היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מהנדס העיר יסיים את תפקידו בעירייה בעוד כחודש

כך קבע מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא בתום הבדיקות שערך בנושא.

עוד קבע המבקר שחגי קול יקבל 700,000 שקלים, בנוסף לפיצויי הפיטורין והתנאים הנלווים.

מערכת היחסים העכורה בין המהנדס, ראש העיר והנהלת העיר, שיתקה את עבודת מחלקת ההנדסה, אחת המחלקות החשובות שכל תשתיות העיר, הבנייה והפיתוח מצויים תחת סמכותה המקצועית.

לאחר שמבקר המדינה כתב את הדו"ח שלו, אין בכוונת הנאמר כאן לנקוט עמדה ערכית באשר לנושא אלא, להביא לידיעת הקוראים את אחד הסיפורים העצובים והכואבים שחוותה העיר מאז קמה.

השיתוק ומערכת היחסים העכורה הביאו לסאגה של האשמות והאשמות שכנגד בין המעורבים בפרשה.

לכל צד יש טענות כלפי משנהו, והמבקר הקדיש שורות ארוכות כדי להביא את הטענות של אלה על אלה.

מבחינתם של תושבי העיר, תוצאות המאבק גרמו בעקיפין לכך שחוקי הבניה לא נאכפו משך תקופה ארוכה, נבנו מרפסות ותוספות בניה ללא היתרים, והמצער ביותר, מרחפת סכנה אמיתית מעל אותם מתקנים שלא נבחנו תחת עיניהם המקצועיות של אנשי המקצוע במתן היתרי בניה.

מבקר המדינה, במהלך מהיר ביותר (שנדמה שאין שני לו) נתן צו הגנה זמני למהנדס העיר חגי קול, צעד שהפתיע רבים בשל מהירותו. הבקשה והאישור ניתנו תוך מספר שעות!

משך הזמן הארוך בו היה מונח תיק הטענות של המעורבים בסאגה על שולחנו של המבקר, רוקן מתוכן את חוקי האכיפה במובן שהם לא נאכפו ושותקו בפועל.

 

מבקר המדינה שפירא, נימק את החלטתו, בין היתר בשל בקשתו של חגי קול לסיים את תפקידו, והיעתרותו של המבקר לבקשה.

וכאן נשאלות מספר שאלות: אם המהנדס מבקש לסיים את תפקידו, מדוע המבקר מצייד את חשבון הבנק שלו ב700,000 שקלים, מעבר לפיצויי הפיטורין והתנאים הנלווים שישולמו לו?

אם הסיבה לבקשתו של המהנדס היא שאינו מסוגל להמשיך לעבוד בתוך מערכת היחסים שנוצרה עקב השתלשלות העניינים, אז מדוע זה לא קרה מיד עם התפוצצות הסיפור? להוציא מספר חודשים בתחילת הדרך בהם עבדו המהנדס וצוות ראש העיר בשיתוף פעולה, מזה חודשים ארוכים שלמעשה הכל תקוע באותו מקום, הטענות אותן טענות והשיתוק אותו שיתוק.

לקריאה מלאה של ההחלטה לחצו על הקישוור:

 

החלטה בעניין חגי קול (1) החלטה בעניין חגי קול

אולי יעניין אותך

Bottom ad