היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"מסע רבנים" בבית ספר "עוזיאל"

במסגרת המבצע, מתקשרים מורי בית הספר למספר תלמידים שעלו בהגרלה מדי ערב, כאשר על התלמידים לענות לטלפון במשפט: "ערב טוב, במשפחת עוזיאל מדברים בלשון נקייה". תלמידים שענו כך לטלפון זוכים למחרת בבית הספר בפרס.

מטרת המבצע להגביר בתלמידים את המודעות לשמירה על הלשון ואת חשיבות הנושא. מבצע זה הוא המשכו של המבצע הקודם: "סור מרע ועשה טוב"- בו התלמידים זכו מדי יום במדבקות של אותיות לאחר התנהגות נאותה, עד להרכבת הפתגם:"ואהבת לרעך כמוך".

כחלק ממבצע שמירת הלשון, הוזמנה השבוע אל בית הספר הגב' לאה אייזנבך מבני-ברק לערב אמהות ובנות. לאה, היא אישה מגמגמת, שסבלה בילדותה מהגמגום והחליטה לשנות את חייה ולהפוך את מגבלתה ליתרון. שם ההרצאה המרגשת והמצחיקה כאחד היה "מדפקט לאפקט". תוך כדי גמגום, סיפרה את סיפורה המדהים והסבירה על הכוחות שלנו לקחת את הלימון בחיינו ולהכין ממנו לימונדה ערבה לחיך. את הערב המיוחד ארגנה המורה רוית אפללו שסיכמה את הערב: "נותרנו לאחר הרצאתה המופלאה ללא מילים…".

כפעילות שיא וסיכום הפעילויות המיוחדות, התקיים השבוע "מסע רבנים" בארגונו המופתי של הרב שלום פינצ'ובר, רב בית הספר. כל תלמידי בית הספר קיבלו את שיירת הרבנים המכובדת בדגלים, תיפוף דרבוקות, תקיעת שופרות ושירה אדירה, הכל לכבודה של תורה. תלמידי כיתה ה' בראשותה של המורה חיה גיספאן, ברכו את הרבנים ופתחו במקהלת בנים שהרעידה בקולותיה את קירות האולם. הרב ענזי, האחראי על כל הרבנים במשרד החינוך, הנחה את הטקס. ראש העיר, הרב ניסים מלכה, ברך אף הוא את הילדים. התלמידים הפנו שאלות לרבנים וקיבלו עליהן תשובות. אחת השאלות  שנשאלו, הייתה ע"י תלמיד כיתה א' ששאל מדוע הקב"ה נתן לעם ישראל מדינה כל כך קטנה. התשובה המרתקת ניתנה ע"י רב העיר וראש ישיבת ההסדר, הרב צפניה דרורי שהסביר לילדים שאנו המדינה היחידה אליה יכולים להגיע עוד ועוד יהודים ותמיד יהיה בה מקום לכולם. בהמשכו של היום הרבנים ברכו את צוות המורים, ונכנסו לכיתות להמשיך ולענות על שאלות התלמידים. מנהלת בית הספר, אילנה מויאל, סיפרה בסיום היום: "התלמידים לא רצו לתת לרבנים לעזוב ושאלו שאלות רבות ומעניינות. מטרתנו היא להפיץ תורה ולהאדירה ותלמידינו נוטעים בנו את הכוחות להמשיך ולעמול במלאכה זו באהבה ובמסירות". 

הרבנים שהגיעו: הרב צפניה דרורי, הרב ישראל קירשטיין, הרב ענזי, הרב ניסים מלכה, הרב יצחק קקון, הרב יוסי אנקור, הרב רפאל סבתי, הרב יהודה אוחיון, הרב מיכאל שרשבסקי, הרב צבי פוקס, הרב ראובן שכטר, הרב מאיר אוחנה, הרב עמיר כץ, הרב דוד אלקיים, הרב אהוד זנד, הרב אריאל ברקאי, הרב אריה קסלר, הרב דוד לוי, הרב גבריאל מוטי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad