היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

צומת אזור התעשייה הצפוני: רולטה רוסית

ההתייחסות של הרשויות למפגעים, שלא לומר מלכודות, אשר באיזשהו זמן יגבו מחיר, לוקה בחסר וגובלת בחוסר אחריות קיצונית כלפי בני אדם. מי מאיתנו לא קרה אמירות מלומדות של מהנדסים, פרשנים ופקידים בכירים, שלאצומת משטרה
לומר שרים, אחרי תאונות קשות בכבישים או אסונות?! מי מאיתנו לא מרט את שיער ראשו ואמר "איך זה קרה? האסון היה כתוב על הקיר?".

ובכן, המשותף לכל הדברים הללו שכולם יודעים, כולם רואים וכולם מסיקים את אותה מסקנה, אסון, אבל מי שאמור לתת את הפתרון לא עושה זאת לפני שהאסון מתרחש.

…צומת הכניסה היחידי לאזור התעשייה הצפוני הוא מקום מועד לתאונות קשות, שאכן אירעו, וזלזול בחיי אדם. הצומת לא מתאים לא לנפח התנועה שהוא אמור לשרת ולא לבטיחותם של המפעלים והעובדים במפעלים. לא יתכן שגם בלי הסכנה הבטיחותית הצומת יראה כפי שהוא. נפח התנועה העובר בכביש צומת מצודות- רמת הגולן, משרת מאות אלפי רכבים החולפים בו יום יום. הבעיה מתגברת בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהרים בזמן שהעובדים מגיעים לעבודתם ומסיימים.

הבעיה הופכת למלכודת לנהגים בימי חול מועד ובחופשות כאשר סבלנותם של חלק מנהגים הממתינים לצאת מהצומת שמאלה פוקעת, והמרחק מכאן לקבלת החלטה לא שקולה קטן ומוביל לתאונה בלתי נמנעת.

אם עד לפני מספר שנים הבעיה הייתה רק של אזור התעשייה הרי שמזה מספר חודשים היא בעיה שתצטרך להיפתר במוקדם או במאוחר בשל בניית שכונת 'יובלים' והסדרת הצומת לכניסה לשכונה.

אם כך, מדוע לחכות ולא לבנות את מעגל התנועה מהר ככל האפשר? מדוע לסכן נהגים בכניסה וביציאה מאזור התעשייה? יתרה מכך. הסדרת הצומת כבא עכשיו תתרום להאצת בנייתה של השכונה החדשה ולא תותיר את העבודות במתחם כאילו ומדובר בבועה.

יש עוד היבט והוא לא פחות חשוב. יש באזור התעשייה מפעלים, לפחות אחד, המשתמש באמוניה. לא נרחיב את הדיבור על פוטנציאל הנזק של החומר בזב, רוויתם בטח מהנתונים בהקשר של מתקן האמוניה במפרץ חיפה. אולם, אם חלילה מתרחשת תקלה כלשהי, דרך המילוט והפינוי של אזור התעשייה בעייתי, ושוב מזכיר את המלכודת שהזכרנו בתחילת הדברים.

וכמעט שכחנו. ביום שני החולף אירעה תאונה (עוד תאונה) בה היו נפגעים. מעבר לפעילותם של השוטרים בשטח שהייתה ללא דופי, נוצרו פקקים ארוכים שהגיעו בפרקי זמן, מהצומת ועד קניון נחמיה (!). זה מה שאני חוויתי כאשר הייתי תקוע בפקק כחצי שעה.

אומנם, הפעם התאונה הסתיימה יחסית בפגיעות קלות, אבל כבר נאמר שאסור לסמוך על הנס.

מה שצריך לעשות זה להתחיל מיד את התכנון והעבודות על הצומת, כי כך זה דורש זמן, ולא לחכות לחלילה לעוד תאונות ואסונות

אולי יעניין אותך

Bottom ad