היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סייעות הגנים הארוכים: "העירייה לא מתגמלת אותנו לפי שעות העבודה" העירייה: "הנושא ייבדק ויטופל בהתאם"

סייעות הגנים הארוכים לא הגיעו לעבודה ביום שני השבוע, והתייצבו בשעה עשר, רק אחרי 'אסיפת הסברה' שקיימו בהסתדרות

במהלך השנים האחרונות עיריית קריית שמונה ואגף החינוך פתחו שבעה גנים ארוכים. הגנים הארוכים נפתחו לפי בקשת ההורים, זוגות צעירים אשר אופי עבודתם מאלץ אותם לצאת מוקדם לעמל יומם, לעיתים מחוץ לעיר. הגנים נתנו מענה לצורך חשוב בפרנסת המשפחה. כבר בשעה שבע בבוקר יכולים ההורים להביא את ילדם לגן עד השעה חמש אחר הצהרים.

במהלך השנים הועסקו גננות (עובדות משרד החינוך) וסייעות המועסקות על ידי העירייה בגנים הארוכים. וועד העובדים וההסתדרות טענו בתקופה האחרונה שיש לשבת ולהסדיר את העסקתן של הסייעות בכל הקשור ל: שעות העבודה, שכרן, היקף עבודתן וזכויותיהן הסוציאליות. לטענת ההסתדרות, בשלב מסוים חל נתק והתקשורת עם הוועד והעומדת בראשה הופסק.

"הגיעו הדברים לידי כך שבעירייה התעלמו מהוועד ומנציגי ההסתדרות. לא ענו לטלפונים ולמיילים, פשוט נעלמו", אמר בכיר בהסתדרות. עוד ממשיך ומספר אותו בכיר ש"בעירייה התעלמו אפילו מההנחיה שנתנה הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, והחודש שהקציבה למשא ומתן, חלף מבלי שנעשה דבר. מאחר והמצב הזה לא יכול היה להימשך, החליטו בוועד העובדים ובהסתדרות על 'אסיפת הסברה' עד השעה עשר בבוקר. מיד בתום 'אסיפת ההסברה' שבו הסייעות לגנים", אומר הבכיר ל'חדשות הגליל'.

 

תגובת העירייה: "עיריית קריית שמונה שמה את תושביה בראש סדר העדיפויות ובדגש על ילדי מערכות החינוך.

כמו כן עיריית קריית שמונה, מוצאת בעובדיה הון אנושי חשוב ובהתאם דואגת לרווחתם והעסקתם.

העירייה מביעה צער, כי גורמים פוליטיים ואינטרסנטים חברו יחדיו, ובאמצעות וועד עובדי העירייה פתחו בשביתה פראית, וזאת ללא כל התראה.

יודגש כי המדובר בראש ובראשונה בפגיעה בתושבי העיר.  ראש העירייה ועובדי העירייה ימשיכו לעשות כל שביכולתם למתן שירות טוב ואיכותי לתושבים ולמנוע כל פגיעה בהם.

באשר לסוגיית סכסוך העבודה אשר הוכרז על ידי וועד העובדים. הנושא מטופל ברגישות ובענייניות על ידי בכירי העירייה והיועצים המשפטיים שלה ואלו יעשו כל שביכולתם לסיים את הסכסוך והכל לטובת עובדי העירייה בפרט ותושבי העיר בכלל".

נכון לסגירת הגיליון נודע שהמנכ"ל אשכול שוקרון נכנס לעובי הקורה והנחה את הנוגעים בדר לבדוק ולתקן את הטעון תיקון, אם אכן יש עיוותים. "נראה שעד יום ראשון הקרוב העבודה תסתיים ועל פי הממצאים, נפעל כחוק", אמר בכיר בעירייה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad