היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עמק הסיליקון על גבעות תל חי

 

לפני 11 שנים נפתח מרכז מחקר ופיתוח של אחת מחברות התוכנה החזקות בשוק הטכנולוגיה העולמי, חברת BMC בתל חי. המרכז בתל-חי הוא השני אותו מפעילה החברה. הראשון נמצא לצד רוב חברות ההייטק הישראליות באזור רמת החייל בתל-אביב.

במו"פ שבתל-חי מועסקים כ-200 עובדים בתחום פיתוח התוכנה והחברה נחשבת היום למעסיק ההייטק הגדול באזור.

 

מי היא חברת BMC?

BMC Software היא חברת תוכנה בינלאומית החמישית בגודלה בעולם. החברה הנמצאת בבעלות אמריקאית ונסחרת בבורסת ארה"ב, עוסקת ב-Application Management  ונמצאת בצמיחה מתמדת. החברה מעסיקה עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם, כ-400 מתוכם בישראל והכנסותיה מסתכמות בכ-2.1 מיליארד דולר בשנה.

החברה מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה המאפשרים לארגוני מחשוב גדולים לנהל את שרותי המחשוב שלהם בצורה יעילה וחסכונית יותר, להפחית סיכונים ולהגיע לרווחיות עסקית. BMC מספקת כלי תשתית לניהול שמאפשרים לחברות לנהל את "מחשוב הענן" שלהן בצורה אופטימאלית.

שניים ממוצרי הדגל של החברה העולמית מפותחים בישראל ומהווים בהחלט גאווה לאומית. Control-M ו-Blade Logic, שני פתרונות תוכנה המותקנים במערכות המחשוב של אלפי ארגונים בעולם ומייצרים הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה לחברה, פותחו ממש כאן. מרכז הפיתוח בתל-חי הנו החממה בה הם גדלו.

 

מכללת תל חי תל חי ו-BMC הנרות שהפכו למגדלור של האזור

מאה מתוך מאתיים העובדים ב-BMC, בוגרי תל חי 

מרכז המו"פ של BMC השוכן בפארק התעשיות בתל-חי הוקם לפני כ-11 שנים, שנה לאחר שרכשה BMC את חברת "המימד החדיש". הצמיחה הייתה עקבית לאורך השנים והיום, מונה המרכז בתל-חי כ-200 עובדים.

התשתית המקצועית של מרכז המחקר והפיתוח של BMC בגליל מבוססת במידה רבה על שיתוף פעולה רב שנים עם המכללה האקדמית תל חי. במסגרתו שולבו בתוכנית הלימודים תכנים ומקצועות טכנולוגיים ספציפיים לתחומי הפעילות של BMC. השילוב מאפשר לבוגרים מן המכללה להתמחות במקצועות הטכנולוגיים, תוך כדי הלימודים ולהשתלב בקלות בעבודה, בסיומם. ואכן, למעלה מ-100 (50%) מעובדי מרכז הפיתוח הם בוגרי מכללת תל-חי. המספרים מעידים על הצלחתו של המודל והופכים את המכללה לעתודה הטכנולוגית של BMC העולמית במספר תחומי מפתח.   

 

קרול סמצחובסקי, מנהל BMC ישראל מספר: "הקמתו ופיתוחו של מרכז המחקר והפיתוח בתל-חי הוקם בתמיכתה המלאה של חברת האם – BMC העולמית. הדבר הוכח כאפשרי ובהחלט כדאי, לנו, לתעשיית ההיטק כולה ולפיתוח האזורי כאחד. שיתוף הפעולה ההדוק עם המכללה המקומית נושא פירות לאורך השנים ממנו כולם נהנים.

כחלק משיתוף הפעולה בין שני הגופים, הפך הפיתוח המקומי לגורם משיכה אזורי וסטודנטים רבים נשארו ובנו ביתם בגליל, גם לאחר תום הלימודים, כתוצאה מאפשרויות התעסוקה האיכותיות אותן מציע מרכז המו"פ שלנו

שאלנו את עופר מורון, מנהל האתר בתל חי, "למה דווקא תל-חי?"

מורון: "ההחלטה על הקמת מרכז הפיתוח השני שלנו בישראל דווקא בגליל נבעה משיקולים עסקיים. אולם יש כאן בהחלט גם אמונה וחזון ציוניים. העניין כולל את שיתוף הפעולה הצמוד עם הנהלת מכללת תל-חי ועם הלומדים בה, שמייצר משרות, פיתוח אזורי ותורם להעשרת ההון האנושי במקום. הבנתנו את השוק והכיוונים שלו מאפשרת לנו אפילו להיות מעורבים ולכוון את הסטודנטים במקצועות הרלוונטיים, עוד במהלך לימודיהם. התכנית הזו מצליחה הרבה מעל לציפיות שהיו לנו ממנה. עשרות מהעובדים בסניף העתיקו את מגוריהם לגליל והגשימו חלום של משרה מאתגרת עם איכות חיים למשפחתם. בי.אם.סי רואה ערך עליון בתרומה לקהילה, לפני מספר שנים, יחד עם רשת בתי הנוער קדימה הוקמה מועדונית קדימה- בי.אם.סי בקריית שמונה אשר מופעלת ע"י צוות קדימה ומתנדבים מ בי.אם.סי.

– הנה, בוגר שנותן ממשות לסיפור ההצלחה של בי אם סי והמכללה האקדמית תל חי, גיא טוויג: " אחרי שהחלטתי מה ללמוד (מדעי המחשב), הייתי צריך לבחור איפה. הגעתי למכללת תל חי להתרשמות והבנתי שפה אני אוכל לקבל את הניסיון שלי תוך כדי הלימודים, שזה הדבר הכי חשוב במקצוע. למרות שהורי מתגוררים במרכז, החלטתי שזה יהיה המקום שלי.

למכללת תל חי יש תוכנית הנקראת הטובים לתעשייה. תוכנית זו משלבת סטודנטים למדעי המחשב באחת מחברות ההיטק באזור. עצם קיומה של תוכנית זו, המשלבת סטודנטים משנה שנייה בתעשייה, גורמת לצבירת הניסיון החשוב למקצוע ומחברת את הסטודנט לאזור. קצת לפני סוף לימודיי התקבלתי למשרה מלאה בחברת bmc, שם עבדתי במהלך הלימודים.

בעקבות קבלת העבודה, החלטנו, אשתי ואני, שנשאר באזור המדהים הזה".


ראש החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל חי ד"ר רן זיו, יוזם התוכנית המכונה "הטובים לתעשייה" במסגרתה משתלבים סטודנטים בחברת התוכנה בי. אם. סי, אומר: "התוכנית החלה לפעול לפני כ-7 שנים והיא מאפשרת לסטודנטים החל מתחילת שנה ג' ללימודיהם, להשתלב בשלוחות של חברות תוכנה באצבע הגליל, העיקרית שבהם היא בי. אם. סי. סטודנטים המשתלבים בתוכנית מקבלים מלגה שנתית בסך 30,000 שקלים וכך הם יכולים תוך כדי הלימודים באקדמיה, לרכוש ניסיון מעשי רב בבי. אם. סי, המעניק להם יתרון עצום על פני סטודנטים אחרים (מכל מוסדות הלימוד האקדמאים בארץ) שלרוב מסיימים את התואר ללא כל ניסיון מעשי ומתחילים מאפס.

התכנית מבטיחה כי רובם יקלטו לעבודה בבי. אם. סי בתום לימודיהם באקדמיה. עוד מתברר שההכשרה שהם עוברים במהלך שנת הלימוד השלישית טובה גם לחברת בי. אם. סי: בתום התקופה עומד לרשותם סטודנט מיומן ומנוסה המכיר היטב את החברה ודרישותיה, ומכאן הדרך לקליטתו באופן קבוע קצרה ומהירה.

גם הגליל מרוויח מכך: בוגרים רבים שלנו שאינם תושבי הגליל במקור, שהתקבלו לעבודה בבי.אם.סי באופן קבוע, נשארו כאן והקימו משפחה בזכות השתלבותם בחברה.

הנתונים מדברים בעד עצמם, בבי.אם.סי מועסקים כיום כמחצית מהעובדים הם בוגרי המכללה האקדמית תל חי, והשתלבו במפעל באמצעות התוכנית "הטובים לתעשייה".

לצד בי.אם.סי. ישנן חברות תוכנה נוספות כדוגמת מלאנוקס ותדיראן שגם בהם משתלבים הסטודנטים ממדעי המחשב.

ההצלחה הגדולה של התוכנית גרמה לכך שהנהלת המכללה החליטה להרחיבה לחוגים נוספים ויחד עם הרשות לקידום התעסוקה במרכז הצעירים באצבע הגליל משולבים מידי שנה כ-130 סטודנטים במקומות תעסוקה שונים בתחום בו הם לומדים.

כך לדוגמא סטודנטים לכלכלה החלו לעבוד בחברת השקעות גולן, במכון משאבי אנוש טריגר, במפעל טבע נאות, בבנק מזרחי ובמפעל גלקון. סטודנטים לעבודה סוציאלית וחינוך נקלטו בהוסטל קריית שמונה ובדרך הלב, שיקום וטיפול נפשי. סטודנטים לביוטכנולוגיה, חקלאות ומדעי הסביבה משולבים במפעלים לייצור ציוד השקיה ועוד". 

 

ומה אומרת מי שאחראית על המערך האנושי, יפעת קונפידן, מנהלת משאבי האנוש של BMC: "מרכז הפיתוח הגלילי צומח, לשמחתנו, בקצב מתמיד ואנחנו צופים כי  עוד יגדל במהלך השנים הקרובות. לשם כך, אנחנו קולטים כל הזמן אנשים חדשים, בוגרי מקצועות טכנולוגיים ממכללת תל-חי, כחלק משיתוף פעולה בין BMC למכללה, כמו גם אנשים טובים ומוכשרים המגיעים אלינו ממקורות אחרים. מקור חזק המאפיין גיוס אנשים לחברה בכלל ולתל חי בפרט הוא דווקא דרך מנגנון  "חבר מביא חבר" ועבורנו זהו המשוב החיובי החזק ביותר שאנו יכולים לקבל מעובדינו.

בנוסף, אנחנו מגייסים עובדים שישתלבו בקורסי הכשרה ל-MF (המיינפריים הוא מחשב מרכזי בעל עוצמה גדולה, המשמש ארגונים גדולים מוסדות ממשלתיים, חברות מסחריות גדולות, אוניברסיטאות) להפעלת יישומים רבים, תוך שימוש בעיבוד נתונים רחב היקף, כדוגמת  בנקים, חברות כבלים, סלולר, משרדי ממשלה וביצוע פעולות כספיות תוך מתן שירות למשתמשים רבים.) שייפתחו בדצמבר 2011. בוגרים של לימודי מדעי המחשב, גם ללא ניסיון קודם, תוכניתנים או בעלי תעודת הנדסאי תוכנה, שמעוניינים להשתלב בתכנית הכשרה ייחודית בתחום המתפתח והמאתגר הזה, מוזמנים להצטרף אלינו ולהשתלב בחברה עולמית שמציעה כל כך הרבה. בוגרי הקורס שיסיימו אותו בהצלחה יקבלו הזדמנות להשתלב במרכז הפיתוח של BMC בתל חי, בהתאם לצורך. אנחנו מחפשים אנשים עם שאיפה למצוינות, עם יחסי אנוש מצוינים, אחריות, עצמאות, יכולת עבודה בצוות ויכולת לעבודה מול מספר רב של גורמים בחברה בארץ ובחו"ל.

מועמדים המעוניינים להירשם לקורס הכשרת מיינפריים מוזמנים לשלוח קו"ח בהקדם ל: liza_markshtein@bmc.com  

ההרשמה תסתיים ב- 30.11.2011

והעתיד…

שיתוף הפעולה עם עיריית קריית שמונה, החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון והנהלת גן התעשייה בתל-חי, מקל על איתור מועמדים רלוונטיים לעבודה אצלנו כמהנדסים ואנשי תוכנה. העובדים הנקלטים אצלנו זוכים באפשרויות שונות של סיוע במגורים, סיוע בשילוב במסגרות חינוך עבור הילדים ביישובי האזור, אז מי שרואה עצמו מתאים, מוזמן ליצור קשר לפי הכתובת הנמצורפת.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad