היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עדיף תוצרת קריית שמונה

בואו ניגש בזהירות למרעום או לפצצה המתקתקת. מה שתחליטו, מבלי לקפוץ על מנטרה פוליטית כלשהי. מבחינתי, ההתייחסות הנה עניינית וכל תגובה היא על אחריותו של המגיב או המגיבה…

סולם הערכים בו מקדשים ומאלילים (מלשון אליל) בני אדם, זרה ומוזרה לי. אני יכול להעריך, לכבד אדם ואפילו מאוד. אבל להעריץ?! לא קרה לי.

ולכן, עניין האמנים מול הקהל בימים רגילים ובמיוחד בימי העצמאות, המעריצים ומתבטלים לרגליהם ממשיכה להיות לא מובנת לי.

בכל מקרה, קריית שמונה, זה שנים שאינה מזמינה אמנים במחירי טירוף, ואת הכספים היא השקיעה בסדרת מופעים במחירים שפויים במהלך חודשי הקיץ.

זו לא רק קריית שמונה, ידוע על עוד ישובים רבים שראשיהם נוהגים כך ובראשם ראש מדינת תל אביב…

תתפלאו, אולם אין בליבי שמץ של טענה או טרוניה כלפי האמנים. ממש לא. ולראיה, הנה אני מבקש מאה אלף שקלים על הופעה שלי בליווי תוכי שעושה עמידת ידיים. נו? אז מישהו (נורמאלי) יהיה מוכן לשלם לי אפילו עשרה שקלים?! לא, ובצדק.

זה שהציבור ובראשו ראשי הערים השרלטנים מעיפים לאוויר מאה, מאתיים או שלוש מאות אלף שקלים חדשים ל"אמן" עבור הופעה של ארבעים דקות, זה מראה על המשלמים את המחיר ולא על המקבלים.

לסיכום. יש ביניכם כאלה שאין ביכולתם לנסוע עד קיסריה כדי לצפות ב'נסיך' הזה או האחר ומבחינתכם זה באמת צ'ופר, אבל מכאן ועד להחלטה של ראש רשות לשלם עבור הכרטיס הזה שלוש מאות אלף שקלים, המרחק עצום, בלתי אפשרי.

לצערם של התושבים, לא כל ראשי הרשויות בעלי עמוד שדרה איתן ויכולים לעמוד מול הדרישה המטורפת להביא אמן בסכומים מושחתים.

ואם בכל זאת יש ראש רשות המשלם מקופת העירייה סכומים כאלה, שתושבי אותו ישוב יזכרו את אותו ואת התנהלותו ביום הבחירות.

אגב יש עוד אפשרות. לחגוג בחיק המשפחה או החברים עם מוסיקה שאהובה עליכם באיכות H.D, עם 'על האש' או תפריט חסה, לפי בחירה. מניסיון אחלה אופציה.

 

חדשות, זה לא 'קידום מכירות'

מעת לעת אנחנו נדרשים להתנהלותם של עיתונאים כתבים, במיוחד כאשר מדובר בשידור הציבורי 'כאן'.

השבוע התפרסמה הידיעה על כך שהרשות הפלסטינאית החזירה לישראל שש מאות וחמישים מיליון שקלים שהועברו אליה במלואם, ללא קיזוז חלק ממשכורות המחבלים.

עד כאן, ידיעה לגיטימית וראויה. הידיעה שודרה בערב, אולם מה שקרה במהלך היממה שלאחר מכן, גובל בשערורייה ושיקולים זרים.

בכל מהדורת חדשות ב'כאן' (רשת ב') שודרה הידיעה תוך ציון ש'הרשות הפלסטינאית תקרוס ללא הכספים'. אחרי שהידיעה שודרה פעם, פעמיים ושלוש, היא הפכה להיות סוג (מכוער) של קידום מכירות של האינטרס/אג'נדה זרה של הרשות, שזה ממש לא מתפקידה ועניינה של העיתונות.

מה עוד שמושא הידיעה הוא נושא השנוי במחלוקת. ממתי ידיעה חדשותית-עובדתית היא חלק מאג'נדה עיתונאית ברשות שידור ציבורית?!. (התרגלנו לתופעה הזו בערוצים הפרטיים 12 ו-13).

היה מצער מאוד כיצד עורכי ומנהלי 'כאן' מותחים את החבל ומתריסים בפני הפוליטיקאים בנושא שכבר מאה שנה נמצא בראש סדר דאגותיו של הציבור הישראלי.

יש לקוות שהאחראיים ב'כאן' הבינו והפנימו שהם ברשות (תאגיד) ציבורי-ציבורי ולא בעסק פרטי.

 

 

 

הבשורה על פי ח"כ מיקי חיימוביץ'

חברי הכנסת הושבעו השבוע, ובהמשך לברכות אני מציע להתרווח על הכורסאות, להכין מלאי של פירות, פיצוחים ושתיה כזו או אחרת ולצפות בהצגה הטובה בעיר שתסופק תדיר על ידי חברי הכנסת.

הפרומו ניתן יום לפני ההשבעה על ידי מיקי חיימוביץ'. 'לא אשב על כיסא מעור של פרה' הצהירה והידיעה קפצה לראש מהדורות החדשות ולשימוש בידי ליצני הדור ברשת.

ח"כ אחר הודיע שהוא 'לא ישב ליד אישה'.

הלו, חברים. כנראה שאינכם מבינים שאתם שליחי ציבור שרק אתמול זחלתם והתחננתם לקולותיהם של הציבור.

כבר שכחתם? באופן אישי יש בי סלידה ודחיה מהצורך לומר את צמד המילים 'תבחר בי', ויותר מזה 'אני מתחנן לפניך שתבחר בי'.

כנסת ישראל אינה עוד מועדון או תיאטרון אליו מביאים גחמות ומנסים להשליט אותם על כלל חברי ה'מועדון'. כנסת ישראל היא סמל הריבונות הישראלי, הסמל, בהא הידיעה וככזה, אתה חבר הכנסת וחברת הכנסת מתאימים את התנהלותכם לכללים הנהוגים שם, ולא כופים את רצונותיכם/אמונותיכם הפרטיות.

נראה שעוד נכונו לנו ימים עליזים, על אף שלדמוקרטיה יהיו עצובים. עוד נגלה שלהיכל הדמוקרטיה הישראלי הסתננו/חדרו בחסות הבחירות טיפוסים מוזרים, שלא לומר מזיקים.

אבל למה להקדים את המאוחר. מוזמנים להימתח בכורסאות ולצפות לבאות. יהיה מעניין. יהיה מביך ובעיקר מעצבן ומצחיק.

 

לשלוח נציגים ל-72 בתולות

בואו נדבר על אבסורדים, אבסורד אחד.

מדינת ישראל מוגדרת כמעצמה כלכלית וצבאית, וזה לא חדש. מה שחדש הוא שבמזרח התיכון אין משמעות, מבחינת האויבים שלך לעוצמה הזאת.

בני 'דת האירוויזיון' נמצאים בעולמות גבוהים וככל שמתקרב מועד התחרות, הם מרחפים גבוה יותר. מדובר באלפי מעריצי האירוויזיון מכל העולם החיים ונושמים אירוויזיון כל רגע ורגע, מתחרות אחת לחברתה.

ומדוע ההקדמה הזאת?!

מחבלי הג'יהד האיסלמי בעזה מאיימים, וגם נתנו 'טעימה' לאיומיהם לפגוע בתחרות ושגרו השבוע טיל משודרג שנפל לים.

ועכשיו לעיקר.

כן אירוויזיון לא אירוויזיון, יש ציפייה שתגובתה של ישראל במקרה שמחבלי הג'יהד או החמאס יממשו את איומיהם וינסו להשבית את שמחת האירוויזיון, ישראל תגיב במלוא העוצמה, בעיקר חיסול ראשי הנחש בעזה ומחוצה לה.

אם עד לפני שבועיים היו שלל סיבות ותירוצים, חלקם נכונים, מדוע לא להסלים את המצב, היום הכל, כולל כל התירוצים והסיבות צריכות להיעלם.

החשש שלי שמדינת תל אביב לא תאפשר לצה"ל להגיב, לא בגלל שהג'יהד לא יירה, אלא שישראל תיכנע ותקבל כל תכתיב של הג'יהד/ החמאס לדרישותיהם.

הפעם, בניגוד לאיפוק שנקט ראש הממשלה נתניהו כשלא הגיב על ארבע מאות הטילים, איפוק שנתמך על ידי רבים, הפעם אין, פשוט אין ולא צריכה להיות מניעה להגיב ובעוצמה נגדם.

 

אחרי הפוזות, תצטרכו להירגע

אני מניח שחלק מכם חש כעס ובחילה מהתנהגותם של המפלגות הקטנות, שחלקן עברו בקושי את אחוז החסימה לנוכח האיומים על ראש הממשלה נתניהו במשא ומתן להרכבת הממשלה.

קודם כל צריך להירגע, כי השלב הזה הוא שלב השופוני והפוזות והוא מזכיר שבצעירותנו היו חברה בלי גרוש על התח… שרצו להרשים נערה, אז עשו פוזות מכאן ועד הברזלים של רסקו.

מבלי לנקוב בשמות המפלגות, ראשיהן וצבען, המשותף להם שבאקדח שלהם אין כדורים חיים, לכל היותר כדורי גומי ואולי כדורים שיורים בטקסים צבאים…

…אבל, התייחסות אחת בכל למי שמייצגים את מה שמשותף לרבים מאוד בקרב היהודים, הדת ושרותיה, המפלגות החרדיות.

חברים יקרים, לקחת על עצמכם תפקיד קשה לייצג את רצונו של הבורא עליי אדמות. עד כאן אין בעיה, זה חלק מהדמוקרטיה והזכות שלכם. אולם, בניגוד למפלגות אחרות, האחריות שלכם כלפי בריאותו ושלומו של העם בתוך עצמו, גדולה מאין שיעור, נניח מאחריותו של יאיר לפיד. אין מה להשוות.

ולכן, גם ובגלל האחריות והתפקיד שלקחתם על עצמכם, חובת הזהירות בהתנהלותכם גדולה, גדולה מאוד. נכון שבמצב הזה אתם יכולים לדרוש את הירח ואולי גם לקבלו. אבל, הותירו את הירח במקומו ותתרכזו בהזדמנות הנדירה לתרום להורדת מדד השנאה (שברובה אינה מוצדקת) כלפיכם. עשו מאמץ להביא לידי ביטוי את שאתם מנחילים לילדיכם ולתלמידכם בישיבות ובמוסדות החינוך, הצנע לכת, וותרו על מה שמותר ואפשר כדי להוסיף שלום ואהבה בין חלקיו המפולגים של העם. אל תתרגמו את הכח הפוליטי להישגים רק בגלל הכח, גלו גמישות במה שאפשר, כי הגלגל מסתובב ואם היום אתם מנצלים את כוחכם בצורה לא מבוקרת, מחר כשיריבכם הפוליטיים ימשלו בכיפה, הם ינהגו בדיוק כמוכם וביתר אכזריות. מדוע? כי אתם קבעתם את כללי המשחק.

בהצלחה לעם ישראל ולאוהביו.

 

נשׂאנו את הכאב עד הלום, מכאן תמשיכו

אומנם אנחנו נמצאים יום אחרי 'יום השואה והגבורה' אך פטור בלא כלום, אי אפשר.

קטונתי מלדבר, בטח לכתוב על מה שהוא ענק, גדול ועצום ממני, מאיתנו. אולם חובת הזיכרון והעברתו לדורות הבאים, מחייבת.

דור הניצולים הולך ומתכלה כדרכו של כל בשר. הניצולים והניצולות מבוגרים יותר, קשישים, חולים ותשושים מאי פעם.

הראיה כבר לא מה שהייתה, הדיבור קטוע ואיטי, אבל המספר על היד עדיין מזכיר שמדובר במי שהיו בתופת, היו בגיהינום וחזרו, חזרו שבורים, רצוצים ועִרומים מבני משפחה וקרובים, אבל חזרו.

ולכן, בכל שנה בתקופה הזאת אני מדמיין את יום הכיפורים, היום בו עושים חשבון נפש, מאזן של התנהלות מול הזולת, מול אלה שהיו שם שרדו והגיעו עד הלום כדי לומר לנו. 'את משא הכאב, הגבורה והזיכרון נשאנו עד הלום. זהו, כשנלך, תמשיכו מכאן. אל תשכחו!'.

ואכן, אי אפשר להשיב את הגלגל לאחור, אי אפשר לנקום את דמו של ילד יהודי, זקן ואישה. אפשר וצריך להמשיך הלאה ולזכור. להמשיך הלאה וליישם את הלקח. אנחנו נגן על עצמנו. לא נשגה באשליות ותעתועי שווא על 'שלום עולמי' 'אחווה עם שונאים ואנטישמיים'.

נעשה הכל כדי שכל יהודי יהיה בטוח בכל מקום שיבחר, ורצוי בישראל. זה המעט שאנחנו יכולים וצריכים לעשות. כי עם ישראל חי!

אולי יעניין אותך

Bottom ad