היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר אביחי שטרן אהיה ראש העיר של כולם

ביום רביעי התכנסה מועצת העיר הנבחרת ובראשה ראש העיר אביחי שטרן לישיבתה הראשונה.

הישיבה הייתה חגיגית והתקיימה באולם אשכולות הפיס שהיה מלא בבני משפחה, חברים ואורחים.

הישיבה נפתחה בדברי תורה ובהדלקת נר רביעי של חנוכה על ידי רב העיר הרב שלום לוי.

עוד קודם לישיבה הפורמאלית, נפרד ראש העיר שטרן מראש העיר היוצא הרב ניסים מלכה במילים חמות והעניק לו אות הוקרה ותשורה.

"עברנו תקופה לא פשוטה במערכת הבחירות. אני סולח לכל מי שפגע בי ואני מקווה שאלה שנפגעו ממני יסלחו לי. תודה לך ניסים מלכה על עשייתך במהלך עשר שנות כהונתך. אני מודה לך בשמי ובשם התושבים", אמר ראש העיר אביחי שטרן.

 

ראש העיר שטרן הודה בפתח דבריו להוריו ג'ורג'ט ואהרון שישבו בקהל, וסיפר על סבתו ודודתו שנרצחו בהתקפת המחבלים שחול המועד פס תשל"ד.

"קריית שמונה היא האתגר של חיי.44  שנים לאחר שאבי אהרון, איבד באסון הדמים ברחוב יהודה הלוי, את אמו, סבתי אנצ'ה שטרן ואחותו-דודתי רחל שטרן שנרצחו בדם קר, עומד כאן בנו, הנכד של אנצ'ה אותה לא זכיתי להכיר ונשבע אמונים למדינת ישראל כראש העיר של קריית שמונה", אמר שטרן בהתרגשות שחנקה את גרונו, והמשיך "סיפורה של משפחתי הוא למעשה תמצית סיפורה של המדינה. תמצית סיפורה של קריית שמונה. למרות הקושי, למרות השכול, למרות הכאב הקשה אנחנו כאן כדי להישאר. אבא ואמא שלי, אני אוהב אתכם. כל מה שאני, זה בזכותכם. אני מתכוון להיות ראש עיר של כולם.

לתושבים שלא בחרו בי, אני רוצה לומר, נכון, ייתכן שלא זכיתי בקולכם בבחירות,  אך אני מתכוון לשמוע את רצונותיכם ולהיות גם ראש העיר שלכם.

תנו לנו את הזמן הדרוש לבצע את השינויים הדרושים. עבודה ציבורית דורשת הרבה סבלנות ואני מתחייב כי בסופו של תהליך הסבלנות אכן תשתלם וכולם יוכלו ליהנות מפירות העבודה שלנו".

מערכות בחירות מלוות בדרך כלל בהכפשות, השמצות ופגיעה של אלה באלו. אבל, מיד כשהכל מסתיים, שבים לשפיות ולמציאות האמיתית של קריית שמונה, שבט אחים גם יחד.

ראש העיר שטרן פנה אל ראש העיר היוצא הרב ניסים מלכה ואמר: "בשמי ובשמם של תושבי קריית שמונה אני מודה לך על פועלך לפיתוחה של קריית שמונה ועל ההישגים שנרשמו בתקופתך בתחומים השונים".

 

ראש העיר היוצא הרב מלכה ברך את אביחי שטרן ואיחל לו הצלחה בתפקידו הרם והחשוב.

הרב ניסים מלכה: "אני מסכם עשר שנים בראשות העיר ועוד שבע עשרה שנים כראש המועצה הדתית. אני מסיים את כהונתי בסיפוק גדול. אנחנו מגישים לראש העיר אביחי עיר עם עשייה והמון פרויקטים שהסתיימו וחלקם בעבודה. אני משאיר לך תקציבים מאושרים בסך של מיליונים רבים", אמר ראש העיר היוצא.

האווירה בישיבה הייתה מפויסת ושמשו בה בערבוביה שמחת המנצחים ותוגת המפסידים. בדמוקרטיה, כמו בדמוקרטיה מי ששמח כאשר הוא מנצח, צריך להיות מוכן להשלים עם הפסד.

ראש העיר היוצא והמשנה לו אלי זפרני התנהגו באצילות ובכבוד הראוי.

ד"ר בוריס סידלקובסקי ויורם מלול נעדרו מהישיבה.

בתום החלק הטקסי, שהנחה מנכ"ל החברה למתנ"סים אלעד קוז'יקרו, החלה ישיבת המועצה על פי סדר היום שנקבע מראש.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון כיבדה את האירוע וברכה את ראש העיר הנכנס.

חברי המועצה נשבעו אמונים ומועד ישיבות מועצת העיר שיתקיימו פעם בחודש, נקבעו לימי רביעי.

היועץ המשפטי של העירייה עו"ד אריאל בר יוסף ניהל את החלק בו אושרו התפקידים והחבֵרוּת בוועדות העירייה והאצלת סמכויות לתפקידים של ראש העיר לחברי המועצה לפי הפירוט הבא:

 

משנה לראש העיר מישל בן שימול אחראי על שרותי הבריאות בעיר, יישום ההסכם על הפעלת המוקד הרפואי האזורי לשירותי רפואה דחופה, ממונה על תחום החניה ורשות החניה.

מ"מ רה"ע וסגן אופיר יחזקאלי שיהיה ממונה על אגף ההנדסה ויו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה, ממונה בעירייה על הפיצוח הכלכלי והיזמות, על אגף תעשייה, עסקים ותיירות (למעט תיירות).

סגן רה"ע בשכר (חצי משרה ולחצי קדנציה) יורם ממן: ממונה על הספורט, ממונה על גיוס הכנסות ואיש הקשר עם משרדי הממשלה.

סגנית רה"ע (בתואר) ד"ר אביבה זריהן ויצמן: ממונה על תחום החינוך.

יהודה חיים: ממונה על הרווחה וממונה על התרבות התורנית. יחליף את יורם ממן כסגן במחצית השנייה של הקדנציה.

חבר המועצה, אריה אקרמן ממונה על אגף שפ"ע.

והמועצה הדתית הרב יצחק קקון

 

אלכס קראצ'ון ממונה על תחום התיירות ועל אגף התעשייה, העסקים והתיירות (רק בתחום התיירות).

בהמשך, אושרו מינוי סגני ראש העיר. חברי המועצה הצביעו פה אחד להצעתו של ראש העיר למנות את אופיר יחזקאלי למ"מ וסגן ראש העיר ואת יורם ממן לסגן ראש העיר. יחזקאלי וממן ישמשו סגני ראש העיר ב-50% שכר. יורם ממן ישמש החל מהחודש הקרוב, סגן ראש העיר למשך 30 חודשים ובסיומם יחליפו בתפקיד חבר המועצה יהודה חיים. השניים ישמשו סגני ראש עיר ברוטציה.

גם מינויים של סגנית ראש העיר בתואר אביבה זריהן ויצמן והמשנה לראש העיר מישל בן שימול עברו פה אחד. מדובר בתפקידים בהתנדבות, כאמור.

עוד מינוי שעבר פה אחד הוא מינויו של עוזר אישי לראש העיר. לתפקיד בחר ראש העיר את פאר לרדו, שחוזר עם משפחתו לעיר בה נולד ובה משפחתו מתגוררת עד היום.

 

יועץ בכיר לראש העיר

פאר לרדו (32), בן קריית שמונה ותושב הגליל העליון, נשוי לרוני והורה ל3 ילדים. באישור מועצת העירייה מונה ליועצו הבכיר של ראש העירייה החדש, אביחי שטרן.

לרדו מגיע לתפקידו לאחר יותר מעשור שבמהלכן עבד עם נוער נושר בקידום ובחינוך. במקביל ניהל מגוון פרויקטים עסקיים, חינוכיים וקולינריים במדינת ישראל ובחו"ל.

הוא מתכוון ליישם את מדיניותו של ראש העירייה החדש ולהוות חוליה מקשרת בין הרעיונות וההנחיות ליישום בשטח: "מטבעי אני איש שטח שיודע ליישם מדיניות ומתכוון להביא את כל החריצות והנמרצות שלי ולסייע לראש העיר בשינוי שכל כך נחוץ כאן", מסר לרדו.

בתמונה עם ראש העיר אביחי שטרן

אולי יעניין אותך