היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סגן שר הבריאות: מתפלא שחדר המיון לא סגור

 

בעוד שהמצב הביטחוני הכללי הולך ונעשה מעורפל ואין וודאות באשר לעתיד, יש מי שעושה הכל כדי שתהיה סיבה להקים את וועדת החקירה הממלכתית הבאה. שלושים ושתיים שנים של חוסר יציבות ביטחונית בקריית שמונה והאזור לא מספיקים לקברניטי המדינה כדי ללמוד לקח ולא לשחק באש. דוגמאות לא חסרות, אבל הפעם דומה שאין שהאבסורד חוגג בטונים גבוהים וצורמים. חדר המיון הקדמי הנמצא בעיר מפריע לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להצעיד את משרד הבריאות למחוזות ההצלחה. כי אחרת קשה להבין מה עמד לנגד עיניו כאשר הוא שלח את המכתב הבא לראש העיר. וכך כותב סגן שר הבריאות במכתבו: התפלאתי לשמוע שחדר המיון הקדמי בקריית שמונה עדיין פתוח ופועל". אתם קוראים נכון. סגן השר מתפלא שחדר המיון …פתוח. ולתומו חשבנו שסגן השר היה צריך להיות מופתע אילו חדר המיון היה סגור, דווקא. עוד ממשיך וכותב סגן השר ליצמן לראש העיר: "כפי שהודעתי לך, בכוונת משרד הבריאות לגרום לכך שבעיר יהיה מוקד רפואה דחופה כבשאר ערי ישראל ואשר אינו בגדר חדר מיון קדמי של ביה"ח. בהתאם למדיניות המשרד המקדמת אפשרות מיזם משותף ופתיחת מוקדים בערים פריפריות (ובכלל זה קריית שמונה) ואשר במהותו יהיו קופת חולים מבטחת, הרשות המקומית ומשרד הבריאות שותפים במימון מוקד זה".

מסתבר, שעיריית קריית שמונה אינה משתתפת באחזקת חדר המיון הקדמי, ומשרד הבריאות אינו מוכן שהמצב הזה ימשך. החלופה המוצעת ע"י המשרד טובה אולי לישובים שקטים שאינם נתונים לאיום מידי של טרור או פעולה צבאית עוינת. בנוסף לפן הביטחוני, הריחוק הגיאוגרפי של קריית שמונה ממרכז רפואי, הופך את גורם הזמן לקריטי בטיפול הראשוני לו זוכה מי שנפגע, מתאונת דרכים, לדוגמא.

בעיר לא יודעים כיצד להתמודד עם הסוגיה בה כל שר או במקרה של משרד הבריאות, סגן שר, משתדל לקצץ ולכווץ שירותים ממלכתיים לתושבים כדי לפנות תקציבים לנושאים אחרים.

לא רק שמשרד הבריאות אינו מממש את הבטחותיו בשורה של נושאים רציניים וכואבים כמו: הפעלה מידית של מכון ההקרנות לחולי סרטן בצפת, הוא אף נוקט בפעולות הפוכות ומקצץ שירותים חיוניים לתושבים.

גם עיריית קריית שמונה נושאת באחריות למצב המדרדר בכך שאינה יודעת לכבד הסכמים ולהעביר את חלקה בעלויות ההפעלה של המוקד הרפואי. התנהלותה של העירייה חמורה שבעתיים היות ובכך שהיא אינה עושה את חלקה, היא מכשירה את אי העשייה של האחרים. או במילים אחרות, היא משחקת לידיהם של משרדי הממשלה השונים שמחפשים סיבה 'לקפל' ציוד מקריית שמונה.

סגן השר יעקב ליצמן חותם את מכתבו לראש העיר במילים: "ברצוני להדגיש בהעדר השתתפות עיריית קריית שמונה לא נסכים להמשיך את השתתפותנו ואאלץ לתת הוראה חוזרת לסגירת חדר המיון".

תגובת העירייה: למרות מכתבו של סגן שר הבריאות ולמרות הניסיונות של גורמים שונים במשרד הבריאות לגרום לסגירתו של חדר המיון, מודיע ראש  העיר ניסים מלכה באופן חד משמעי כי ציבור התושבים בקריית שמונה ובגליל העליון יכול להיות שקט ורגוע היות והוא לא יאפשר את סגירת המקום.

בתחילת השבוע שוחח ראש העיר בנושא עם יו"ר הקואליציה בוועדת הכספים ציון פיניאן ועם חברת הכנסת מירי רגב שפועלים בשליחות ראש העיר מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לפתור את הבעיה. גם סגן ראש העיר בוריס סידלקובסקי עירב בעניין את שרי וחברי הכנסת של 'ישראל ביתנו' כדי להוריד את נושא סגירת חדר המיון בקריית שמונה מסדר היום.

ראש העיר: "אנחנו כבר רגילים לאיומים. במשך עשרות שנים מנסים גורמים שונים לסגור את חדר המיון ללא הצלחה. אני יכול להבטיח לתושבים שגם הפעם האיומים הללו לא יתממשו וחדר המיון ימשיך לפעול בקריית שמונה". 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad