היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מי שאוהב לא חונק

האהבה שמפגינים חברי מועצת העיר לעיר, אינה יודעת גבול. קריית שמונה חשובה לכולם, כך אני מאמין אולם, על פי התנהגותם של חלק מחברי המועצה עולה תמונה אחרת.

מי שאוהב לא חונק, כפרפראזה על 'מי שמאמין לא מפחד'.

אותי לימודו שעזרה וסיוע בפתרון בעיות וקידות עניינה של העיר נעשה באופן שמטים שכם ומחליטים החלטות אמיצות, שבעיקר אינן נגועות בפופוליזם נמוך והמוני.

ראש העיר וחברי הנהלת העיר, עמלים כמעט בתנאים בלתי אפשריים לקדם את עניינה של העיר מול הממשלה. האינטרס של תושבי העיר בא לידי ביטוי ברצונם לראות מקומות עבודה הולמים לצעירים, רפואה מתפקדת, דיור בר השגה וחינוך מצוין.

ולכן, כיצד אפשר להסביר את העובדה שיש מי שחושבים שנבחרו כדי להיות עסוקים ביצירת פרובוקציות נוסח חסמב"ה והפגנות נגד עצמם.

הדברים הגיעו השבוע לידי גיחוך כאשר חברים במועצה הביאו לידי פיצוץ ישיבה חשובה אחרי פגרת הקיץ ובין היתר, דחית ביצוע פרויקטים המחכים לאישור המועצה.

אין חולק שאכן זאת זכותם של חברים במועצה להתעלם מהעובדה שהציבור בחר בהם כדי שייצרו החלטות סביב שולחן המועצה, ולא יהפכו את שולחן המועצה למגרש המאדיר את האגו שלהם, כביכול על דאגה לתושבי העיר.

שנים שאני יושב סביב שולחנות המועצה, רוב הזמן כחבר אופוזיציה, לעיתים חבר בודד מול ראש העיר כל חברי המועצה.

אינני מעוניין לציין שמות, אולם באחת הקדנציות עמדנו חברי ואני נגד מועצה לעומתית שהיו בה חברי מועצה שגמרו אומר להעביר את ראש העיר מתפקידו. ה'משחק' הפוליטי היה קשוח, חכם ומתוחכם ושוחק על פי כללי הדמוקרטיה.

הקרב הפרלמנטרי נמשך ארבע שנים תמימות ו'הפיל' חללים לא מעטים, אולם כל הגולים הוכנסו ברגל והיו חוקיים למהדרין.

…והיום?! כל המאמץ כולו של חברי האופוזיציה מופנה לדבר אחד. להבאיש את ריחה של העיר ומנהיגיה בעיני תושבי המדינה, שרי הממשלה וכל מי שנקרה על דרכם.

כן, אני מכיר את משפט הפלאים "אופוזיציה לוחמת'. המשפט אולי נכון אולם כפי שהוא מתורגם על ידי האופוזיציה הוא רחוק מלבטא מלחמה לטובת הציבור, העיר ותושביה.

הביטוי האמתי הוא סיפוק מאווים אישיים ומזון לאגו שלהם.

הבעיות אמיתיות. חדר מיון קדמי סגור, חוסר תעסוקה ועוד ועוד.

השאלה הנשאלת היא, אם יש הסכמה לגבי הבעיות, כיצד זה שהאופוזיציה עושה הכל כדי לטרפד ולהרחיק פתרון?! לדוגמא. חדר המיון הקדמי. הכתובת הייתה ונותרה שר הבריאות הרב ליצמן. הוא המיניסטר האחראי ברמה לאומית על פתיחת חדר המיון היות וחדר המיון משרת בעיקר את עם ישראל, המטיילים, החיילים והתיירים באזור. זה שהשרות הזה חיוני ביותר לתושבי קריית שמונה והוא ממוקם פיזית בעיר, אינה צריכה לבלבל אף אחד. אבל לחברי האופוזיציה נוח ומתאים להתבלבל ולתקוף את ראש העיר וחברי ההנהלה. מדוע לא להפנות את האצבע לשר הבריאות?! מדוע לא לרכז מאמץ מול הכתובת בממשלה?! כנראה שזה קשה וגדול עליהם. נוח יותר ללכלך אנשים מהעיר.

לידיעת חברי האופוזיציה. אתם תיהנו ביום שישי הזה מכותרות שמנות, הטיית והגמשת עובדות לטובתכם, אבל הכל יחלוף כמו הקצף על המים וביום ראשון תעמדו שוב מול מציאות אכזרית שכדי להתמודד מולה צריכים להתאחד ולתבוע פתרונות ממי שהפתרונות נמצאים אצלו, הממשלה בירושלים.

וזיכרו. מי שאוהב לא חונק.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad