היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מד"א תבעה את העירייה – חדר המיון בפני סגירה

 

לכאורה, אין קשר בין שתי הכותרות, למעשה זאת כותרת אחת. קשה להאמין שיש עדיין כאלה שלא הפנימו את המסרים המרכזיים של המחאה החברתית לצדק ושוויון. בחלק מהמקרים יש התעלמות מהצרכים החיוניים והבסיסיים של תושבי קריית שמונה והאזור, ובאחרים, התעלמות.

נושא הבריאות הדחופה, קרי שירותי מד"א וחדר המיון הקדמי, עוברים טלטלות כל מספר חודשים. ממש לפני שנה, היו אלה חברי מפלגת ישראל ביתנו שהעבירו מהתקציב הקואליציוני שקיבלו 750,000 שקלים לטובת חדר המיון הקדמי ובכך הסירו את איום השביתה. אם עד סוף דצמבר לא יובטח תקציב הפעלה של חדר המיון, הוא ייסגר.

בתוך כך הגישה מד"א תביעה על סך חמש מאות אל שקלים נגד העירייה בגין חובותיה של הרשות, לדברי מד"א, על חלקה של העירייה באחזקת הנט"ן בעיר. מד"א מבססת את תביעתה על סמך החלטות מנכ"לים שהתקבלו בתחילת שנות השמונים ובסוף שנות התשעים, ובהן הוסדרו, לכאורה, יחסי הגומלין בין הרשויות שבתחומן פועל הנט"ן ובין הרשויות המקומיות.

מאידך, טוענים בעירייה שגם להם יש תביעות ממד"א בעיקר עבור חובות הארנונה לעירייה.

השבוע הגיעה התביעה לדיון בבית המשפט בנצרת, והשופט שלח את המתדיינים להגיע לפשרה, בטרם יקבל החלטה.

פחות חשוב מה יגמר עם התביעה של מד"א נגד העירייה, ולהיפך. אנחנו, תושבי קריית שמונה והאזור צריכים להיות מוטרדים מהעובדה שגורלנו לחיים או למוות, תלוי במשבי הרוח בין הרשויות השונות שכל אחת מהן דואגת קודם כל למאזני הארגון אליו היא משתייכת, ולא לנו האזרחים.

עו"ד אריאל בן יוסף, היועץ המשפטי של העירייה הגיב על הדברים ומסר: "מגן דוד אדום הגיש כנגד העירייה תביעה כספית ובה הוא דורש כי העירייה תישא בשליש מעלות ההפעלה של שירותי הנט"ן (ניידות טיפול נמרץ) בקריית שמונה. מדובר בסכום שנתי של  כ 280 אלף שקלים. 

העירייה סבורה כי אין להניח לפתחה של העירייה את מימון שירותי הנט"ן, שכן, בהתאם לתקנות שפורסמו, העלות של הנט"ן משולמת כבר בידי המשתמשים בשירות (קיימת אגרה נקובה לשימוש בניידת טיפול נמרץ), והדבר קיבל ביטוי גם ב'סל הבריאות' שלצד חוק ביטוח בריאות ממלכתי.   

אנו מצטערים על כך, שהמדינה מנסה להטיל על הרשות המקומית לשאת במימון של שירותים שהם מטבעם ניתנים בידי המדינה, בלי קשר לרשות המקומית. יש לזכור, כי שירותי הנט"ן בעיר מעניקים שירותים לכל תושבי האיזור, וגם למטיילים הרבים. כמו כן, העירייה טוענת לחובות ארנונה מצטברים של מד"א, אשר מצויים בפני ועדת הערר של הארנונה.

ביום 2.11.11 התקיים דיון בתביעת המד"א, ובית המשפט המליץ לצדדים להידבר ביניהם, כדי להגיע להסכמה. העירייה מכבדת מאוד את מגן דוד אדום, את המנכ"ל אלי בין, מנהל האיזור שמעון אבוטבול, והעובדים בסניף בקריית שמונה. שותפות הגורל שבין תושבי העיר ואנשי המד"א ידועה. משום כך, מעוניינת העירייה להגיע לכלל הסכמה בנוגע להמשך הפעלת הנט"ן ולתשלום חובות הארנונה".

כאן ב"חדשות הגליל" נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ונקווה שהריטואל של איומי הסגירה של השירותים החיוניים ברפואה, יוסרו אחת ולתמיד ויוסדרו בין הרשויות אחת ולתמיד.  

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad