היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מבקשים סליחה

יום כיפור נחשב ל'תחנת יציאה' מהשגרה ליהודי המחזיק באמונה שיש שכר ועונש, ויש בעל בית ליקום. נכון, אם הוא בעל הבית אז אנחנו 'עובדים' אצלו. זה שאנחנו עובדים אצל הקב"ה אינו פוטר אותנו מלהתנהג כיאות ותוך כבוד עם זולתנו הורים, אחים, חברים ועם אנשים שאיננו מכירים באופן אישי, ונברא בצלם בדיוק כמונו.

מחלקה מיוחדת אצל בני האדם אלה אנשי הציבור או בתואר העממי פוליטיקאים. אם אדם מן הישוב מצוי במערכת יחסים מוגבלת ומצומצמת, הרי שהפוליטיקאי ואיש הציבור נמצא במערכות רבות לעיתים מול אלפי בני אדם. יש להניח (הימור לא פרוע במיוחד) שלכל אחד מאיתנו יש מעידות ופגיעות כאלה ואחרות ביחסנו עם הזולת. אולם, בניגוד למשפט הפלילי בו צריכים להוכיח 'כוונה פלילית' ולקשור אותה לתוצאה, במערכות היחסים השוטפים שלנו, הכוונה של המעשה או הדיבור משניים לחלוטין. התוצאה והשיפוט הסובייקטיבי של הנפגע הם-הם שקובעים אם הייתה פגיעה או לא.

פנינו את אנשי הציבור והצענו להם לבקש סליחה הן מהציבור והן מבני אדם שנפגעו מהם. ההצלה, כפי שתראו בהמשך לא מושלמת, הסיבה? כנראה שקשה, עד בלתי אפשרי לפוליטיקאים להשתחרר לגמרי מהחסמים השכליים ולהביא לידי ביטוי צער על פגיעה, מעידה או סתם תחושת אכזבה מהם. כפי שתראו, הסליחה יצאה מהלב, אבל גם מהראש.   

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אני מבקש סליחה מתושבי קריית שמונה על השנתיים הראשונות שלי כראש עיר שלא סיפקתי את כל השירות שרציתי לספק ושמגיע לתושבים. הסיבות היו תקציביות וגירעוניות בקופת העירייה. החל מהשנה אעשה הכל כדי לכפר על השנתיים הראשונות שלי בתפקיד.

 באופן אישי אני מבקש סליחה מבני המשפחה על השנים הראשונות שהייתי פחות בחברתם.

יחד עם זאת אני מבקש סליחה מכל מי שנפגע ממני, אם בכוונה או לא בכוונה".

אני מבקש להזכיר לכולנו שאין יום הכיפורים מכפר על עבירות של בן אדם לחברו, ורק התפייסות וסליחה כלפי הנפגע מכפרים. גמר חתימה טובה לכולם".

 

ממלא מקום ראש העיר עמרם שחר: "אני מבקש סליחה מהציבור, בעיקר בנושא התעסוקה לביסוס הכלכלי והחברתי של העיר. רציתי בכל מאודי לפתור את בעיות התעסוקה של תושבי העיר. אולם, השנה אנחנו מתחילים בתקווה גדולה שנצליח לממש את פיתרון בעיות התעסוקה. אני אופטימי כי אני נמצא בפוליטיקה רק בגלל הרצון לפתור את בעיות התעסוקה. זה מה שמעניין אותי ובשביל להצליח אני גם משלם מכיסי ועושה הכל בהתנדבות מלאה. אני מקווה שהשנה הזאת תאיר לנו פנים ונקטוף את פירות העבודה הקשה של השנתיים האחרונות. אני מודה לראש העיר על התמיכה והגיבוי שהוא נותן לי.

יכול להיות שפגעתי במישהו כי אני מכיר את עצמי ואין לי כוונות זדוניות. אבל יכול להיות שמישהו נפגע ממני בלי כוונה. אני מבקש סליחה ומחילה אם מישהו נפגע ממני. אני מתנצל ומתנצל".

 

סגן ראש העיר יגאל בוזגלו: "סליחה אישית, השנה אני רוצה לבקש סליחה ומחילה מהוריי על כך שבשנה הזו עזבתי את העסק המשפחתי שהיה כור מחצבתי, עסק שעבדתי בו מגיל מאוד צעיר, עסק שהוריי בנו ועמלו על שמו הטוב במשך שנים רבות ואני ניהלתי את החלק של האירועים והשמחות. אני מאמין שחלק זה היה חלק חשוב בעסק ועל כך אני מבקש סליחה. יחד עם זאת הגעתי לתפקיד ציבורי מחייב וטובעני ואני משוכנע שהם גאים בי על כך.

סליחה ומחילה נוספת היא למשפחתי לרעייתי תמי, הילדים, אורי, גאיה ונבו, על כך שעיסוקיי הציבוריים גוזלים גם זמן יקר וחשוב מהזמן הפנוי עם המשפחה. מבטיח להשתפר לשנה הבאה.

סליחה ציבורית: אני רוצה לבקש סליחה ומחילה מכול אחד ואחת, אם זה אישי ציבור, נבחרים ותושבים, בין אם זה אוכלוסיות קשות ובין אם זה אוכלוסיות פחות קשות, שבלהט העשייה והרצון הטוב לעזור, אנו מעת לעת מועדים בלשוננו. אם זה בדיבור לא מנומס או אם זה בדבר אחר פוגעני. סליחה וגמר חתימה טובה לכולם".

 

 

סגן ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי: "בפתחו של יום הכיפורים, סלחתי שלוחה ראשית, לתושבי קרית שמונה שעדיין לא הספקתי להביא לשינוי ורווחת הציבור, במיוחד לניקיון העיר והשראת אווירה נעימה ברחובות עירנו. כולי תקווה שבשנה הבאה עלינו לטובה אגשים את שאיפותיי ותוכניותי לבניין עירנו וחידושה.

לבסוף אני מבקש סליחה מאימי ואבי היקרים, מאשתי היקרה מבני וכלתי היקרים וכל החברים שלא הקדשתי די במחיצתם עקב פעילותי הציבורית. שנה טובה וגמר חתימה טובה. תחל שנה וברכותיה".   

 

יו"ר האופוזיציה יעקב, בנצי, בן ציון: "בימים אלה של חשבון נפש אישי וציבורי כאחד ובתפקיד הקשה (בהתנדבות מלאה) שאני ממלא כיו"ר האופוזיציה, לא אחת מתקיימים דיונים על נושאים חשובים שמטרתם אחת, להחליט הכי טוב לטובת העיר. אם אדם כלשהו נפגע ממני, שלא במתכוון, או מדברים שאמרתי, אני מבקש סליחה. אני מקווה ובטוח שכל חבריי לספסל הפוליטי מבינים שכוונותיי הינן לגופו של עניין ולא חלילה לפגוע באדם כזה או אחר, ואם מישהו נפגע, גם ממנו אני מבקש סליחה.

אני משמש גם כחבר במספר ועדות בעירייה, והחשובות שבהן הן מינוי בכירים ומכרזים, החלטותיי הינן מקצועיות בלבד ואין בכוונתי לפגוע במישהו מחבריי כי ידוע שבסופו של דבר כל אחר בוחר את הטוב ביותר, לדעתו. כך גם אני נוהג מתוך כוונה להביא את העיר למקום מצליח יותר. קבלת החלטה בעד אחד, עלולה להתפרש כהחלטה נגד מישהו אחר, ולא כך הדבר. המועמדים שלא זוכים, בד"כ נפגעים שלא בצדק ולהם אני מבקש להבהיר שככל שאחליט תמיד יהיו כאלה שהם פחות טובים וייפגעו.בימים אלו אני מבקש להדגיש את חשיבות הסליחה, שבעיניי  טהורה ואינה נגועת בלחצים או שיקולים זרים. הנני מבקש סליחה ומחילה, אל תיקחו את זה באופן אישי".

 

 חברת המועצה אתי חי-דוידי יו"ר ועדת הביקורת: "יום כיפור קרב ובא עלינו, אבל סליחה אני מבקשת כל השנה. אנשים טובים בני עירי יקרים, מבקשת מחילה מכל אחת ואחד מכם. גדול הוא האדם המבקש מחילה, ויותר גדול הוא האדם הסולח.

מחילה אישית אני מבקשת מבורא עולם, מהקדוש ברוך הוא ומבעלי היקר. אלי, דוידי מחל לי אם אי-פעם פגעתי בך.

צום נעים לכל עם ישראל".

 

חבר המועצה הרב מאיר לוי: "אני מבקש לברך את כל התושבים בשנה טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה".

 

חבר המועצה אשר פיניאן יו"ר ועדת הכספים: "נבחרנו למועצת העיר והוטל עלינו לעשות הכל כדי לשפר את איכות החיים של תושבי קרית שמונה. מצאנו עירייה נתונה בתוכנית הבראה שדרשה לבצע קיצוצים רבים וכואבים תחת עינו הפקוחה של משרד הפנים. יתכן שלא עמדנו בציפיות ולכן אני רואה חובה לבקש סליחה מכל אלה שחושבים שלא עשינו די, בתקווה שנותר לנו מספיק זמן לתקן. כתיבה וחתימה טובה לכולם".

חברת המועצה ד"ר יפעת ביטון-שאשא ממונה על תיק החינוך: " אני מבקשת סליחה מילדי קריית שמונה על שלא הצלחתי לנצח את הפוליטיקה ולשחק בכללי המשחק שלה, כדי להוביל את התהליכים מרחיקי הלכת שרציתי עבורם, ושהיו מקדמים את החינוך בעיר למענם, לפחות בצעד נוסף קדימה.

אני מבקשת סליחה מילדי שנאלצו להתמודד עם המלחמה שלי למען העיר ועם הרצון העז שלי להביא לשינוי וכתוצאה מכך היו חשופים לביקורת ולהשמצות כלפי, ולצד זה לומר להם 'תודה' על שהיו חזקים באמונתם בי. בסופו של דבר אני נלחמת כי אני רוצה שגם להם יהיה כאן טוב יותר".

 

חבר המועצה גבריאל חסין ממונה על אגף שפ"ע (שיפור פני העיר): " ראשית אני מבקש סליחה ממשפחתי הקרובה מאשתי וילדיי אם פגעתי בהם. (כנראה שכן).

בנושא העירוני אני מבקש סליחה מתושבי קריית שמונה  שלמרות כל המאמצים שאנו משקיעים, העיר עדיין לא נקייה  מספיק. שנית קשה לי לסולח לתושבים שלא איכפת להם מהניקיון וזורקים אשפה איפה שבא להם ולא במקומות שנועדו לכך. אני מקווה שבשנה הבאה עלינו לטובה העיר תהיה יותר נקייה ותהווה דוגמא לערים אחרות.

אני מאחל גמר חתימה טובה לכל תושבי קריית שמונה ושנדע לכבד כל אדם באשר הוא".

 

חבר המועצה יורם ממן יו"ר ועדת הנחות: "אני מבקש סליחה ומחילה מכל מי שפגעתי בו, במזיד או בשגגה, ביודעין ושלא ביודעין, ולכל מי שלא הצלחתי לעזור לו (אני מקווה שאין כאלה). כל רצונותיי בתפקידי הציבורי הוא אך ורק לעזור ולשרת את הציבור נאמנה. כך חונכתי וכך אמשיך לפעול בעתיד.

אני מבקש סליחה ומחילה קודם כל מאשתי היקרה קרן ומילדיי עמית וגיא, על הזמן שאני מחסיר מהם מתוקף תפקידי ורוב הנטל המשפחתי נופל על כתפיה של אשתי. בהזדמנות זאת אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לאימי היקרה והאהובה. אימא, נמשיך להיות לצדך עד מאה ועשרים".  

אולי יעניין אותך

Bottom ad