היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מהפיליפינים למכלל תל חי

הסטודנטים שהגיעו באמצעות חברת "אגרו-סטדיס" יתגוררו בקיבוצים ובמושבים הסמוכים למכללה ויעסקו במהלך ימות השבוע בהכשרה מעשית בענפי החקלאות השונים ויום אחד בשבוע ילמדו במכללה מקצועות שונים, ביניהם: גידולים סובטרופיים, חקלאות בר-קיימא, אכסון פירות וירקות, דישון, הדברה ועוד.  בנוסף למקצועות אלו, יקבלו הסטודנטים גם חיזוקים באנגלית ובמחשבים.

בראש התוכנית עומד פרופ' מרטין גולדווי ולצידו ירצו בתוכנית 16 מרצים כולם תושבי הגליל. הלימודים יערכו באנגלית ולצד הלימודים התיאורטיים יערכו הסטודנטים פרויקטים מחקריים בענפי החקלאות בהם ישולבו ואת ממצאיהם יציגו בתום שנת הלימודים.

פרופ' גולדווי: "מדובר בתוכנית לימודים מבוקשת ונחשבת מאוד, אשר במסגרתה, בנוסף ללימודים במכללה ולהכשרה המקצועית, משולבים  גם סיורים תיירותיים לירושלים, ים המלח נצרת ואתרים נוספים וגם ימי עיון וכנסי חקלאות שונים כמו יום פתוח במו"פ ערבה, כנס בינלאומי של אגרי-משוב ועוד".

בטקס פתיחת תוכנית הלימודים שנערך השבוע במכללה, לקחו חלק נשיא המכללה פרופ' יונה חן, סגנו פרופ' חיים גורן, מנכ"ל המכללה יוסי מלכה, מנכ"ל חברת "אגרו סטדיס" ירון תמיר ואורח הכבוד היה שגריר הפיליפינים בישראל מר אקסיליני.

ירון תמיר אמר בטקס כי הוא שמח לפתוח את תוכנית הלימודים בשיתוף עם תל-חי "בחלק זה של ישראל יש ידע חשוב וייחודי בחקלאות וזו הסיבה שבחרנו במכללת תל-חי לנהל תוכנית זו. בחודשים הבאים יחוו הסטודנטים דברים חדשים, יכירו את האופי הישראלי ונכיר אותם. הם ילמדו מהניסיון החקלאי שלנו ואנו נלמד מהם".

שגריר הפיליפינים הודה להנהלת המכללה האקדמית תל-חי ושיתף את המשתתפים בכך שגם הוא בצעירותו למד בחו"ל והבטיח לסטודנטים הצעירים כי זו תהיה עבורם אחת החוויות המרתקות בחייהם. "אני רוצה שתכירו את ההיסטוריה של ישראל ותפגשו את האנשים פה ובמקביל תחשפו בפניהם את התרבות הפיליפינית ותלמדו אותם מי אתם. בישראל ישנה טכנולוגיה חקלאית מתקדמת ותיווכחו לדעת שלמרות שמדובר במדינה קטנה יש לה כוח עצום, עובדה היא שכלי העבודה החשובים שלנו מיובאים מישראל. אל תחששו לשאול שאלות, אמנם התרבות שלנו מאוד שונה ואנחנו שקטים ומאמינים שהמרצה צודק אך בישראל הצעירים הם אסרטיביים ופה מאמינים שאין שאלת טיפשית, תשאלו, תחקרו ותנסו למקסם את תהליך הלמידה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad