היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ספורט: אבישי גורדון: "הקהל הוא השחקן השישי שלנו"

כשאומרים "הפועל גליל עליון", יש כמה דברים שישר עולים לראש, כמו כפר בלום, 93', העזיבה לגלבוע והקבוצה המחודשת שקמה. אבל אם יש שחקן אחד שעולה לראש, זהו בוודאי לא אחר מאבישי גורדון, הסמל הוותיק של הגליל, שחזר לצפון העונה אחרי 4 שנים ב"הפועל גלבוע/גליל" ותקופה ב"הפועל חולון". גורדון, הידוע גם כ"מלך השלשות", אמנם כבר בן 35, אך כמו שהוא נראה במדי גליל העונה, השנים רק עשו לו טוב.

גורדון נשמע שמח מהחזרה לאצבע הגליל, אך פחות מהדרך בה הוא עזב את הגלבוע: "לא ציפיתי לסיים ככה את התקופה בליגת העל. בגלבוע החליטו שהם רוצים ללכת על קו צעיר יותר, ואני מכבד את זה. קצת הופתעתי כי לא דיברו אותי שמעתי דרך מישהו מאתר אינטרנט קצת צבט בלב קצת כאב בלב אבל ממשיכים".

 

– ואיך משם התגלגלת בחזרה לגליל?

"היו לי כמה אופציות, בסופו של דבר הן לא הסתדרו וחזרתי הביתה. הסיבה המרכזית שבאנו לפה היא שאין מקום יותר טוב לגדל את הילדים שלי, לכן אני ואשתי החלטנו לבנות בהרחבה בכפר בלום. הגעתי לכאן בתחושה הכי טבעית ונכונה, ואנחנו במין תהליך חדש ומאוד מיוחד עם הרבה חבר'ה מהנוער, עם מאמן שאימן בכל המחלקות. זאת קבוצה מאוד צנועה וצעירה, והמטרה היא בעיקר להישאר בליגה ואז ליהנות ולקדם את הדור הצעיר".

 

– מה אתה אומר על העונה עד עכשיו?

"אני חושב שיש פה חוסר מזל, ואני חושב שאת הקבוצות שהיינו צריכים לנצח ניצחנו, חוץ מכפר סבא. זה תהליך, הקבוצה מתחברת מאימון לאימון, אנחנו מבינים את המאמן והוא אותנו. זו דרך ארוכה. אל תחשוב שאני מתרץ או משהו, אבל אנחנו גם עם התקציב מהנמוכים בליגה".

 

– זה לא תירוץ, זו עובדה

"כן, אבל יש חלק שאומרים 'אז מה?'".

 

– איך התחושה לחזור לאולם הבית בכפר בלום?

"הדבר הכי חשוב בשבילי זה לראות את האולם המיתולוגי הזה מלא. אני מודה לכל האוהדים שבאים לתמוך, הם ממש השחקן שישי שלנו.

 

– זה לא נשמע לך כמו קלישאה לומר את זה?

"ממש לא. הם נותנים הרבה אנרגיות, והאולם הזה כל כך מיתולוגי, וזה נותן אנרגיה ומרץ. יש פה את הכל בשביל להצליח, אני רק מקווה שבשנה הבאה ראש המועצה החדש יתמוך וגם יגיע ספונסר".

 

– בראיון ל"חדשות הגליל" לפני תחילת העונה הצהרת שהתפקיד שלך יהיה בעיקר להביא מגבות. איך זה מתקדם?

"עכשיו, חוץ ממחלק מגבות אני גם מביא כביסה ומים. וברצינות, אני פה בשביל לקדם את הדור הבא. אני גם מאמן קט-סל, ובקבוצה הבוגרת אני גם האימא וגם האבא, וקצת עוזר לזיו מהידע הלא מעט שלי. אנחנו מתייעצים ועוזרים אחד לשני בתחילת הדרך. המטרה של כולם היא הצלחה וקבוצה, לא יחידים, ויש פה מרקם חברתי טוב מאוד. אני חושב שגם הזרים הבינו את מקומם, והם מבינים מה זה גליל עליון. כל מה שנשאר זה רק ליהנות".

 

– אם העלית את נושא הקט-סל, ספר על מה שזה עושה לך להיות בצד של המאמן ולא של השחקן

"הקט-סל זה אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות, ולהעביר את כל הידע שאני קיבלתי. היו לי מאמנים מעולים בזמני, וחייבים שיהיה דור המשך. יש לי ילדים מקסימים, ואני רוצה לתת להם יסודות ואהבה למשחק, ושיהיו בני אדם".

 

– ומה לעתיד? מתכננים את הפנסיה?

"בינתיים אני שחקן וקצת מאמן באהבה, ועוסק בכיף, ולאט לאט כל עוד הגוף בסדר ואפשר לרוץ ולעשות את מה שאני אוהב, אז אני אמשיך לעשות את זה".

 

שחייה

אייל עילם יאמן את נבחרת הקדטים הלאומית

הישג מרשים למאמן מועדון השחייה "הפועל גליל עליון" אייל עילם, שזומן השבוע לאמן את נבחרת הקדטים הלאומית לשחייה. עילם שגדל בגליל, היה בעברו שחיין מצליח שהצטיין באליפות אירופה לנוער ואף השתחל לעשירייה הראשונה ב-200 ו-400 מ' מעורב אישי. בשנים האחרונות עילם נחשב למאמן הבכיר בגליל העליון, מאז פטירתו של המאמן נדב שנל ב-2008. "זהו כבוד גדול למועצה האזורית הגליל העליון", סיכם בהתלהבות יוסי ראוך, מחזיק תיק הספורט. "אנחנו מוציאים עוד מאמן (הקודם היה חנן גלעד) לאמן את הנבחרת הלאומית בשחייה. זה מראה על כך שאנו בדרך הנכונה וכפי שכבר אמרתי, צוות מאמני השחייה בגליל העליון הם המשובחים ביותר בישראל".

אולי יעניין אותך

Bottom ad