היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מברצלונה תבוא החוכמה

ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה יחד עם עוד שישה ראשי רשויות מישראל נבחרו על ידי מרכז השלטון המקומי לייצג את מדינת ישראל בתערוכת 'עיר חכמה' שנערכה השבוע בברצלונה. בראש המשלחת הישראלית עומדת השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. חבר בכיר נוסף במשלחת הישראלית הוא יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס.

השנה, הוקמה תערוכה ובה מאות מציגים ביניהם ערים ומדינות מכל העולם וחברות מסחריות שהציגו מודלים מגוונים ללמידה בתחום העיר החכמה, כגון: תכנון עירוני, מגזר פרטי וציבורי, טכנולוגיות מידע, תשתיות עירוניות, מים, שימור אנרגיה ועוד. יותר ויותר ערים בישראל נכנסות לתהליכים אסטרטגיים מערכתיים שנועדו לשפר את השירותים לתושב מצד אחד, שדרוג מערכות הליבה העירוניות והתאמתן לטכנולוגיה החדשה מצד שני.

בתערוכה בברצלונה הוצגו מוצרים רבים, ביניהם אפליקציות ורעיונות טכנולוגיים חדשניים בתחומי העיר החכמה והעיר העתידית. תערוכה זו היא במה להצגת פתרונות חדשניים ומתקדמים בתחומי ניהול, אנרגיה, מים, תחבורה, קיימות, חירום וביטחון ותחומים רלוונטיים נוספים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "כנס זה הינו הזדמנות גדולה עבורנו לגלות כיצד לשתף פעולה בפיתוח של הערים. בפאנלים דנים כיצד ערים מחוללות שינוי מניהול עיר בצורה הקונבנציונאלית לניהול עיר בצורה חכמה. אני מתכוון ליישם חלק מהרעיונות גם בקריית שמונה. עיר חכמה נועדה להנגיש את המידע והשירותים לאזרחים על ידי שיתוף וניצול של התשתיות העירוניות ואת זאת נעשה גם אצלנו בעיר. השינויים החברתיים, ההתפתחויות האקולוגיות ופיתוחים כלכליים הובילו לאתגרים חדשים העומדים בפני הערים והאזרחים בהן. מכיוון שכך, כנס זה מהווה פלטפורמה של מפגש בין מומחים כדי לדון על פיתוח עירוני עתידי. את החוכמה שקיבלנו, ניישם לטובתכם התושבים", אמר ראש העיר במהלך הכנס.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad