היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מסתננים ברחבי העיר "שלח את יחידת עוז לפנות המסתננים"

אחרי שעשרות אלפי מסתננים 'כבשו' את ישובי הדרום בהם אילת ערד, ודרום תל אביב, החלו להגיע לעיר עשרות מסתננים ויש להניח שזהו כח החלוץ הבודק את המצב, ולאחר 'התאקלמות' והכרת השטח, יחלו להגיע לעיר אלפי מסתננים שיהפכו את חיי התושבים לבלתי נסבלים.

הלקח ממה שקרה בתל אביב ובישובים אחרים צריך לעמוד לנגד קברניטי העירייה, משטרת ישראל והרשויות הרלבנטיות ובראשן משרד הפנים.

יש לשר הפנים הזדמנות מיוחדת ליישם את מדיניות הממשלה ו'להציל' את קריית שמונה מהתופעה ההולכת ושוטפת יותר ויותר ישובים בישראל.

ראש העיר הרב ניסים מלכה הגיב לנוכח זליגת המסתננים במהירות והוא אומר: "חלק מהמסתננים מועסקים על ידי תושבים מקומיים ועובדים בעבודות מזדמנות תמורת תשלום נמוך ומסתננים אחרים מחפשים מקומות עבודה ומתגוררים מתחת לכיפת השמיים ובמקומות נטושים. אחדים מהם לנים במקומות שכנראה שוכרים עבורם מעסיקיהם".

השבוע שוחחו בנושא ראש העיר הרב מלכה ומפקד משטרת קריית שמונה סנ"צ יגאל חדד. השניים ניסו לבחון את הדרכים החוקיות העומדות בפניהם לטפל באופן מידי בתופעה לפני שתתפוס אחיזה ויהיה מאוחר.

ראש העיר מלכה שלח השבוע מכתבים בהולים לשר הפנים אלי ישי ולמנהל רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי וביקש את התערבותם המהירה בנושא.

"לאחרונה הגיעו לקריית שמונה עשרות מסתננים שמסתובבים ברחבי העיר במטרה למצוא פרנסה ומקומות דיור. חלקם אף ישנים במקומות ציבוריים ובמקומות מסתור. אבקש את התערבות משרדך כדי לטפל בבעיה חמורה זו ולהפעיל את כל האמצעים העומדים לרשות משרדך בכדי למנוע את האסון החברתי הבא", כתב ראש העיר לשר הפנים.

במכתבו למנהל רשות האוכלוסין וההגירה כתב בין השאר ראש העיר: "אבקש לשלוח לעיר את אנשי יחידת עוז במטרה לעצור את אותם מסתננים ועובדים זרים השוהים ללא אישור ובניגוד לחוק בישראל, לפני שיקרה אסון שכולנו נצטער עליו. אני מבקש לפעול במהירות ובזמן הקרוב דווקא בעת הזו ובכך למנוע את המשך הגעתם של המסתננים לעירנו. אודה לטיפולך המהיר".

ראש העיר ניסים מלכה: "עלינו להתעורר עכשיו לפני שיהיה מאוחר. אסור שילדינו יחששו לצאת מהבית כפי שקורה בדרום תל אביב. המסתננים והעובדים הזרים השוהים במדינה ללא אישור ובניגוד לחוק הם פצצה מתקתקת ועלינו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בתופעה".

ראש העיר קורא לתושבי קריית שמונה להיות ערניים ולא להעסיק מסתננים. "מי שיעסיק עובדים כאלה עובר על החוק", נמסר מהעירייה.

ולאלה מבין הקוראים המצקצקים בלשונם לאי הסכמה, יש להציע לא לעמוד מול הרשויות ולפעול לצד המסתננים (כן מסתננים, לא פליטים) ולעשות הכל על פי החוק כדי שהמסתננים לא יגיעו לכן, ולאלה שכבר הגיעו, לאפשר לאנשי יחידת עוז לפנותם לאלתר.

הטיפול בתופעת המסתננים היא קודם כל באחריותנו, תושבים ובעלי עסקים. אין כאן מקום להתחכמויות ובטח לא בניצול בני אדם בגלל מצוקתם כדי להעבידם בתת-שכר ולנצל את בריחתם מאימת החוק.

אולי יעניין אותך

Bottom ad