו כ-650 רצים במקצים של 10, 5 ו-2 ק"מ, מתוכם כ 50% מקומיים והשאר רצים מכל אזורי הארץ. בין הרצים ניתן היה למצוא קבוצות מבית הספר "רננים", קבוצות ריצה מבית ספר "נוף הרים" מעמותת "אתגרים", מ"מועדון ריצה גליל עליון" מבית חולים "זיו" ומבית הספר לכדורסל של גליל עליון.
את המקום הראשון במקצה העשרה ק"מ קטף הרץ האיכותי עומר רמון מקבוצת ISRAELITE עם תוצאה של 34:19 דקות, את המקום הראשון בנשים קטפה כרואן חלבי מדליית אל כרמל עם תוצאה של 38:37 דקות, איתן חרמון, אלוף העולם במרתון לקטועי רגל, השתתף במרוץ והעניק פרסים לזוכים בקטגוריות השונות.
לדברי שרון טל-ברנע, מנכ"לית עמותת הספורט של מועצה אזורית הגליל העליון, "היה זה אירוע ספורט איכותי, המושך תושבים מקומיים לצד ספורטאים מכל רחבי הארץ. אנו מודים לכל המשתתפים על תורמתם להצלחת האירוע, ונשמח להמשך שיתוף הפעולה גם בשנה הבאה".

תרגול רעידת אדמה בבי"ס 'אנה פרנק'
השבוע התקיים בתיכון ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק בקיבוץ סאסא תרגיל להתמודדות עם רעידת אדמה. בכל שנה מוביל משרד החינוך, בשיתוף פיקוד העורף, תרגיל מוסדות חינוך, תרגיל שנתי במתווים שונים של חירום, כגון ירי טילים, שריפה גדולה, רעידת אדמה ודליפת חומרים מסוכנים.
לדברי מוטי שגב, קב"ט החינוך המועצה, "מטרת התרגיל, בו משתתפות גם יחידות הצלה וחילוץ וכמובן רשויות מקומיות, היא הטמעת הנחיות התגוננות במצבי החירום השונים, כאשר הפעם היה מדובר במתווה של רעידת אדמה. בכל בית ספר וגן ילדים הייתה בקרה על מהלכי התרגיל של עובדי מועצה ממחלקת הביטחון וכן מש"קים ממשמר הגבול, כאשר בגנים הבקרים היו רבש"צים מהישובים".

סוף עונת העגורים
לאחרונה החלה עונת הנדידה של העגורים לאזורי הקינון באירופה ועד סוף מרץ צפויים כולם לעזוב. במקביל, מתקרבת לסופה עונה נוספת של "פרויקט העגורים", אשר במסגרתו התארחו השנה בעמק החולה קרוב ל-60,000 עגורים בחודשי השיא, ועלותו תסתכם ביותר מ-4 מיליון ש"ח. מטרת הפרויקט היא למנוע נזקים לשטחים החקלאיים מפני העגורים.
הפרויקט מובל ומנוהל בשנים האחרונות ע"י חברה לחקלאות של מועצה אזורית הגליל העליון, ומדי שבועיים מתקיימות פגישות של הצוות המקצועי, הכולל נציגות של החקלאים, קק"ל, רשות שמורות הטבע והגנים, משרד החקלאות, החברה להגנת הטבע ואגמון החולה. מטרת הפגישות היא לייצר פרויקט יעיל ונכון, כמו גם לתאם בין כלל הגורמים בשטח, כגון החקלאים, השומרים וגם סוגיית כמות האוכל המפוזר עבור העגורים.
לדברי עופר ברנע, מנכ"ל החברה לחקלאות, "למרות תמיכה כספית של קק"ל, אגמון החולה, המועצה האזורית ומשרד החקלאות, עדיין נטל גדול מידי נופל על כתפי החקלאים ופעילות רבה מושקעת במציאת משאבים נוספים למימון הפרויקט. חשוב שלא נשכח – מטרת הפרויקט היא 'מניעת נזקים בשטחים החקלאים מפני העגורים' ואת זה אנו מצליחים להשיג במינימום נזקים".

משחק לזכר חברים
בשבוע שעבר נערך בבי"ס "הר וגיא" משחק כדורסל מרגש ויוצא דופן לזכרם של אַלֶה הופמן, אילן גור ואמנון דיין. זו הפעם השנייה בה החליטו חבריהם של השלושה לקיים משחק בין נבחרת שהורכבה מחברים של השלושה, מכל מסגרות חייהם, לבין נבחרת "הר וגיא" כיום.
אַלֶה הופמן ממשגב-עם ואילן גור ואמנון דיין ממלכיה, היו חברים טובים שלמדו יחדיו במחזור ל"ג של "הר וגיא". החברות ביניהם המשיכה גם במגרש הכדורסל, כששיחקו יחד בנבחרת בית הספר ובנבחרת הגליל העליון. בארבעה בפברואר 1997 נגדעה באחת החברות. אלה נהרג ביחד עם 72 לוחמי צה"ל באסון המסוקים. שנה לאחר אסון המסוקים, עוד בטרם התאוששו בשכבה מהאסון הגדול שנחת על מדינת ישראל ועל הגליל בפרט, נהרג אילן בחמישה עשר במרץ 1998, בעת שירותו כטייס מסוק קרב, בתאונה ביחד עם מפקד בסיס "פלמחים", תא"ל שמואל אלדר, מעל חוף הים סמוך לווינגייט. בשבעה באפריל 2012 נפטר אמנון ממחלה קשה.
יוזם המשחק, עמית שטוי, בוגר בית הספר מקיבוץ גדות, ואיתו איילה כנעני, רכזת החנ"ג, צוות החנ"ג ותלמידי המגמה, ואנשים נוספים מצוות בית הספר, קידמו זו השנה השנייה מפגש מרגש של המשפחות והחברים. לאחר המפגש התקיימו טקס והמשחק, לו היו שותפים אנשים יקרים ושחקנים גדולים כמו אבישי גורדון, עידו קוז'יקרו, שחר נחמיאס ועוד, ומולם – נבחרת "הר וגיא", אותה מאמן אבישי פלג.
"לצד הפן הרגשי, חשוב לציין כי לאורך המשחק האיכותי היו גם רגעים מותחים" אמרה רווית רוזנטל, מנהלת "הר וגיא", והוסיפה כי "נבחרת בית הספר שיחקה באופן יוצא מן הכלל אל מול השחקנים הבוגרים, ואנו גאים מאוד בתלמידים. מעבר לכך, מדובר באירוע נוסף המשקף את החשיבות שאנו רואים בחיבור שבין בית הספר לקהילה".

סמינוער ב"הר וגיא"
בזמן שהמחזורים הצעירים בבי"ס "הר וגיא" יצאו לטיול שנתי, תלמידי י"א זכו ליומיים של למידה אחרת. שניים ממחנכי השכבה, נורית ברק ואריאל שפירו, יזמו את ה"סמינוער" – סמינר בן יומיים, אשר עסק בתנועות הנוער בזמן מלחמת העולם השנייה, לפני קום המדינה, בארץ ובגולה. היום הראשון הוקדש לפגישות עם ותיקי הגליל, כאשר הנערים שמעו מהם על ילדותם ובעיקר על התקופה בה הם היו נערים ושאפו להקים מדינה. כמו כן, נערך ביקור בבית ותיקי הגליל ובהגושרים, שם פגשו הנערים את מיטב הנוער של 1948, שהיו בתקופה הזאת בארץ או בגולה.
"המפגש היה מאוד מרגש, גם בעבור תלמידינו וגם בעבור הוותיקים" אמרה נורית ברק והוסיפה כי "לצד המפגשים עם הוותיקים, שמענו הרצאה מעניינת של רון כהן על הקמת תנועות הנוער באירופה, תפקיד הנוער בגטאות והיכולת של נוער למרוד וליצור שינוי . בערב התארחנו ב"אכסניית הר וגיא" ונהנינו מזמן איכות ביחד: ארוחה ישראלית בחסות שירה, ריקודים, כדורגל , כדור עף וסתם זמן אחד עם השני במרחבים של בית הספר".
היום השני הוקדש לעשייה, כאשר הנערים יצאו לבית ספר בסביבה והעבירו לכיתות ה'-ו' פעילויות בנושא ההתיישבות בגליל העליון. היום הסתיים עם הרצאה של תמר זעירא על אקטיביזם וניתוב הצורך במשמעות, כוח, ושייכות ליצירת שינוי ועשייה מתוך אכפתיות וזיהוי עוולות.
"היומיים היו מעניינים ובעיקר פתחו צוהר ללמידה אחרת, אשר יוצרת מעורבות, שייכות וקשרים בין התלמידים. הלוואי שנמצא את האומץ להמשיך לפעול מתוך רצון להשפיע, החששות והפחדים יהיו עוד טריגר לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהתמודד עם האתגרים שהנוער והתקופה מציבים בפנינו. יש לנו נוער שצמא ללמידה משמעותית וחשוב שנמצא את הדרך להישאר בתמונה" סיכמה ברק.

אולי יעניין אותך

Bottom ad