היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

'סטודיו גולן', אהבה בע"מ

כמה חבר'ה צעירים בתחום המוזיקה והאומנות אתם מכירים שהיו אומרים את המשפט הבא בתחילת ראיון, ולא בסופו?! "לא הייתי יכול לעשות כלום, בלי המשפחה".

פתיחה כזאת מעידה על אנשים שיודעים למקם את עצמם במקום הנכון על המפה, ברצף ההגיוני והבריא של אירועי חייהם. את המרכז הם משאירים למישהו אחר, למשפחה, להורים. וזו התחלה שמבטיחה המשך שפוי ומעניין.

הרצל בן אשר

שלושת האחים לבית גולן: רותם הבכור והמנהיג הטבעי, צחר ובן היוצרים יחד תלכיד מסונכרן של אנושיות וכישרון בשפע.

רותם: הכל התחיל ב-'845 אקספרס' כשהתמודדנו מול חמי רודנר, זהבה בן, לירז צ'רכי, דנה ברגר, ושי גבסו, בקיצור התותחים שלפני 'דה וויס' ו-'אקס פקטור'. היינו בלהקה גלעד שושן (צלם החדשות של ערוץ 10. ה.ב.א) חננאל אדרי, אני וגלעד יצחקי'.

 

 

  • הייתם שלושה, זה מה שזוכרים, לא?

רותם: לא. היה גם גלעד יצחקי המוכשר. הוא לא היה בפרונט, אבל הוא מוכשר ומיוחד שהיה מאחורי הקלעים.

 

הנה עוד תשובה המצביעה על צניעות וענווה, רותם מזכיר את גלעד ומחמיא לו…

רותם: באותה תחרות שי גבסו עקף אותנו בשניות האחרונות, זכה במקום הראשון וקיבל מאה אלף שקלים, אנחנו זכינו במקום השני ובחמישים אלף שקלים. עם הכסף הקמנו, גלעד שושן ואני את האולפן המשותף הראשון שלנו. גלעד שושן הוא חבר ומנטור, ואנחנו יחד תמיד.

 

צריך להבין את הראש והסגנון כדי להתחבר לאחים גולן. יחסי הכבוד שהם רוכשים האחד לאחיו, ובראשם לרותם הבכור, הינם נדירים בעולמנו האנוכי שבדרך כלל אתה מעמיד את עצמך לפני כולם. הישיבה המשותפת עם שלושתם הינה חוויה בפני עצמה. אווירה משוחררת, צחוקים והרבה הומור אישי רץ ביניהם, כאילו ואני לא נמצא…

 

רותם, האח הבכור, מוביל ומנווט את השיחה. שחר ובן, נכנסים לפרם ויוצאים על פי הנחיותיו של רותם. המשפטים מדודים, לא יותר מידי ולא פחות מידי, רק מה שצריך. הם סומכים על רותם שיוביל את השיחה, וזה מה שקורה. השיחה קולחת…

… שלושת האחים לבית גולן עובדים יחד באולפן ההקלטות שהקימו ומשלימים הכנסה, כל אחד בתחומו. רותם מורה במגמת תקשורת ווידיאו בבית הספר הרב-תחומי בצפת.
מעביר סדנאות צילום ועריכה והקלטה ב'קדימה מדע' בצפת. מלמד במגמת קולנוע.
"למדתי בתל חי קולנוע ותעודת הוראה. יש כ 80 ילדים במגמה שאיתם אני נהנה ליצור ולייצר תחושות דרך צילום. זה סוג של תרפיה עבורם.
התלמידים מאוד נהנים ואני אוהב לעבוד איתם על סרטי גמר, תסריטים, עריכה, צילום ובימוי.
התחלתי לעבוד שם מיד שסיימתי את לימודי, ומאז, מזה 8 שנים מלמד שם כיתות י' עד י"ב", מתאר רותם בהנאה את עיסוקו.
 

שחר איש וידאו וצלם, עוסק באנימציה ועריכה באתר אינטרנט ושיווק.

בן הספיק להקים חדר מוזיקה בשלומי במהלך שנת השרות שעשה שם, הופיע ב'אקס פקטור' ובכוכב נולד והיום הוא מצלם ומקליט שירים לאירועים, בהם ימי בר מצווה. כותב לחנים ונותן שעורי גיטרה.

רותם ממשיך ומספר על תפקידו של כל אחד ב'סטודיו גולן': "הילה אשתי, עושה את הנהלת החשבונות וקשרי הלקוחות. רן דנינו, עורך ומנהל פרויקטים בני מצווה.
ואני צלם וידאו וסטילס קולנועי לסרטי תדמית מוצר".
רותם: יום אחד מגיעה אלינו לאולפן נערה מיוחדת להקליט שיר. ישר אחרי שהשמיע את השיר אמרתי 'זאת תהיה כוכבת'. זה היה מספר חודשים לפני שהופיעה באקס פקטור והפכה לכוכבת על.

עדן בן זקן. זכרתי אותה באחת ההקלטות וכשהתקשרו אלי לשאול על אמנים באזור נתתי את השם שלה וגם את של בן, אחי. אחרי זה אבא שלה התקשר להודות לי.
עדן זמרת מדהימה ועושה עבודה יפה ומייצגת בכבוד רב את העיר. הפשטות והקסם שלה כובש את כולם. אנחנו מפרגנים. למרות שבן אח שלי", צוחק רותם כאשר הוא אומר זאת.
בן, שגם הוא הופיע ב'אקס פקטור', לא סולח לעצמו על הפדיחה.

רותם: כששאלו את בן מהיכן אתה הוא ענה 'שדה נחמיה'. זה הרגיז המון בקריית שמונה.

בן: האמת, שלא רציתי לומר מקריית שמונה כי עדן כבר אמרה ומה פתאום שניים מקריית שמונה, אז אמרתי 'שדה נחמיה, ובמקור מקריית שמונה'.

בעריכה הורידו את 'במקור מקריית שמונה' וכך יצא שכאילו הוא אמר 'משדה נחמיה'.

בן צוחק על הקטע הזה וממש הוא ואחיו לא לוקחים את זה ללב. ותכלס, בן הודח ועדן בן זקן עשתה היסטוריה…

 

שחר, האח האמצעי למד וידאו ועריכה במכללת תל חי, הגיע למרכז הארץ, ערך סרטים ואף צילם תקופה לא קצרה.

שחר: בזמנו, מי שהייתה החברה שלי והיום היא אשתי, רצתה ללמוד. ומצד שני אני כבר הייתי בענייני הצילום והווידאו. החלטנו שצריך לאפשר לה להתפתח וגם היא תממש את עצמה. חזרנו לצפון ועכשיו אנחנו כאן.

רותם: במרכז הארץ העסקים האלה מחולקים. לא תמצא תחת קורת גג אחת את כל השירותים של הקלטה, צילום ועריכה. במרכז כל אחד מתמחה במשהו ויוצא שמריצים אותך ממקום למקום.

אנחנו הקמנו את הסטודיו שלנו 'סטודיו גולן' כאשר כל השירותים ניתנים כאן.

ההשראה שמעניקים האחים איש לחברו, מעצימים את כולם והופכים את המותג 'סטודיו גולן', לעסק משפחתי הפועל תוך הרמוניה ופירגון הדדי.

בקריית שמונה של 2017, מלחמת ההישרדות קשה, ולעיתים בלתי אפשרית כאשר מדובר בסגנון עבודה של 'כל אחד לנפשו', אולם עם אותם שחקנים ומטרה משותפת, אפשר להגיע לגבהים שלא יאומנו.

האומנים, בעיקר מבני קריית שמונה והאזור שבצורה כזו או אחרת הצטלבו דרכיהם עם 'סטודיו גולן', בנוסף לעדן בן זקן הם: פז סיגלר, ספיר אדרי, עמית אוחנה, קורן רז, להקת מינט, דור סורוקר, אוראל שמאילוב, נופר כהן,
נופר אברהם, להקת אוטוסקופי, יוסי טייגר ועוד.

 

…הריאיון הזה נפרשׂ על פני חצי שנה וכל פעם נדחה מסיבה אחרת. השבוע הוא הושלם ומובא לפניכם. ומדוע אני טורח לציין זאת? השבוע היה שבוע קשה מאוד למשפחת אוחנה בפרט, ולמשפחת קריית שמונה בכלל. נראה, שאין נחמה טובה מהריאיון הזה כדי לחזק ולעודד את מה שמכונה 'משפחה' ו'חברים'.

שבוע בו התרחשה הטרגדיה בה איתמר אוחנה ז"ל ושני חבריו טבעו בכנרת, דחפה להתקרב האחד לרעהו, לחבק ולעודד איש אחיו. השבוע הזה נחתם בריאיון עם האחים לבית גולן אשר אהבת חינם והפרגון בינם לבין עצמם, ובינם לבין חבריהם, אינה יודעת גבול. לתת אהבה ולחבק, זה העיקר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad