היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מרכז רפואי אזורי בקריית שמונה

ועדת המכרזים של העירייה בחרה השבוע בחברת ביקורופא להקים, וגם להפעיל את המרכז לרפואה דחופה בקריית שמונה.

המרכז לרפואה דחופה שיוקם בקריית שמונה הוא פרי עבודה מאומצת  לאורך השנתיים וחצי האחרונות – עבודה מול משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, שרים וחברי כנסת, שעות וימים של מאמץ, עד שהתקציב להפעלת המרכז אושר, באופן תקדימי וחריג במסגרת הצעת הממשלה מיוחדת, ולפי מעורבות אישית של ראש הממשלה.

אנו שמחים כי התהליך הזה הגיע לקיצו, ובתוך פחות משלושה חודשים, יקום בקריית שמונה מרכז רפואי חדש.

החברה שזכתה במכרז היא בעלת מוניטין בהפעלת מוקדי רפואה דחופה, בכל רחבי הארץ, ולאורך שנים ארוכות, ומנהלת בהצלחה  28 מוקדים ברחבי הארץ.

בניגוד למוקדי רפואה דחופה אחרים בארץ המרכז הרפואי בעיר יפעל גם כאשר קופות החולים פתוחות. "הכוונה שלנו היא להגיע לפעילות רצופה, באמצעות שיתוף פעולה אזורי. קריית שמונה היא העיר המרכזית באזור, והקמת המרכז בעיר, שומרת על המרכזיות שלה, לישובים בצפון הרמת הגולן, ובכל אצבע הגליל. אין עוד עיר או יישוב בישראל, בהם פועל מרכז רפואי, ביותר שעות, מאשר יפעל המרכז הרפואי בקריית שמונה.

המרכז יפעל בתיאום מול בית חולים צפת, וגם עניין זה הוא תוצאה של עבודה לאורך זמ", אומר מנהל המרכז שנבחר, ד"ר ישי שחור, הוא רופא מומחה בעל ותק רב בבית חולים רמב"ם בחיפה.

שיתוף הפעולה עם בית חולים זיו, והמנהל הרפואי שנבחר, יבטיחו שהמרכז הרפואי יפעל לפי הסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר.

הפעילות הרפואית תכלול גם רנטגן ומעבדה, ויינתנו טיפולים גם לחיילים.

"אנו מאמינים שהרחבת הפעילות לחיילים תאפשר להגדיל את המרכז הרפואי. הפעלת המרכז הרפואי בצמוד למד"א תאפשר איחוד כוחות, אשר ישרת את העיר גם בעת שגרה וגם בחירום", אומרים ברשות המקומית.

בשלב מאוחר יותר תבחן האפשרות להוסיף גם מרפאה לרופאים מומחים. עם קבלת החלטת וועדת המכרזים על זכייתה של חברת 'ביקורופא', הוציא ראש העיר הרב ניסים מלכה את ההודעה הבאה: "הבשורה לה חיכינו שנים הגיעה השבוע ובקרוב ייפתח מרכז רפואי אזורי לרפואת חירום כאן בקריית שמונה, ולא עוד 'מוקד רפואי'. יש בשורה כספית גם לתושבים. פנייה לחדר מיון חייבה תשלום אגרה של מאות שקלים, וקופות החולים לא אישרו התחייבות לכסות את האגרה, על פי החלטתן, ואם לא היה אשפוז, לא הייתה השתתפות. ולכן, הפנייה למרכז חירום, באגרה של עשרות שקלים בודדים (תלוי בקופת החולים לה שייך המבוטח), היא האופציה הטובה ביותר. השירות יינתן לכל תושב במחיר השווה לכל נפש, וזול מהתשלום לשירותים בחדר מיון. העירייה נדרשה לתקצב את המרכז הרפואי שלא בצדק, לפי דרישת משרד הבריאות, רק עבודה פוליטית יעילה שלי, של סגניי וחברי הנהלת העיר, היא שהביאה את ההישג הזה.דאגנו לגב רפואי איתן עם המרכז הרפואי זיו בצפת. העובדה שמנהל המוקד הוא רופא מומחה, תבטיח את רמת השירות הגבוהה. אני מציע לכל המבקרים להפנים את העובדה שמדובר בעידן חדש של שירותי רפואה, באמצעות 'מרכז רפואי אזורי'".

סמנכ"ל חברת ביקורופא רועי רותם: "חברת ביקורופא גאה על שנבחרה להפעיל את המרכז הרפואי בקריית שמונה לשנים הבאות. ביקורופא תעניק את מיטב הטיפול הרפואי לתושבי העיר ולצפון כולו".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad