היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פעם היה 'המרכז', עכשיו "8 הכיכרות"

 

ל'מרכז' היו שעות קבלה, בשעות הבוקר של שבת הסתובבו אימהות עם ילדיהן הקטנים, לקראת שעות אחר הצהרים, כאשר השמש הייתה נוטה מערבה, החל חילוף המשמרות. 'הרומנים' עם הקסקטים, מלווים שלובי זרוע עם נשותיהן המטופחות, היו ממלאים את הרחבה ואת ספסלי העץ שהיו פזורים, ורק היושב במרומים ידע על מה הם דיברו כל-כך הרבה.

אבל כשהערב ירד, כבמטה קסמים היו עוזבים אט-אט הרומנים את הרחבה וריח האפטר-שייב (מיקולון) היה ממלא את חלל האוויר. עשרות זוגות היו הולכים הלוך ושוב ולמי שלא הכיר את התופעה, היה נדמה שהם סופרים את הבלטות. אבל לא. בהליכתם הם רקמו את חלומות הנעורים ואת האהבות הראשונות.

…השבוע ביקר מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, מרדכי מרדכי, יחד עם בכירי משרדו בקריית שמונה כאורחו של ראש העיר ניסים מלכה, סגניו ועם אנשי המנהלת בהם מנהל הפרויקט אורן ירמיהו, וקיים ישיבה וסיור עבודה עם אנשי הרשות.

ראש העיר הציג בפני מרדכי וצוותו מצגת וסקירה על פרויקט "8 הכיכרות", פרויקט שאמור לשדרג ולהחיות את מרכז העיר של קריית שמונה ואמר למנכ"ל מרדכי כי "התחדשות מרכז העיר תהווה מנוף לצמיחה כלכלית, תעסוקתית, חברתית וקהילתית בעיר".

מטרת הפרויקט שעלותו מוערכת בכ-20 מיליון שקלים היא החייאת מרכז העיר הוותיק והפיכתו למרכז החיים של קריית שמונה, שיפור חזות החנויות והאטרקטיביות של המרכז.

השלב הראשון של התוכנית מוערך בכ-16 מיליון שקלים והעבודות אמורות להתחיל כבר בחודש ינואר. בשבועות הקרובים אמור להתפרסם המכרז הראשון בפרויקט.

יו"ר וועד הסוחרים במרכז בני צ'קוטאי: "אני מודה לכם ולכל מי שסייע לדחוף את הפרויקט החשוב הזה קדימה. מי ייתן ונזכה לראות את המרכז שלנו מסודר", אמר צ'קוטאי.

עוזי שמיר, מנהל מחוז הצפון במשרד השיכון: "המשרד ישקיע בפרויקט זה מיליוני שקלים  ב-3 השנים הבאות. השקעה זו, יחד עם מאמציו של ראש העיר ניסים מלכה תביא לאיגום משאבים והשקעה של פי 3 תקציבים נוספים ממשרדי ממשלה אחרים בפרויקט זה", הוא אמר.

מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, אמר לראש העיר ניסים מלכה בסיום הסיור: "העיר הולכת לכיוון של התפתחות, התחדשות, קידום התיירות, הכלכלה והמסחר ואנחנו נמשיך ללוות את העיר בהתפתחותה. אני יודע שחסרים עוד 7 מיליון שקלים להשלמת שלב ג' של התוכנית אבל אני מבטיח לעשות הכל כדי להשיג את הכסף".


 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad