היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מקום שלישי לתלמידי כתה ח' מדנציגר בתחרות המדע הארצית של מופת-עתידים

בתחרות, שערכה היחידה לנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל-אביב, השתתפו תלמידי כיתות ח' משניים עשר בתי-ספר ביישובי הפריפריה ובהם: צפת, אילת, מצפה רמון, כפר סילבר ועוד. מכל בית-ספר השתתפה קבוצה של עשרים תלמידים. התחרות הייתה וירטואלית ועסקה בעיקר בשאלות תוכן מתחומי הפיזיקה, אסטרונומיה, גנטיקה, מתמטיקה, אקולוגיה ועוד.

לקראת השלב הראשון קיבלו התלמידים חומר הכנה, שכלל חומרי ידע ומשימות. בסיום שלב ההכנה נדרשו התלמידים להשיב על 30 שאלות. כל הכיתות עלו לשלב ב', שגם הוא כלל תקופת הכנה ובסיומו נדרשו להשיב על 28 שאלות באותם תחומים.

בשלב הראשון והשני השיבו התלמידים לשאלון באופן וירטואלי, כשהם מקיימים קשר באמצעות תקשורת המחשבים והטלפון עם צוות המורים שישב ביחידה לנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל-אביב. לשלב הגמר עלו 5 בתי ספר. הוא התקיים באוניברסיטת תל-אביב וכלל יום עיון, שלאחריו התכנסה כל כיתה בחדר נפרד והייתה צריכה לענות ב- 30 דקות על כל השאלות. בסיום הקשיבו התלמידים להרצאה של יהונתן ויינטרוב, מנכ"ל שותף ב"ספייס-איל". לאחריה הוטלה משימת במה שעסקה בנושא משימות והוכרזו המנצחים.

ליזה מלניק, מנהלת תכניות העצמה קדם עתידים-מופת: "התחרות היא אמצעי שמאפשר לחצות את כל תחומי הלימוד והמדע. היא יוצרת אצל התלמידים סקרנות ומיומנויות לחקר מדעי. היא חלק מהאמצעים של מופת עתידים ליצור עתודה של אנשי המחקר העתידיים בישראל".

מופת עתידים פועלת לאיתור והכוונת תלמידים מצטיינים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל להשכלה גבוהה ולעתודה האקדמית בצה"ל.

מטרת תכנית קדם עתידים היא הרחבת מעגל בוגרי התיכון בפריפריה ובקרב אוכלוסיות עולים ייחודיות, שישיגו תעודת בגרות איכותית, עם דגש מדעי. בנוסף, פועלת התכנית להגדלת מספר התלמידות והתלמידים הבוחרים ללמוד מדעים בתיכון, תוך חשיפה לאקדמיה, למדע ולטכנולוגיה ובניית תחושת המסוגלות האישית והמחויבות החברתית.

התחרות התקיימה ביוזמת מופת-עתידים וערכה אותה היחידה לנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל-אביב.

אולי יעניין אותך

Bottom ad