היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרסומי ניסא

יניב אלבז, יחצ"ן ובעל משרד פרסום גדול, פעם בליין ומפיק מסיבות, היום מפיק אירועים והרצאות. פעם מחובר לבעלי מועדים ומותגים, היום מעדיף להתחבר לרב יגאל כהן. אם בעבר קיבל כבוד של מלאכים, היום מעדיף לתת אותו למלך מלכי המלכים. סיפור על אושיה מקומית מצליחה שנמצא כבר תקופה בתהליך התחזקות ומוכיח לכולם את המשפט של רבי נחמן "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן".

שמעון כהן

כל חוזר בתשובה יכול לספר לכם על ההתמודדויות והוויתורים שעשה ועושה בתהליך הארוך הזה שמתחרש בערך עד סוף החיים. הוויתור למען הקירבה לבורא והשינוי באור החיים מתבטאים לעיתים גם בוויתורים לכאורה על חופש, בילויים, חברים, כסף כבוד ועוד המון אלמנטים שהיו בחיי החול, והשתנו בעקבות השינוי. רשימת הוויתורים היא אינדיבידואלית ומשתנה מאדם לאדם, אך כשהיא כל כך משמעותית שווה לכתוב עליה בעיתון ולפרסם למען יראו, יקראו וילמדו.

יניב אלבז, דמות מקומית מיוחדת במינה, מספר שהוויתורים האלה הם לא באמת הפסדים, אלא רווחים אמיתיים שמוליכים אותו למקום שלב, בריא וחזק יותר.

אלבז, 39, תושב קריית שמונה, בעל משרד יחסי ציבור ארצי ומצליח במיוחד עדיין לא קורא לעצמו חוזר בתשובה, אלא מתחזק שגילה את בורא עולם מחדש ומעוניין שגם אתם תגלו. "אם תשים את ההתחזקות שלי על גרף, תראה עקומה יציבה שתמיד עולה למעלה. לאן אגיע? בעזרת השם הכי רחוק", הוא אומר.

יניב, חלק משושלת אלבז, משפחה שורשית ומוכרת בעיר. רבים מבני משפחתו בעלי עסקים בעיר, ועוסקים בתחום האירועים והאוכל. יניב הוא האח הבכור למאור (דידו) שמפעיל כעת את אולמי "סיפורי אהבה" (פאר לשעבר), ואח של צחי, בעלים של המסעדה המצליחה "תל אביבה".
מאז ומתמיד היה יניב נחשב שם דבר בחיי הלילה בעיר ואחרי מספר מסעות עסקיים הפך לבעליו של משרד פרסום שהחל לתת שירות לעסקים מקומיים, אך מהר מאוד התפרס לכל הארץ.

את לימודיו התחיל בבית הספר היסודי תל חי, ומשם עבר ללמוד בביה"ס המתמיד, התגייס לצבא ועבר טירונות בבסיס חוות השומר, שם חווה קשיי הסתגלות וסיים את שירותו הצבאי לאחר חצי שנת שירות בלבד. מיד עם שחרור החל לעבוד במסעדה בטבח והתאהב במקצוע. בגיל 21 הקים בר אקטיבי והיה פורץ דרך בתחומו, במשך 5 שנים הפיק וניהל אירועים לחברים קרובים, בני משפחה ותושבי העיר והסביבה שפנו אליו, דאג לסידורי ישיבה וחלוקת משקאות אלכוהול. המעבר לחיי הלילה והפקת מסיבות היה דבר טבעי עבורו. את כל ה-DJ's והברמנים הוא מכיר, ולכן הנחיתה הייתה רכה. במשך עשור שלם הפיק, ניהל ויחצ"ן מסיבות ומועדונים בכל רחבי הארץ, הפיק מסיבות בריכה שבוע אחרי שבוע בקיץ, אירועי סטנדאפ בחופשות ודאג למקומות בילוי בצפון ואף במרכז.

איך הופכים להיות מבליין ליחצ"ן?

"בחיי הלילה הכרתי את כל אנשי העסקים הקשורים לחיים הללו, והם היו מתייעצים איתי על פרסום נכון וטוב לעסק שלהם, באילו שעות כדאי לפתוח, אילו מוצרים להביא, איך העסק צריך להיראות וכו'. היו אנשים שהתייעצו איתי עוד טרם פתיחת העסק וכך בעצם ליוויתי את הבעלים והעסק משלב ההקמה עד לשלב הביצוע והעבודה בפועל. עם הזמן זה התפרסם מפה לאוזן, וכל אחד שסייעתי לו סיפר לחברים שלו וכך היו מתקשרים אליי וקובעים איתי פגישות, התחלתי מעסקים של חברים קרובים וגדלתי עד למשרדי עו"ד עם סניפים בכל רחבי הארץ".

 

מה שעות העבודה שלך?

"המשרד שלי עובד בשעות לא שגרתיות, אני יכול לעבוד יום אחד מ 8:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה, ויום למחרת לא להגיע למשרד ורק להיות בפגישות בחוץ. החיים מאוד דינמיים בתחום".

יניב זיהה מוקדם מאוד את הפוטנציאל ברשתות החברתיות עוד כשהיו בחיתולים, ומאז התחבר לאנשים רבים, קבוצות עניין ופורומים בתחום. כיום הוא מחזיק בכוח עצום שמספק לו יכולות להגיע לגולשים רבים ע"י פילוח ומיקוד. אפשר לומר שהוא עלה הרכבת הנכונה כשהבין לפני כמעט עשור שצורת השיווק והפרסום הולך להשתנות ולהתבסס על הרשתות החברתיות.

כמה חברים/עוקבים יש לך ברשתות החברתיות?

"יש לי כ 15 ערוצי פרסום שונים, דפי פייסבוק עסקיים, חשבון אינסטגרם, רשימות תפוצה בהודעות וואטסאפ, הודעות טקסט ומייל וכו'. בסך הכל התפוצה של המשרד מגיעה לכ 300,000 אנשים, כאשר בפייסבוק בעצמו התפוצה מגיעה לכ-80,000 עוקבים וחברים"

כיום הוא משרת מעל 100 לקוחות, בהם ניתן למצוא עסקים, חברות מסחריות ואפילו עורכי דין כמו  עו"ד סטולר ושלוחותיו ברחבי הארץ. בבחירות האחרונות עבד ועזר לרב ניסים מלכה להיבחר.
אם תחפשו אותו בגוגל, אגב, לא תמצאו אתר מפוצץ (כמו הרבה משרדי יח"צ, אגב), שכן רוב לקוחותיו מגיעים בעיקר מפה לאוזן ומאחד לשני, לכן ישנם לא מעט קליינטים מתל אביב ודרומה, שנהנים מהיכולת והידע שלו בתחום.

 

עדיף להיכתב בספר הצדיקים מאשר בפייסבוק

כאחד שגדל בבית מסורתי, הכיר יניב את המסורת המזרחית. "אדם שניזון מהתקשורת ומאיך שמציגים את היהדות יקבל וודאי תחושה מוטעית כאילו מדובר באיזה מוצר מדף מיושן ומאובק", הוא אומר ומוסיף "אך מי שמבין באמת איזה כלים וחוכמה יש בתוכה יגלה עולם מיוחד ואמיתי, לא כמו כאן שהכל נמצא בעולם וירטואלי"

 

 

איך התחיל תהליך ההתחזקות שלך?

"מאז ומתמיד הייתה לי זיקה לדת, אני מגיע מבית מסורתי, בו שומרים על מצוות, בגיל 13 לאחר העלייה לתורה, אבי אמר לי שחלק מהחובות שלי כיהודי זה להניח תפילין ולכן גם כאשר הייתי חוזר לפנות בוקר ממסיבות ובילויים הייתי מניח תפילין לפני הכל ואז ממשיך לשגרת יומי. זה הולך איתי לכל מקום בחיי, שגרת היום מתחילה בהנחת תפילין. לפני פחות משנה הרגשתי שאני צריך קצת זמן לעצמי למנוחה מכל העבודה ושגרת היום המטורפת ואז גמלה בליבי ההחלטה לשמור שבת וכך בעצם להתנתק ולאפשר לעצמי לנוח. המשפחה והחברים לא הבינו בהתחלה מה גרם לזה לקרות ואם אני באמת רציני, ואז הגיע יום שישי בו כיביתי את הנייד, לא ראיתי טלוויזיה וככל שעבר הזמן ועברו עוד שבתות כל הסובבים אותי הבינו את מידת הרצינות שלי בעניין הזה. אני שומר שבת כבר שנה.".

כדי להבין את המהפך והוויתור של יניב צריך להכיר לעומק את העולם המפתה של היח"צ. בשיחה שעשיתי עם יניב לפני מספר חודשים הוא סיפר על קבלות פנים שהיו עושים לו כשהיה מגיע לדלתות המועדונים במסיבות אותן הפיק. "1,000 אנשים שהגיעו בזכותך שרים, רוקדים ושותים, אך מיד שאתה מגיע כל המועדון עומד דום. הבעלים והמארגנים רצים אליי, מושיבים אותי על הבר, מתחננים שאשתה, אוכל או אעשה סיבוב כדי לכולם יראו מי הגיע. אם חברים שלי היו מגיעים איתי גם הם היו מקבלים יחס של מלכים. הרי מה אכפת לבעל מועדון שהכניס בערב אחד כמה עשרות אלפי שקלים להתחנף ולהזיע כדי לקבל עוד ערב כזה?". כשיניב נזכר ברגעים האלה הוא מתמלא תחושת החמצה "ההרגשה הזאת שאתה מישהו מיוחד היא שקר אחד גדול. חנופה ללא כיסוי, הרי מי אני בכלל? מה כל ההצגה הזאת? סה"כ עשיתי את מה שאני יודע לעשות, לא פתרתי סוגיה מורכבת בגמרא, וגם לא המצאתי אלגוריתם שיעשה את העולם טוב יותר".
היחס של יניב זהה גם לאירועי השקה למיניהם. "תבין שהם רואים אותך כחלק נוסף בפאזל שעליו כתוב בגדול "הצלחה". על הפאזל הזה הם מוכנה לשלם הרבה, אך יום אחרי חוזרים למציאות ומתפכחים".

אחד הדברים המזוהים ביותר עם יניב הוא מסיבות הבריכה. מאות ולעיתים אלפי משתתפים מגיעים יום שבת מהבוקר עד הערב למתחמי בריכה ו"מבלים" בריקודים, אלכוהול וכו'. "האירועים האלה היו מוצלחים בקנה מידה עצום, שכן לעיתים מרוב בליינים לא ראו את הבריכה, אך מצד האמת והאמונה זה דבר שמאוד קשה לי. היה שם חילול שבת המוני, מה שגורם לי המון צער כשאני נזכר בזה"

 

גם היהדות צריכה יח"צ

אחרי שהתפכח, לדבריו, הבין יניב שאסור לו לוותר על יכולותיו בהם התברך, ואם כבר יח"צ אז לדברים שהם קודש, או פרווה. בלי לערבב בשר וחלב. כלומר עדיין להתפרנס מיחסי ציבור לכל מי שמבקש, רק ללא בעיות של צניעות, כשרות, חילול שבת ובעיות הלכתיות.

"אופי העבודה שלי כיום אחרת מאיך שהיה נראה עד לפני חמש שנים, אני כבר לא יוצא למועדונים ולא מפיק מסיבות בריכה, היום יותר מארגן מופעי בידור, שיעורי תורה לזיכוי הרבים ואירועי התרמה ".

ואיך אתה מתמודד עם זה מבחינה כלכלית וחברתית?

"ההתמודדות היומיומית שלי היא ללא קושי. הקושי העיקרי היה בתחילת ההתחזקות כאשר הפסקתי לענות לטלפונים בסופ"ש, או כשחברים היו מבקשים ממני להפיק אירוע וסירבתי. עם הזמן שעבר כולם התרגלו שאני כבר לא פעיל בחיי הלילה והיום יותר מחפש את השקט שלי. את סופי השבוע אני מקדיש לבילוי זמן איכות עם ההורים והאחים, הגיסים והאחיינים שהם מרכז עולמי. לא עוד תמונות שלהם על מגנטים במקרר, אלא פנים מול פנים, דיבור, צחוק, חיבוק. בלי לייקים ובלי סמיילים בוואטספ.
מבחינה כלכלית, ברוך השם הוא זן ומפרנס לכל. תחילה היה לי קשה לחשוב איך אני מסרב להצעות של עשות ומאות אלפי שקלים, אך בורא עולם הראה לי שכשדלת אחת נסגרת על ידי, שתיים נפתחות על ידו, ומעגל הלקוחות שלי רק גדל והתרחב. היום אני מפוקח בהרבה יותר ומעביר מסר לעסקים שפתוחים בשבת – אם אתם חושבים שהכסף הטוב נכנס בשבת, אז הוא יוצא פי שתיים יותר בחול. כתוב ששבת היא מקור הברכה, ולא סתם ניתנה לעונג ולמנוחה, מי שלא מבין את זה היום, יבין את זה בעתיד. אני מסתכל על הסבים והסבתות שלנו – הם עבדו בשבת? תראה איזה חיים נפלאים יש להם, הם חיו את החיים האמיתיים והיום הם מוקפים בילדים, נכדים ואושר. מה צריך יותר מזה?"

במהלך הראיון יניב מזכיר כמה פעמים את המילה תיקונים, "כדי לתקן את מה שאדם עשה הוא צריך לקחת את השברים ולבנות אותם מחדש", הוא אומר. היום יניב מחובר מאוד למספר רבנים ביניהם הרב יגאל כהן (מערוץ הידברות). יניב מאזין בשקיקה בשיעוריו ושומר על קשר רציף עם הרב, וכן מתייעץ איתו בעניינים שונים, בין היתר בהשקפה, עסקים וזוגיות. בנוסף, יניב מפיק אירועים גדולים עם הרצאות באולמות באזורים שונים, ובכך מרגיש שהוא משתמש בכישרונו, אך הפעם כהלכה.
התהליך של יניב בריא מאוד, מאז החל השינוי הוא מקפיד על שיעורי תורה, נטילת ידיים וברכת המזון, תפילות. לאט לאט, צעד צעד ובלי סממנים חיצוניים.

איך מגיבה הסביבה שלך לשינוי?

"החברים לא תמיד מבינים את גודל התהליך וכשהם רואים את השינוי ומבינים מה עברתי הם מקבלים את התחושה שהם יכולים לעשות כל שינוי שירצו בחייהם מבלי לחשוש ממה יגידו ואיך הסביבה תגיב".

 

איפה תהיה בעוד 10 שנים?

"מתפלל שאהיה נשוי לאשה טובה ותומכת, אבא לילדים ובעל חברת פרסום ענקית, כשה"לקוח" העיקרי שלה הוא בורא עולם"

 

אסוציאציות

קריית שמונה-בירת הגליל

הרב יגאל כהן-דמות ענקית להערצה

מועדונים-היסטוריה אצלי

פוליטיקה-לא בעניין כ"כ

פייסבוק-כלי פרסום מתקדם

תפילין-אנרגיה לחיים טובים יותר, חובה!

צה"ל-הגאווה של מדינת ישראל ה' ישמור עליהם אמן.

בנימין נתניהו-אחד בדורו. גאון.

יחסי ציבור-מקצוע עם המון סיפוקים לפני הכל

כישלון-פספוסים בחיים, מתנות שקיבלתי עברו לי ביד.

פסח-החג הכי חשוב ואהוב עלי

יניב אלבז– מאחל חג שמח וכשר לכל עם ישראל היקר

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad