היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סוכל פיגוע גדול בהכוונת חיזבאללה בצפון

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי חשפו אתמול (חמישי) תוך שהם משתפים פעולה ביניהם, את מעצר חוליית המחבלים מרג'ר וסיכול פיגוע טרור גדול בצפון.

תחילתה של הפרשה לפני מספר חודשים כאשר חקלאי גילה תיק ובו שני מטעני חבלה באחד המטעים ליד מטולה.

המטען התגלה לאחר שאחד מחברי החוליה שכח היכן החביא אותו, ולמעשה הגילוי היה קצה חוט שהביא בסופו לחשיפת החוליה ולגילוי מטענים נוספים וסמים שהוברחו מלבנון.

בדיקת מטעני החבלה על ידי חבלני המשטרה והשב"כ העלתה כי מקורם של המטענים הוא בלבנון וטביעות האצבעות היו של חיזבאללה שגם היו אחראים להחדרתם לתחומי ישראל.

חקירה מאומצת העלתה כי המטענים הוברחו משטח לבנון לתחומי ישראל על ידי מספר חשודים בני משפחה מהכפר רג'ר אשר הסתייעו בבן משפחה נוסף ששימש כאיש קשר בלבנון מול גורמי חיזבאללה.

בחשודים אחים ואב המשפחה אשר חצה את הגבול במהלך מלחמת לבנון השנייה והפעיל את ילדיו ואת יתר חברי החוליה.

השיטה בה נוקט החיזבאללה בניסיונותיו להחדיר מטעני חבלה ואמצעי לחימה אחרים מבוססת על הכשרת נתיב להברחת סמים. הפעילות החבלנית באה בדרך כלל רק אחרי שהמפעילים מהצד הלבנוני בטוחים שהנתיב להברחת סמים בטוח ואפשר להסבו למטרה העיקרית, הברחת אמצעי לחימה ומטעני חבלה.

דובר המשטרה מסר כי נגד החשודים יוגשו כתבי אישום ובהם סעיפי האישום בעבירות של: מסירת ידיעה לאויב למטרת ריגול,  סיוע לאויב במלחמה, ייצור, יבוא ויצוא נשק בלי רשות, מגע עם סוכן חוץ וסחר בסמים.

גורמים בישראל רואים בחומרה את העובדה שתושבים המחזיקים תעודת זהות ישראלית מעורבים בעבירות קשות על ביטחון המדינה.

גורם בכיר איתו שוחחנו אמר: "אנחנו מודעים לקושי הקיים לתושבי הכפר רג'ר החצוי, אבל זאת לא סיבה להתפתות ולעסוק בפעילות חבלנית ובהברחת סמים. אנחנו רואים בחומרה את המעשים הללו וכבר בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד החשודים".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad