היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מיזם חדש של מד"א: עמדת החייאה של מגן דוד אדום אצלכם במשרד או בבניין

 

הרצל בן אשר

המקרים המוגדרים 'דום לב' הולכים ומתרבים לצערנו, במוות מידי ופתאומי. איני מדבר במבין גדול ברפואה בטח לא בקרדיולוגיה. אולם, המקרים הללו יותר מאשר מעלים מחשבה 'כיצד להתמודד מולם?'.

מסתבר שהתגובה המהירה, המידית והנכונה למקרים של 'דום לב' הם אלה מיכולים להסתיים בהצלת האדם או חלילה במותו.

אחד המכשירים שהם בגדר מצילי חיים וודאיים הוא ה' דפיברילטור', מכשיר החייאה הקל ופשוט להפעלה.

אגב, בתפקידי כממונה על תיק החינוך צוידו כל מוסדות החינוך במכשיר, בדיוק מאותה נקודת מוצא להצלת חיים.

המכשיר הזה, בגרסה המתקדמת והמשוכללת שלו מוצע היום על ידי מגן דוד אדום, ובשונה לערכות הידניות, הערכה המשופרת של 'דפיברילטור' מותקנת במקום בו מצויים מוסדות ציבור, בניני מגורים, בניני משרדים ומקומות הומים באדם. המתקן, בנוסף לפעולות מצילות החיים שלו, הוא מחובר למד"א ומשדר מיד את הנתונים למוקד וכמובן האמבולנס כבר בדרך.

מגן דוד אדום החל במיזם חדש, במסגרתו מוצבות עמדות החייאה חכמות, הכוללות מכשיר החייאה, דפיברילטור, במשרדים ובבנייני מגורים. העמדות מותקנות ומתוחזקות ע"י מד"א ומקושרות באופן אוטומטי למוקד החירום 101 של מד"א.

במקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. בכל 60 שניות שחולפות מרגע האירוע ללא טיפול, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. ככל שמכת חשמל ממכשיר החייאה, הדפיברילטור, מתקבלת מהר יותר, סיכוייו של החולה לחדש את פעילות הלב גדלים באופן דרמטי. חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשיר הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מתחבר למוקד החירום של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד 101. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א: "מכשיר הדפיברילטור מצריך תחזוקה שוטפת. רק בדיקת תקינות קבועה של הדפיברילטור תבטיח שהוא יוכל לשמש להחייאה בזמן אמת, ולהציל חיים".

"עמדות ההחייאה החכמות של מד"א, המוצבות בימים אלה במשרדים ובבנייני מגורים, כוללות ארון קודן ומכשיר דפיברילטור חכם, המחובר באופן קבוע למוקד 101 של מד"א, משדר ומתריע על כל תקלה", מספרת מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל אורלי אריאל, "מד"א דואג בעבורך לתחזוקת המכשיר כל העת, ומבטיח את פעולתו התקינה בזמן אמת".

זקי הלר, דובר מד"א מדגיש בשיחה איתו שהמיזם הוא מענה לצורך ההולך וגדל בקרב הציבור למענה מידי ונכון למקרים בהם ה'דפיברילטור' נחוץ מיד ובמקום.

בכל מקרה, באשר לישוב שלנו, מן הראוי היה שהרשות המקומית תוביל מהלך בו יותקנו 'דפיברילטורים' במקומות ציבורים, בשכונות השונות, במוסדות ציבור, וכמובן שבעלי מפעלים ומקומות עבודה בהם רמת הסיכון גדולה.

נראה שהכפפה הזאת חייבת להיות מורמת בגלל אופיו של הישוב ורמת הסיכון, לא רק מסיבות ביטחוניות.

ונחתום בשלוש מילים : "כל הכבוד למד"א".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad