היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עדן, גן עדן

זהו סיפורה של הסינדרלה מקריית שמונה. כן, לכל עיר ובכל זמן יש את הסינדרלה שלה.

תגידו לבד, נערה מגיעה לעיר הגדולה, עולה לבמה כאילו ונכנסה לאוקיאנוס בלי גבולות, מקפיצה את הקהל ואת הנשמה, מציגה את עצמה בשיא הפשטות ועם אמת ותמימות נדירים, ויוצאת גדולה. עדן בן זקן.

…מסתבר, שקריית שמונה הפכה למעבדה המייצרת ילדים מוצלחים. כדי שאף אחד לא יפגע, נאמר שהילדים של כולנו מוצלחים, באמת.

אבל, כמו בכל משפחה טובה יש ילדים מוצלחים במיוחד, אלה שאבא שבשמיים צייד אותם בעוד משהו, כישרון.

ילדי קריית שמונה יוצאים מוצלחים קודם כל בגלל האהבה שעוטפים אותם בבית, בבית הספר, ברחוב ובמפגשים אקראיים בין קריית שמונאיים בכל מקום שלא יהיה. תמיד רוחב לב, תמיד חביבות, כן, וגם אהבה, או איך שלא קוראים לדבר הזה.

מסתבר, שלפעמים צריכים לעבור חוויות ותחנות, חלקן לא קלות, עד שמגיעים לנקודה בה אתה אומר "יש!".

כך גם קרה לעדן הכוכבת הפרטית שלנו "X פקטור", בת קריית שמונה שכבשה את הקהל באולם ואת הצופים בבית כבר בפעם הראשונה כשיצאה לאור באודישנים.

חיוכה המבויש, עמידתה המהוססת על הבמה, והתשובה הכנה והישירה לשאלה על הופעתה "זה עלה לי שלושים שקל ב"תל אביב יפו", היא השיבה לשאלת השופטים על האוברול המנומר שלבשה. נו, תַראו לי עוד מישהי המגיעה למעמד כזה ולא תהפוך את "בוטיק שוקי", ל"קניתי את האוברול בכיכר המדינה…".

כן, זוהי עדן בן זקן השועטת אל הגמר הגדול של "X פקטור". השבוע נפגשנו לשיחה עם הוריה מאיה ושמעון בלשכתו של ראש העיר הרב ניסים מלכה, במהלך ביקור.

ההורים נרגשים, בגלל העייפות מן הריצות והליווי של עדן לאורך שנה מאז החלו האודישנים ועד עתה. וזה עוד לא נגמר.

 

ביום ראשון השבוע, הגיעה עדן הביתה, לפני שתיפרד (שוב) לקראת ההכנות לשלב הבא, וזו הייתה ההזדמנות לתפוס אותה ואת הוריה לשיחה, בלי שמסך הטלוויזיה יחצוץ בינינו.

 

 

– ספרו מעט על עדן הילדה.

שי, אביה של עדן, מאופק כלפי חוץ, אולם ניכר שההתרגשות והחוויה פנימיים יותר. מפגין פסון, מתנדב לפתוח ראשון "עדן הייתה ילדה מיוחדת וכישרונית מאז שנולדה. היא תמיד הפגינה את כישוריה בשירה בכל אירוע משפחתי או עירוני. לא היה כמעט יום עצמאות שעדן לא הופיע על הבמה. לא אשכח את אחד מימי העצמאות שבו היא הופיעה עם אתי חי. המון מחמאות על ההופעה, אבל אז עדן החליטה להתמקד בשירה".

מאיה, אימה של עדן, היא ממש תעתיק שלה, או שבעצם עדן התעתיק של אימה, בכל זאת, אימה הקדימה אותה בכמה שנים כדי שתוכל להביאה לעולם הזה, "עדן גדלה בבית חם ואוהב אולם, בגלל אישיותה היא לא הייתה מוכנה לקבל מסגרות. היא מרדה בעיקר בגיל ההתבגרות ואז בעצה משותפת ובשותפות עם הפסיכולוג, היא עברה ללמוד בפנימייה ליד טבעון".

הפתיחות אותה מגלים הוריה של עדן כאשר הם מדברים על עדן הנערה, ראויה להערכה. הדיבור בא ממקום של אהבה ואיכפתיות. ניכר בבני הזוג שעברה עליהם תקופה לא קלה, גם על עדן. אולם, מסתבר שכאשר אוהבים, המילים מלטפות ולא שורטות…

 

שי: "זו הייתה תקופה לא קלה. אהבנו אותה ולא רצינו שתהיה מחוץ לבית. ומצד שני ידענו שזה מה שהכי טוב לה במצב שנוצר. עדן הייתה באותה תקופה התלמידה הכי מבוקרת בפנימייה. היינו מסיעים אותה ובילינו המון בדרכים", אומר אביה של עדן על התקופה בה שהתה עדן בפנימייה, במשך שלוש שנים, ובדרך מכאן לשם, ליווה אותה, ככל שזה ניתן.

…מאיה ושי הוריה של עדן גאים, גאים מאוד בעדן, אולם הצניעות זו היא שמשאירה את הגאווה בפרופורציות אנושיות ובגובה הלב. דומה שההורים נהנים מהעובדה שעדן כבר לא צריכה להוכיח לאף אחד כלום, העובדות מדברות בעד עצמן.

 

– עדן, עד עכשיו שמענו מההורים שלך על עדן, איך הגעת "X פקטור"?

הפעם אני מנוע מלתאר לכם את שפת הגוף ואת המבט החינני ושובה הלב של עדן. החיוך מבויש, הטיית פנים אל הכתף, נו כמו שאתם רואים בטלוויזיה..

עדן: "לפני יותר משנה, רותם גולן, אחיו של בן, המליץ עלי לתוכנית אחרת, ולא יצא מזה כלום. כנראה, שמשם הם העבירו את השם שלי להפקה של "X פקטור". ככה זה התחיל".

 

– כלפי חוץ נראה שאתם מפרגנים אחד לשני כאילו שיש הנחיה כזאת…

עדן, ממש נפגעת מהשאלה "מה פתאום. הכל טבעי והפרגונים טבעיים ואמיתיים. חוץ מזה, ההפקה כל כך טובה אלינו, הם מבינים אותנו וממש מפנקים ועוטפים אותנו מכל הכיוונים. אני מרגישה ממש בבית".

מאיה "התהליך שעברה עדן הוא מאוד ארוך. אם איני טועה, כמעט שנה שלמה שעדן נמצאת בחזרות והכנות".

 

– את יודעת עדן, אנחנו הצופים הרגשנו לא נעים מחלק מהביקורת, מהניסוח ומהדברים של חלק מהשופטים. איך את קיבלת את הביקורת של עברי לידר, למשל?

עדן "אני חושבת שהביקורת שלו הייתה עניינית. הוא אמר את מה שהוא חושב, ובשביל זה הוא נמצא שם. אחרי ההופעה הוא פגש אותי והסביר לי את הדברים בצורה מפורטת יותר. אני בטוחה שלא הייתה לו כל כוונה שאפגע".

 

– בעיני רבים, ולא רק בקריית שמונה, את הדבר הטוב והמיוחד של התחרות. מה מבחינתך תהיה הצלחה?

הנה תראו כיצד משיבים תשובה חכמה, צנועה וכנה, בשאלה שרבים רבים במצבה היו נופלים.

עדן "ההצלחה שלי היא מתוכנית לתוכנית משלב לשלב. אני חושבת שכבר הצלחתי בכל מה שקרה, בחברים שהכרתי ובאהבה שאני מקבלת בקריית שמונה. כולם מפרגנים, וזה מחמם את הלב. אני מקווה שאמשיך כך עד הגמר".

 

– עדן, כרגע את נמצאת בתוך התהליך, אבל אני רוצה לשאול אותך אם תמשיכי עם השירה או שבעוד עשר שנים נמצא אותך במקום אחר?

עדן "אני רוצה להמשיך ולפתח את הכישרון שלי. אני רוצה להתפתח במה שאני עושה עכשיו, זה מה שאני אוהבת ואני מקווה שבעוד עשר שנים בע"ה אהיה בתוך עולם השירה מצליחה".  

 

עדן בן זקן פרצה לסלונים וללבבות רבים, וכפי שמספר אביה שי "אתה לא מתאר לעצמך מה הולך באשדוד. איזו תמיכה היא מקבלת בעיר שעדן בכלל לא מכירה שם אנשים. זה מחמם את הלב", אומר שי והוא בהחלט צודק.

לא זכור לי קונצנזוס סביב אדם אחד כפי שזה קורה עם עדן. היא קרעה את הקרום הדק הזה שמפריד בינינו בני האדם, הקרום השקוף שמבודד אותנו מהסביבה, וחדרה פנימה, עמוק-עמוק אל תוך הלבבות.

אני מאמין שהקהל ימשיך לתמוך ולדחוף את עדן כמה שיותר גבוה, כי זה קודם השירה והכישרון, אבל לא רק. זה משהו עמוק ואמיתי יותר, זה עדן, גן עדן.

 

המשפחה שלי

אימא מאיה מורה לאנגלית בבי"ס מגינים, אבא שי סא"ל במיל', טום בן 22, עמית בן 15 והאחות הקטנה רותם בת השלוש וחצי. 

 

ראש העיר: מתפללים להצלחתך"

ראש העיר הרב ניסים מלכה, הרואה את עצמו חלק מהמסע של עדן לנצח בתחרות "x פקטור", אירח בלשכתו השבוע את עדן ואת הוריה מאיה ושי כדי לברך אותה ולאחל לה הצלחה בהתמודדות.

"אני רוצה להעניק לך ספר תהלים שילווה אותך בתחרות ולברך אותך להצלחה. אני ממליץ לך לפני כל תחרות תקראי מהספר, ואני בטוח שזה יביא להצלחתך", אמר ראש העיר בחיוך והסיף "עדן, כל העיר מאחורייך ומתפללים להצלחתך. אנחנו יכולים רק לסמס, את השירה אנחנו משאירים לך",

עדן התרגשה לנוכח המחווה של ראש העיר והודתה לו על תמיכתו ועל התהלים שהעניק לה.

 

ראש העיר פונה לתושבים ומבקש לסמס עבור עדן את המספר 19 ל-5060

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad