היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סערת השר סער

הדיווח הזה היה צריך להיפתח בחגיגיות ובראשו ההישגים של קריית שמונה מביקורו של שר החינוך גדעון סער בעיר. אולם, שרשרת אירועים שהתרחשו במהלך המפגש, שארך כשעה, והשתתפו בו כשישים מוזמנים, העיבו על הביקור כולו.

ביום שישי שעבר ערך שר החינוך גדעון סער ביקור עבודה בעיר ובין היתר נפגש עם ראש העיר והצוות החינוכי של העיר שכלל את מנהלי בתי הספר, מנהלת אגף החינוך תמי לוי והממונה על החינוך ד"ר יפעת ביטון שאשא. הביקור, על פי מספר עדויות, היה טעון מאוד ובסופו חשו רבים מהמשתתפים פגיעה ועלבון מהדרך בה נהג בהם השר סער. אחד המשתתפים, שמטעמים ברורים יישאר באלמוניותו, אמר "השתתפתי בעשרות ישיבות עבודה במהלך חיי המקצועיים, ישיבה כזאת לא זכורה לי. הישיבה הייתה מוזרה, שלא לומר הזויה. השר פגע כמעט בכל מי שניסה לדבר. אפילו בראש העיר ובמנהלת המחוז הוא פגע". עוד מוסיף ומספר האיש "השר לקח לידיו את חוברת העבודה שהוכנה על ידי מנהלת אגף החינוך (לדעתי בצורה מקצועית) ונפנף בה באופן פוגעני ומזלזל. עד היום, שלושה ימים מאז המקרה, לא נרגעתי מהאירועים. אני לא מבין מה קרה לשר סער הידוע בנעימות הליכותיו. זה לא מתאים לו", אמר האיש.

הסיפורים הללו חזרו בהדגשים שונים מפיהם של כל מי ששוחחנו איתו. משתתף נוסף בפגישה מספר "השר היה חסר סבלנות בצורה קיצונית. הוא לא כיבד את הנוכחים, כולל אנשי משרדו. נציגים של קריית שמונה שניסו להשתלב בדיון, נקטעו על ידי השר. האווירה הייתה קשה".

לא הייתה מחלוקת באשר לעובדות. באשר לסיבות יש גרסאות שונות. אחת הגרסאות אומרת שהעירייה הפכה את ישיבת העבודה למופע המוני ולא דבקה בכללים שישיבת עבודה צריכה להיות עניינית, ממוקדת ורלבנטית לנושאים הנדונים. גרסה אחרת אומרת, נכון שהיו שם כמה עשרות משתתפים, אבל כולם היו רלבנטיים לנושא החינוך ולביקור השר. "לבוא בטענות כלפי החבר'ה מקריית שמונה, זה ממש לא לעניין. היינו 'ילדים טובים'", אמרה אחת מהנוכחות בפגישה. משתתפת נוספת אמרה "עד כמה שידוע לי השר הגיע עם עודף רצון לעזור לקריית שמונה. הוא איבד את שלוותו, בעיקר כלפי חלק מהמשתתפים בגלל שהם לא סיפקו תשובות לשאלותיו. הם הוציאו אותו מהאיזון והוא הגיב כפי שהגיב". חיזוק לגרסה זו קיבלנו ממשתתף נוסף שאמר: "השר סער רגיל לסגנון אחר של ניהול. השר אוהב להתמקד בעיקר. מי שהיה שׁם שׂם לב לעובדה שהשר ניסה להגיע לתכל'ס. אכן, היו אי-הבנות במפגש הזה, וחבל כי השר לא הובן כהלכה", הוא אמר.

אחת הדוברות אמרה, "טוב יעשה שר החינוך סער אם ימצא לנכון להתנצל בפני אלה שנפגעו,כי באמת נפגענו".

בשבוע הבא יגיע השר לביקור נוסף (י"א באדר) ובעיר מקווים שתהיה הזדמנות נאותה לשר להביא לידי ביטוי את אהבתו לקריית שמונה.

 

למרות ההתרחשויות, שר החינוך גדעון סער מסר את הדברים הבאים: "לשיטתי, יש לחזק ולתעדף את נושא החינוך הבלתי-פורמאלי בקריית שמונה ובכלל זה עניין המוזיאון העירוני והכללתו בפרויקט 'העיר הנגלית אל העין', וכך גם ייעשה. הבקשה לפתיחת כיתת 'אומץ' בעיר, אושרה. כדי להפוך את בתיי הספר ליותר אטרקטיביים, אתמוך בהכנסת לימודי השפה הסינית למערכת החינוך בעיר. בעקרון, אני מתייחס לחינוך כאתגר לאומי ולהשקעה בלימודים ובנוער כיעד ואתגר גבוה. אחזק את החינוך בעיר הן מתוך ראייה אסטרטגית והן ככלי ממתג עיר, כולל בחינת כלים לתמרץ מורים מן השורה הראשונה לבוא חיות וללמד בעיר המקסימה והמיוחדת הזו". מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון הזכירה ש-1.7 מיליון שקלים הוקצו לעיר בעבר, במסגרת הכללת מערכת החינוך ב'תכנית התקשוב הלאומית' ועוד 1.5 מיליון שקלים להקצאת 20 "כיתות-חכמות" בבתי-הספר. 

תגובת מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון בעניין ביקור השר בקרית-שמונה: "שר החינוך, חה"כ גדעון סער עומד על כך שבסיורים שהוא עורך, יועלו קשיים ובעיות על מנת לסייע לישובים בהם מסייר זאת כדי לקדם את מערכת החינוך.

שר החינוך, חה"כ גדעון סער פועל רבות לחיזוק הפריפריה והנחה את גורמי המשרד להגדיל ההשקעות בעיר קריית-שמונה ולקדם בה את מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית.

מיד לאחר ביקור השר, הונחו הגורמים המקצועיים במשרד למצוא פתרונות לבעיות שעלו.

השר, חה"כ גדעון סער נחוש לקדם את העיר קריית-שמונה ואנו נפעל בהתאם למדיניותו", עד כאן התגובה.

 

נלוו לשר בביקורו בעיר, בנוסף למנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, גם אסנת אייל-מפקחת יישובית כוללת, יעל ברם מפקחת חינ"מ, חיים גבאי מחמ"ד, יעקב שבות מפקח כולל לחמ"ד ודויד גורלי-דובר המחוז.

מטעם העירייה השתתפו בנוסף לראש העיר, גם הסגנים ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו, הממונה על החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברי מועצה ומנהלת אגף החינוך תמי לוי, וכמובן מנהלי בתי הספר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad