היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מקום ראשון לדרכא דנציגר ביריד החקר המחוזי

במהלך שנת הלימודים תשע"ט, התנסו תלמידי חטיבת הביניים בבית הספר דרכא דנציגר, בתהליך חקר מדעי ובפתרון בעיות. התלמידים המוכשרים, חקרו את יעילותם של חומרי החיטוי ובדקו את השפעת האתנול על קצב הנשימה התאית בשמרים, כמדד לפגיעה בתהליכים תוך תאים במיקרואורגניזמים, ואת השפעת הטמפרטורה על רמת החומציות ph– של נוזל הירק המותסס ועל כמות וסוג החיידקים בנוזל.

במסגרת חקר זה, שתי עבודות מצטיינות של תלמידי דרכא דנציגר הוצגו ביריד חקר מחוזי בפני קהל רחב ובפני פאנל שופטים מכובד. יריד החקר נערך במכללת אורט בראודה בכרמיאל ונבחרת התלמידים של דרכא דנציגר זכתה במקום הראשון, תוך כדי שהיא גוברת על נבחרות מתחרות מכל הצפון. התלמידים המוכשרים אף גילו יכולת הצגה בשפה מדעית גבוהה ומעוררת השראה, וזכו לשבחים רבים.

ויטל רוט מנהלת חטיבת הביניים בדרכא דנציגר: "אני יותר מגאה בתלמידנו שזכו בתעודת ההצטיינות על עבודות חקר מדעיות ברמה גבוהה, על חשיבה יצירתית ועל הצגה ראויה לשבח של עבודות החקר. ללא ספק תיכון דרכא דנציגר מטביע את חותמו בכל הקשור למצוינות. את תהליך החקר הובילו רני שטרן, רכז המצוינות של ביה"ס, ימית בן שבת וד"ר עדי זמירי, מורות למדעים בחטיבת הביניים. תודה גדולה גם לד"ר עומרי קורן מהפקולטה לרפואה בצפת אשר תרם ממרצו ומזמנו לטובת תלמידינו, ואירח את התלמידים לסיור מרתק בפקולטה לרפואה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad