היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

צפת חוגגת את חג הכליזמרים

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-32 (12-14.8) נפתח הערב בצפת בטקס חגיגי בבית יגאל אלון שבעיר בהשתתפות מכובדים רבים ביניהם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, שר התיירות יריב לוין, שר המשפטים אמיר אוחנה, שר הקליטה יואב גלנט, שרת השיכון יפעת שאשא ביטון, חברי הכנסת גדעון סער, אריאל קלנר ואופיר כץ ומכובדים רבים נוספים.

לדברי ראש עיריית צפת שוקי אוחנה "צפת היא העיר עם רצף ההתיישבות היהודי הארוך ביותר בעולם – למעלה מ3000 שנה של חיי יצירה. פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת ממשיך השנה את המסורת של שילוב אמנים בולטים מהמוסיקה הישראלית לצד אמני מוסיקת נשמה יהודית שעלו אל בירת הגליל של מדינת ישראל, באווירת ההתחדשות שממלאת את צפת בחודשים האחרונים, כולל תכנית אב הנרקמת להפוך את צפת למרכז רוחני ותרבותי עולמי. אני מתרגש לפתוח את פסטיבל הכליזמרים, חוויה קסומה שצפויה לעשרות אלפי המבקרים מהארץ ומהעולם בימים הקרובים. חג כליזמרים שמח!".

שר התיירות יריב לוין "צפת היא עיר שבכל ימות השנה יש בה תחושה מיוחדת עם אווירה שלא תמצא בשום מקום אחר ועוצמה רוחנית יוצאת דופן. פסטיבל הכליזמרים הוא ייחודי מסוגו בארץ, עם חווית תרבות ותיירות ברמה הבינלאומית. בצפת צריך לחלום בגדול ולעשות בגדול. אנו נמצאים בעיצומה של תנופה ענקית להפיכת צפת למוקד תיירות מרכזי, שינוי עמוק בתשתיות בעיר עם שורת פרויקטים שנעשים ועוד נעשה רבות".

חבר הכנסת גדעון סער "כולנו עדים לתנופת עשייה בלתי רגילה שמוביל ראש העיר בצפת. פסטיבל שהוא מסורת שמביאה את המסורת הייחודית של תרבות הכליזמרים, פסטיבל עם אופי ייחודי שמחבר בין הסמטאות העתיקות לבין התרבות הייחודית. *אנו נמצאים בימים בהם לצערי נושא התרבות נופל קרבן למתחים פנימיים. לפעמים צריך לשחרר. שונות הוא לא דבר הדורש תיקון, צריך לדעת לכבד את האחר עם המנהגים שלו וכך נוכל לשמור על החברה הישראלית מאוחדת".

בסיומו של טקס הפתיחה נפתחו 5 הבמות ברחבי הסמטאות העתיקות ואלפי מבקרים גודשים את העיר ביומו הראשון של הפסטיבל הגדול בעולם למוזיקת נשמה יהודית אשר יימשך ביומיים הבאים, כאשר המבקרים ותיירים הצפויים להגיע לעיר ייהנו מחגיגת מוסיקה ושלל אירועים מיוחדים עם האומנים הגדולים בארץ ובעולם ברחבי העיר – הכל ללא תשלום.

בין המופעים ביומיים הבאים – עומר אדם, להקת שלווה, נרקיס, שלמה גרוניך, בוצר, אהרון רזאל, תזמורת הכליזמרים הישראלית, נגן הקלרינט חנן בר סלע, אמיל אייבנדר, מוסה ברלין, בוריס סיחון מקנדה, קונסטנטין מוסקוביץ, מריו קורניק מקרואטיה, הבלקניה, 'בימת קרליבך', בימת אמנים יוצאי חבר העמים, הרכבים מקומיים שונים ועוד מופעים רבים ונוספים. עוד יתקיימו לאורך ימי הפסטיבל שלל אירועים ללא תשלום ביניהם בימת 'כליזמרים לילדים', סיורים מודרכים, סדנאות ברוח הקבלה במרכז אסנט, סיור יומי במנהרות עתיקות, מתחם פוד טראק מיוחד, הקרנת סרטים והרצאות במרכז הקבלה ועוד שלל רב של אירועי חינם ברחבי צפת – לכל המשפחה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad